aandelen kopen via welke broker ?
TIP
Re: aandelen kopen via welke broker ?
ok, ik denk alvast hier het antwoord gevonden te hebben
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... dividenden
Ik duim dat je gelijk krijgt...vdbke schreef: ↑25 januari 2023, 21:35waarom zou ik de gok niet nemen ?
Ik volg die koers reeds een tijd en ik heb altijd het idee gehad die te kopen als die beneden een bepaalde waarde zouden gaan (en ik gok (!) erop dat ze ook weer stijgen). Ik denk dat niemand met zekerheid zal zeggen dat het wel/niet zo zal verlopen)
Maar ik versta je punt wel !
Beleggen is voor mij toch eerder een mooi rendement behalen met beperking van de risico's dan snel rijk/arm te willen worden.
wel ik hoop ook dat ik gelijk krijg ....
Maar is een aandeel kopen ook niet een beetje vertrouwen in een firma hebben ?
Is niet elk aandeel een min of meer berekende gok ? Anders waren het hier allemaal miljonairs waarschijnlijk ?
En eigenlijk interesseert het me totaal niet om rijk te worden, ik heb wat ik nodig heb en ben er tevreden mee :-)
Maar ik vind het allemaal wel interessant
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry Diane, maar als vdbke zich eerst moet inlezen over indexbeleggen en buitenlandse bronbelasting en een uitgebreide analyse moet maken van de kosten bij alle brokers, dan zijn we 6 maand verder (en is Tesla intussen 30-40% gestegen).
De vraag van vdbke is heel duidelijk. Hij wil vandaag 1000 euro Tesla-aandelen kopen en hij wil van ons maar 1 ding weten:
via welke broker ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hi,
Niemand wil je schofferen, sommige grapjes komen misschien wat harder aan maar volgens mij denken verschillende ervaren leden dat er meer stabiele opties zijn om rendement te behalen. Ik weet niet hoe hard jij moet werken voor 1k, maar de helft ervan verliezen zou ik toch spijtig vinden. Enkele slechte gokjes en het gaat moeilijk worden om nog een mooi rendement te behalen. Eigenlijk lees ik tss de regels van de andere (en mezelf) “perhaps you need to rethink your strategy”….
Mogelijks is je gok correct… mogelijks niet…. Ik denk wel dat het moeilijk zal worden om op LT (meerdere jaren) de index te kloppen zonder grotere risico’s te nemen.
Als je mijn zoon was zou ik blij zijn met je enthousiasme maar je toch adviseren om even “in te werken” …
Goed bedoeld advies
Succes ongeacht jouw keuze!
Grts
Gunther
Niemand wil je schofferen, sommige grapjes komen misschien wat harder aan maar volgens mij denken verschillende ervaren leden dat er meer stabiele opties zijn om rendement te behalen. Ik weet niet hoe hard jij moet werken voor 1k, maar de helft ervan verliezen zou ik toch spijtig vinden. Enkele slechte gokjes en het gaat moeilijk worden om nog een mooi rendement te behalen. Eigenlijk lees ik tss de regels van de andere (en mezelf) “perhaps you need to rethink your strategy”….
Mogelijks is je gok correct… mogelijks niet…. Ik denk wel dat het moeilijk zal worden om op LT (meerdere jaren) de index te kloppen zonder grotere risico’s te nemen.
Als je mijn zoon was zou ik blij zijn met je enthousiasme maar je toch adviseren om even “in te werken” …
Goed bedoeld advies

Succes ongeacht jouw keuze!
Grts
Gunther
Op een weekendje lees je een boek… inlezen in bronheffinf is niet noodzakelijk nodig en strategie gaat belangrijker zijn dan 5 euro meer of minder kost … volgens mijn bescheiden mening….Charlesvdw schreef: ↑25 januari 2023, 21:53Sorry Diane, maar als vdbke zich eerst moet inlezen over indexbeleggen en buitenlandse bronbelasting en een uitgebreide analyse moet maken van de kosten bij alle brokers, dan zijn we 6 maand verder (en is Tesla intussen 30-40% gestegen).
De vraag van vdbke is heel duidelijk. Hij wil vandaag 1000 euro Tesla-aandelen kopen en hij wil van ons maar 1 ding weten:
via welke broker ?
Hi,
Je hebt je beslissing genomen, kopen die handel!
Ik ben geen Tesla fan maar onlangs ook nog van ingekocht via IWDA, alles samen heb ik dus ook een redelijke positie in Tesla, ik duim dus mee voor een hogere koers
Grts,
Gunther
Je hebt je beslissing genomen, kopen die handel!
Ik ben geen Tesla fan maar onlangs ook nog van ingekocht via IWDA, alles samen heb ik dus ook een redelijke positie in Tesla, ik duim dus mee voor een hogere koers

Grts,
Gunther
Ik heb een suggestie u bent 0 % bekwaam om te handelen in aandelen .
U kent er werkelijk niks van .
Spaar jezelf veel geld uit en hou het bij ETF's sommige kun je gratis kopen bij de giro .
Leer eerst bij en na een aantal jaar zult je misschien wel bekwaam zijn om te handelen in losse aandelen .
Het is niet omdat iets met meer dan 50% is gedaald dat het koopwaardig is .
Koop ook een lotto briefje je hebt ook veel kans dat je 2,5€ wintCharlesvdw schreef: ↑25 januari 2023, 21:26 Maar niet stoppen bij Tesla alleen.
Koop ook voor 1000 euro Apple, Netflix, Google enz.
Ook deze aandelen kan je na 6 maand verkopen als je 30-40% winst hebt.

Ik heb hier alleen nog maar slecht advies gelezen hoe is het toch mogelijk .
Iemand die er niks van kent zend je niet richting losse aandelen .
En sommige namen die je hier noemt zijn zeker niet koopwaardig maar pokke duur .
Als je intentie is om binnen 6 maand te verkopen ben je al 100 % verkeerd gestart .
Je intentie moet juist zijn om nooit te verkopen als ik een huis koop voor 6 maanden of 1 voor mijn hele leven in te wonen zal je ook veel kieskeuriger zijn .
Het is jammer voor de vraagsteller dat er hier met advies wordt gestrooid door mensen die hoogs waarschijnlijk niet eens 1 aandeel bezitten .
Als ik uw namen zie frons ik in elk geval al mijn wenkbrauwen .
Een beginner groei aandelen aanraden

En die termijn dan nog belachelijk !
-
- Full Member
- Contacteer:
Awel Lop, deze keer weet je me sterk in aangename zin te verrassen! 
Losse aandelen is de beste manier om te starten met beleggen, het is de basis van alles.
Je moet vooral starten met geld dat je kan missen, en zorgen dat je administratie in orde is.
ETF's zijn hier afgeleide producten van, en zijn ook complexe producten, die verkocht worden als eenvoudig.
99,99% van dit forum snapt niet hoe ETF's werken (inclusief ik), maar ze hebben zoiets van "iemand anders zal het wel voor mij snappen"
Ik zou me vooral verdiepen in wat je administratieve/fiscale verplichtingen zijn, eerder dan in wat je wil beleggen, daar ben je vrij in. (hoewel andere mensen graag hun visie opleggen als de enige juiste)
PS: er bestaan ook paper-accounts, dat je met virtueel geld kan oefenen, maar niks mis mee om het meteen "voor echt" te doen.
Je moet vooral starten met geld dat je kan missen, en zorgen dat je administratie in orde is.
ETF's zijn hier afgeleide producten van, en zijn ook complexe producten, die verkocht worden als eenvoudig.
99,99% van dit forum snapt niet hoe ETF's werken (inclusief ik), maar ze hebben zoiets van "iemand anders zal het wel voor mij snappen"
Ik zou me vooral verdiepen in wat je administratieve/fiscale verplichtingen zijn, eerder dan in wat je wil beleggen, daar ben je vrij in. (hoewel andere mensen graag hun visie opleggen als de enige juiste)
PS: er bestaan ook paper-accounts, dat je met virtueel geld kan oefenen, maar niks mis mee om het meteen "voor echt" te doen.
Nee, starter gaat leren...
Beter dan hersenloos een ETF te kopen, je af te vragen waarom eigenlijk (buiten dat mensen zeggen dat je het moet doen), en als het slecht gaat te zeggen dat het jouw schuld niet is.