Primaire uitgifte obligatie Colruyt
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Primaire uitgifte obligatie Colruyt
Zeker een OK obligatie als cash alternatief.
Inderdaad niet te vergelijken met een obligatie ETF zoals hierboven voorgesteld
Geef mij maar een individuele
Zag overal reclame van de uitgifte. Zal wel over ingeschreven zijn inderdaad.
Inderdaad niet te vergelijken met een obligatie ETF zoals hierboven voorgesteld

Zag overal reclame van de uitgifte. Zal wel over ingeschreven zijn inderdaad.
wat bedoelen jullie met de helft krijgen?
Stel je hebt ingetekend voor 10 000
krijg je dan obligatie v 5000
en 5000 terug
of 5000 kwijt?
Stel je hebt ingetekend voor 10 000
krijg je dan obligatie v 5000
en 5000 terug
of 5000 kwijt?
5000 kwijt. Dat risico moet je erbij nemen als obligatiebelegger.
Nee, je bent dat niet kwijt
Zie je dat zo? Ik spreid liever over 10 obligaties dan het volle bedrag in 1 obligatie te steken. De kosten zijn toch procentueel.
Je beurstaks is procentueel maar je makelaarsloon niet. Als je primair koopt en aanhoudt tot de vervaldag, dan betaal je geen makelaarskost natuurlijk. Je aankoopprijs is daarentegen ook bijna 102% ...
Ieder zijn tactiek, maar meer dan 3 obligaties komen hier niet in port. Korte termijnen en hogere bedragen.
Soms verkoop ik een obligatie na 6 maanden. Als die 5% netto heeft opgebracht en de yield voor het volgende jaar is bvb maar 2%, dan vliegt hij eruit. Of een eeuwigdurende obligatie van bvb Bayer die ik aan 97% kan kopen en na 6 maanden 103% noteert, idem.
Ieder zijn tactiek, maar meer dan 3 obligaties komen hier niet in port. Korte termijnen en hogere bedragen.
Soms verkoop ik een obligatie na 6 maanden. Als die 5% netto heeft opgebracht en de yield voor het volgende jaar is bvb maar 2%, dan vliegt hij eruit. Of een eeuwigdurende obligatie van bvb Bayer die ik aan 97% kan kopen en na 6 maanden 103% noteert, idem.
Het is inderdaad mijn bedoeling de obligatie in primaire uitgifte te kopen en aan te houden tot vervaldag.pukkie007 schreef: ↑10 februari 2023, 16:45 Je beurstaks is procentueel maar je makelaarsloon niet. Als je primair koopt en aanhoudt tot de vervaldag, dan betaal je geen makelaarskost natuurlijk. Je aankoopprijs is daarentegen ook bijna 102% ...
Dat kunt je natuurlijk doen, maar wat doe je dan met het vrijgekomen geld? Als je vervolgens opnieuw een obligatie koopt, had je de vorige net zo goed niet kunnen verkopen, lijkt mij.
Ofwel:
- blijf ik even in cash. Ik had al een rendement van 5% op 6 maanden, dus no stress.
- koop ik een aandeel voor een korte rit. ABI en Wordline zijn bvb mooie treintjes.
- koop ik een andere obligatie. Die moet dan wel meer dan de 2%-yield van de vorige opbrengen natuurlijk.
- speculeer ik op de valutamarkt.
Voilà.
- blijf ik even in cash. Ik had al een rendement van 5% op 6 maanden, dus no stress.
- koop ik een aandeel voor een korte rit. ABI en Wordline zijn bvb mooie treintjes.
- koop ik een andere obligatie. Die moet dan wel meer dan de 2%-yield van de vorige opbrengen natuurlijk.

- speculeer ik op de valutamarkt.
Voilà.
De volle 250 miljoen is blijkbaar opgehaald. Nu nog wachten op de verdeling.
ja, Bolero heeft bevestigd.
Groene obligatie Etablissementen Franz Colruyt NV
De inschrijvingstermijn werd op 10 februari 2023 om 17.30 uur vervroegd afgesloten.
De inschrijvingen voor de obligatie-uitgifte van Colruyt zijn vanavond na één dag vervroegd afgesloten. Dat meldt Colruyt in een persbericht. De uitgifte van vijfjarige groene obligaties heeft het maximumbedrag van 250 miljoen euro opgehaald. Colruyt mikte op een bedrag tussen 125 en 250 miljoen euro. De obligaties hebben een nettorendement van 2,57 procent.
tijd.be
Groene obligatie Etablissementen Franz Colruyt NV
De inschrijvingstermijn werd op 10 februari 2023 om 17.30 uur vervroegd afgesloten.
De inschrijvingen voor de obligatie-uitgifte van Colruyt zijn vanavond na één dag vervroegd afgesloten. Dat meldt Colruyt in een persbericht. De uitgifte van vijfjarige groene obligaties heeft het maximumbedrag van 250 miljoen euro opgehaald. Colruyt mikte op een bedrag tussen 125 en 250 miljoen euro. De obligaties hebben een nettorendement van 2,57 procent.
tijd.be
In case of oversubscription, a reduction may apply. This means that subscriptions will be scaled
back proportionally, with an allocation of a multiple of EUR 1.000 and, to the extent there are not
more investors than Bonds, a minimum nominal amount of EUR 1.000, which is equal to the
denomination of the Bonds and to the minimum subscription amount for investors. Subscribers
may have different reduction percentages applicable to them depending on the financial
intermediary through which they have subscribed to the Bonds. The subscribers will be notified
of the number of Bonds allotted to them by the applicable financial intermediary as soon as
possible
https://www.colruytgroup.com/en/invest/ ... s-releases
back proportionally, with an allocation of a multiple of EUR 1.000 and, to the extent there are not
more investors than Bonds, a minimum nominal amount of EUR 1.000, which is equal to the
denomination of the Bonds and to the minimum subscription amount for investors. Subscribers
may have different reduction percentages applicable to them depending on the financial
intermediary through which they have subscribed to the Bonds. The subscribers will be notified
of the number of Bonds allotted to them by the applicable financial intermediary as soon as
possible
https://www.colruytgroup.com/en/invest/ ... s-releases
Al iemand een verdeling gezien/gekregen?
Bij Belfius 100% allocatie. Maximumbedrag niet gehaald.
Bij Bolero/KBC ook 100% toewijzing voor particulieren, omdat het quota niet werd gehaald.
De verdeelsleutel voor gekwalificeerde beleggers/bedrijven/institutionelen werd niet gepubliceerd, zie https://www.bolero.be/nl/ipo/download/6 ... f.pdf?v3.3
De verdeelsleutel voor gekwalificeerde beleggers/bedrijven/institutionelen werd niet gepubliceerd, zie https://www.bolero.be/nl/ipo/download/6 ... f.pdf?v3.3
Snap niet dat men happig is op zoiets.
Als de kleine 100 % wordt toegewezen.
Als de kleine 100 % wordt toegewezen.
Laatst gewijzigd door burgundy op 13 februari 2023, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.