Fondsen bij keytrade
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Fondsen bij keytrade
Keytrade geeft aan instap- noch uitstapkosten aan te rekenen bij fondsen.
In de prospectus van de fondsen staat er tevens dat de fondsbeheerder bij aankoop/verkoop een aantal procent kan geven aan de bank.
Rijst de vraag of er werkelijk niets betaald wordt bij instap/uitstap? (buiten taksen)
In de prospectus van de fondsen staat er tevens dat de fondsbeheerder bij aankoop/verkoop een aantal procent kan geven aan de bank.
Rijst de vraag of er werkelijk niets betaald wordt bij instap/uitstap? (buiten taksen)
Re: Fondsen bij keytrade
Waarschijnlijk wordt hetzelfde systeem als bij MeDirect toegepast:
Uit de FAQs van MeDirect:
Hoe verdient MeDirect dan aan het aanbieden van fondsen zonder instapkosten aan te rekenen?
De beheersvergoeding voor de fondsenbeheerders betaalt u, zoals bij alle fondsen, ongeacht via welke bank u ze aanschaft. Deze is inbegrepen in de lopende kosten van een fonds en is hetzelfde voor elk fonds, ongeacht bij welke bank u dit fonds aankoopt. Wij worden vergoed door de fondsenbeheerder, die een deel van zijn beheersvergoeding aan ons afstaat. En dat is voor ons voldoende. Deze retrosessie of distributievergoeding kunt u nakijken op elke fondsen detailpagina.
Hoe verdient MeDirect dan aan het aanbieden van fondsen zonder instapkosten aan te rekenen?
De beheersvergoeding voor de fondsenbeheerders betaalt u, zoals bij alle fondsen, ongeacht via welke bank u ze aanschaft. Deze is inbegrepen in de lopende kosten van een fonds en is hetzelfde voor elk fonds, ongeacht bij welke bank u dit fonds aankoopt. Wij worden vergoed door de fondsenbeheerder, die een deel van zijn beheersvergoeding aan ons afstaat. En dat is voor ons voldoende. Deze retrosessie of distributievergoeding kunt u nakijken op elke fondsen detailpagina.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is maw een 2 percent per jaar.Yaris schreef: ↑15 januari 2023, 23:44 Waarschijnlijk wordt hetzelfde systeem als bij MeDirect toegepast:
Zou ik bij een huisfonds argenta ook betalen, maar daar heb ik wel instapkost.
Voor hun breedsgespreide basisfondsen (de Portfolio's) betaal je ook beide kosten:
1. instapkost: 1 %
2. Lopende kost per jaar: 1.7 à 1.8 %
Die instapkost voel je onmiddellijk, stel dat je 10.000 intekent, zal er maar 9900 in jouw portefeuille terecht komen.
De lopende kost zie je echter niet duidelijk, deze wordt zoals overal met kleine beetjes uit de invenstariswaarde gehaald.
Dus op alle grafieken en zichtbare rendementen die je ziet staan (bvb op tijd.be of morningstar) zie je dus het netto-rendement waar de lopende kost (of beheerskost) al uit is.
Die instapkost voel je onmiddellijk, stel dat je 10.000 intekent, zal er maar 9900 in jouw portefeuille terecht komen.
De lopende kost zie je echter niet duidelijk, deze wordt zoals overal met kleine beetjes uit de invenstariswaarde gehaald.
Dus op alle grafieken en zichtbare rendementen die je ziet staan (bvb op tijd.be of morningstar) zie je dus het netto-rendement waar de lopende kost (of beheerskost) al uit is.
Elke bank/broker is sinds dit jaar verplicht om een PRIIPS KID document te leveren.
Daar staan alle kosten en hun impact duidelijk vermeld.
Zoek ze even op in de website.
4. ev. prestatiekosten; ttz: als het risico dat zij jou laten nemen opbrengt, krijgen zij nog een extra betaling.
Hetzelfde KID document maakt het ook mogelijk om de fondsen met verschillende scenarios te vergelijken.
Het geeft een goed idee van het risico dat je loopt in slechte of zelfs ongunstige gevallen, en de winst die je eventueel kan halen in een gunstig scenario.
3. interne transactiekosten
4. ev. prestatiekosten; ttz: als het risico dat zij jou laten nemen opbrengt, krijgen zij nog een extra betaling.
Hetzelfde KID document maakt het ook mogelijk om de fondsen met verschillende scenarios te vergelijken.
Het geeft een goed idee van het risico dat je loopt in slechte of zelfs ongunstige gevallen, en de winst die je eventueel kan halen in een gunstig scenario.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Merk op dat de instapkost die men in de KID vermeldt, soms een maximale instapkost is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn dat de keyplans of iets anders?Boogje schreef: ↑16 januari 2023, 10:49 Voor hun breedsgespreide basisfondsen (de Portfolio's) betaal je ook beide kosten:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
KID vermeldt maximale instapkost. Ik vraag mij af wat de werkelijke is?B7H4long schreef: ↑16 januari 2023, 11:20 Elke bank/broker is sinds dit jaar verplicht om een PRIIPS KID document te leveren.
3. interne transactiekosten
Lopende staat er bij aankoop, maar ze kunnen natuurlijk laten aankopen aan hogere inventariswaarden.
Die met prestatiekosten mijd ik meestal.
excuses, dit zijn de Argenta-fondsen, als voorbeeld.
MAar zoals eerder gezegd hier vind je van elk fonds een document 'essentiele beleggersinfo'
Hier staan al deze kosten in vermeld
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Plaatste vandaag een order.
Bij bevestiging staan er wel instapkosten. Was 0,81 procent op blackrock fonds en 0,70 op franklin templeton.
Overwoog plaatselijke argenta iets te gunnen, tot ik zag dat je effectief naar kantoor moet. Dat gedoe bespaar ik mijzelf liever.
Heeft keytrade actief beheerde ETFs?
Bij Keytrade Bank?KomaanBeurs schreef: ↑17 januari 2023, 15:28 Plaatste vandaag een order.
Bij bevestiging staan er wel instapkosten. Was 0,81 procent op blackrock fonds en 0,70 op franklin templeton.
Dat is dan iets nieuws. Normaal hebben die geen instapkosten voor beleggingsfondsen. Zo staat het ook op hun website.
KomaanBeurs schreef: ↑17 januari 2023, 15:28Absoluut! Ben bij argenta vorige week geweest om ZR en SR te openen. De vrouw zei dat ik ergens anders moest gaan kijken. Niet geïnteresseerd als ik niets anders dan geld op een rekening bracht
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Order toonde kosten naast de beheerskosten.gerontius schreef: ↑17 januari 2023, 16:47Bij Keytrade Bank?KomaanBeurs schreef: ↑17 januari 2023, 15:28 Plaatste vandaag een order.
Dat is dan iets nieuws. Normaal hebben die geen instapkosten voor beleggingsfondsen. Zo staat het ook op hun website.
Nu, het valt mee.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
svenver schreef: ↑17 januari 2023, 16:48Voelde je je direct welkom.KomaanBeurs schreef: ↑17 januari 2023, 15:28
Absoluut! Ben bij argenta vorige week geweest om ZR en SR te openen. De vrouw zei dat ik ergens anders moest gaan kijken. Niet geïnteresseerd als ik niets anders dan geld op een rekening bracht