aandelen kopen via welke broker ?
TIP
Re: aandelen kopen via welke broker ?
ok dus best een groter bedrag, interessante overweging :-)Kevva schreef: ↑25 januari 2023, 17:42
Bij mij is elk order minstens 2000 euro (dan reduceer je dat al tot 1,5 à 2,5% van je winst dat je aan transactiekosten hebt).
En verder de keuze voor Tesla... Tja, die kunnen flink stijgen maar ze kunnen evengoed naar $90 zakken. Ik vind hun ontwerpen persoonlijk al wat gedateerd. Tesla vernieuwt nauwelijks terwijl BMW, Volkswagen, Volvo, ... je doodslaan met nieuwe modellen. En daarnaast heb je nog het figuur 'Elon Musk'.
Wat Tesla betreft : je hebt een punt (ik ben zelf trouwens niet echt een tesla fan) maar ik vrees dat ze toch een grote voorsprong hebben (die misschien na een aantal jaar zal slinken).
Als je bijvb leest over hun assemblage-tijd (vb door de giga castings) dan hebben ze toch een grote meerwaarde tov andere constructeurs ... En nochtans moet het ook gezegd zijn dat veel mensen ook merk-getrouwen zijn en/of een nieuwe wagen een zekere emotionele aankoop is - lees het moet er mooi en bevallig uitzien als het op de oprit staat - Dus voor en tegen argumenten wie zal het zeggen .... 't is een pure gok (die ik wens te doen over een tijdspanne van een 6-tal maanden, en verkopen zodra het 30/40% opbrengt)
Nee, ook geen instapkosten. Dat is iets voor niet-beursgenoteerde fondsen, die Bolero niet/nauwelijks aanbiedt.burgundy schreef: ↑25 januari 2023, 17:32Een starter direct voor de haaien gooien?
och ja instap kosten kennen ze daar ook niet ?
het is het totaal plaatje voor een starter dat van belang.
Vrijdag laatst leden nog iemand horen verkondigen, fondsen zonder instapkosten bestaat niet.
Is lijk het lege doos verhaal bij Kbc - Bnp - Belfius.
Meen niet gelezen te hebben waar vandaag klant, maar wel al gelezen over de lege doos.
De giro zal voor kleine bedragen het goedkoopst zijn als je in buitenlandse aandelen wil handelen .vdbke schreef: ↑25 januari 2023, 16:35 voor die indexfondsen/etf's heb ik wat tijd nodig om dit allemaal eens te bekijken...
Maar daarnaast wil ik ook wel eens een gokje wagen ...
Dus stel, ik wil vandaag nog 1000€ tesla aandelen kopen, waar koop ik dat aan met de laagste kost ? Zonder idd een extra betalende zichtrekening nodig te hebben
Lynx zal goedkoper uitvallen als je bedragen boven de 4000 € neemt voor buitenlandse aandelen .
Door de wissel commissie die de giro aanrekent van 0,25%
Blijf je hieronder dan is de giro de goedkoopste
Hi,vdbke schreef: ↑25 januari 2023, 17:54ga je dan op elk van die platformen (bolero,...) een (gratis?) account aanmaken om de kosten te bekijken ?je kan dus niet dezelfde dag een account aanmaken en een order plaatsen ? (er zal waarsch. eerst een cashtransfert moeten plaatsvinden van bankreknr naar die provider?)Gunter123 schreef: ↑25 januari 2023, 17:34
Service is natuurlijk ook belangrijk, een col van mij wacht ondertussen reeds weken voor het openen van een rekening bij Keytrade nog steeds geen reactie, uiteindelijk is hij gestart bij Bolero waar het op enkele dagen in orde was. Wat niet wegneemt dat er ongetwijfeld ook andere goede providers zijn... Ik kan enkel mijn ervaring delen.
thx !
Kosten per transactie kan je eenvoudigweg opzoeken zonder account. Met een beetje moeite doen en gezond verstand kom je er wel.
Maar alles begint met de strategie mijn inziens. Kosten zijn zeer belangrijk maar zijn niet uitsluitend de broker kosten. Een bogglehead zal amper transacties doen en levenslang de ETF’s aanhouden, een etf kopen met lage beurstaks en beheerskosten met een registratie in een land met een fiscaal gunstig regime.
Een gokje met een beperkt % van je vermogen moet kunnen, maar het fundament moet goed zitten. Haast en spoed is zelden goed en een beetje moeite doen kan een teleurstelling vermijden maar vooral renderen op termijn. Een goede investering begint bij jezelf om vervolgens een strategie uit te werken. Ik adviseerde reeds eerder een eenvoudig leesbaar boek, lijkt me een goede eerste investering. Toch wel belangrijk dat je begrijpt wat je doet, gokjes lijken me geen goede strategie, tenzij je ‘speelgeld’ voorziet in je strategie.
Veel leesgenot en succes gewenst !
Grts,
Gunther
Grts,
Gunther
inderdaad, daar ga ik mee beginnen (eigenlijk reeds begonnen).
Ondertussen een account op degiro aangemaakt, jeetje da's redelijk wat werk...in zoverre dat je rijksregisternumer etc moet opgeven en zelfs een selfie moet doorsturen ... eek :-)
thx!
Hi,
Hou je er rekening mee dat je degiro als een buitenlandse rekening moet doorgeven en dat er een aantal formaliteiten zijn mbt dividenen...
Succes met je start !
Grts,
Gunther
Hou je er rekening mee dat je degiro als een buitenlandse rekening moet doorgeven en dat er een aantal formaliteiten zijn mbt dividenen...
Succes met je start !
Grts,
Gunther
hoi,
neen, daar heb ik helemaal niet aan gedacht ... dit moet je dan op je jaarlijkse belastingbrief invullen ? (ook gesteld dat ik er geen verrichtingen zou op doen ?)
Tja… is geen BE provider volgens mij …
Een goede voorbereiding is het halve werk…
Veel leesgenot
Een goede voorbereiding is het halve werk…
Veel leesgenot

-
- Hero Member
- Contacteer:
Klinkt als een strak plan !
1000 euro Tesla-aandelen kopen, en dan binnen 6 maand verkopen als de koers 30-40% hoger staat.
1000 euro Tesla-aandelen kopen, en dan binnen 6 maand verkopen als de koers 30-40% hoger staat.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
lieve help, ik krijg daar vragen voorgeschoteld zoals
"Vraag een verlaagd bronbelastingtarief op beleggingen in de VS aan"
ik heb zelfs niet het flauwste vermoeden wat je op zoiets antwoord, iemand een suggestie ?
"Vraag een verlaagd bronbelastingtarief op beleggingen in de VS aan"
ik heb zelfs niet het flauwste vermoeden wat je op zoiets antwoord, iemand een suggestie ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar niet stoppen bij Tesla alleen.
Koop ook voor 1000 euro Apple, Netflix, Google enz.
Ook deze aandelen kan je na 6 maand verkopen als je 30-40% winst hebt.
Koop ook voor 1000 euro Apple, Netflix, Google enz.
Ook deze aandelen kan je na 6 maand verkopen als je 30-40% winst hebt.
Ik wil nu niet de party pooper zijn, maar waarom moet het allemaal zo snel gaan en waarom een gok nemen? Ik zou toch eerst wat meer informatie inwinnen over beleggen dan zomaar lukraak iets kopen 

ofwel ben ik niet duidelijk genoeg geweest ofwel herhaal jij m'n woorden niet al te duidelijk zoals ik ze bedoeld had :-)Charlesvdw schreef: ↑25 januari 2023, 21:22 Klinkt als een strak plan !
Vergat ik misschien te zeggen dat het een gok was ? (waarvan ik ook niet zou wakker liggen mocht ie niet het verhoopte resultaat opbrengen maar dat terzijde)
Doel is die aan te kopen en minimum 6 maand te laten staan. Mocht het tussentijds 30/40% stijgen dan verkoop ik het
(iemand met een glazen bol of voldoende expertise hier die durft te beweren dat dit nooit kan lukken ??)
waarom zou ik de gok niet nemen ?
Ik volg die koers reeds een tijd en ik heb altijd het idee gehad die te kopen als die beneden een bepaalde waarde zouden gaan (en ik gok (!) erop dat ze ook weer stijgen). Ik denk dat niemand met zekerheid zal zeggen dat het wel/niet zo zal verlopen)
Maar ik versta je punt wel !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan zeker lukken.vdbke schreef: ↑25 januari 2023, 21:33ofwel ben ik niet duidelijk genoeg geweest ofwel herhaal jij m'n woorden niet al te duidelijk zoals ik ze bedoeld had :-)Charlesvdw schreef: ↑25 januari 2023, 21:22 Klinkt als een strak plan !
Vergat ik misschien te zeggen dat het een gok was ? (waarvan ik ook niet zou wakker liggen mocht ie niet het verhoopte resultaat opbrengen maar dat terzijde)
Doel is die aan te kopen en minimum 6 maand te laten staan. Mocht het tussentijds 30/40% stijgen dan verkoop ik het
(iemand met een glazen bol of voldoende expertise hier die durft te beweren dat dit nooit kan lukken ??)