De Belgen en centen en kruimels
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: De Belgen en centen en kruimels
Moeten wij heel dat artikel lezen om te raden wat je punt is?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Deze info is nieuw voor mij, maar wel van toepassing op mijn situatie:
Dat is onder meer het geval met de opbrengsten van de verkoop van je hoofdverblijfplaats. Of als je net geld hebt gekregen uit een erfenis, uit een uitbetaling van een levensverzekering, uit een vergoeding voor ontslag of arbeidsongeschiktheid of een vergoeding als slachtoffer van strafbare feiten of een gerechtelijke dwaling. In dat geval wordt de waarborg van 100.000 euro gedurende zes maanden met 500.000 euro opgetrokken.
Dat is onder meer het geval met de opbrengsten van de verkoop van je hoofdverblijfplaats. Of als je net geld hebt gekregen uit een erfenis, uit een uitbetaling van een levensverzekering, uit een vergoeding voor ontslag of arbeidsongeschiktheid of een vergoeding als slachtoffer van strafbare feiten of een gerechtelijke dwaling. In dat geval wordt de waarborg van 100.000 euro gedurende zes maanden met 500.000 euro opgetrokken.
Komkommertijd...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vrees dat als er één van die (groot)banken "valt" dat het vooreerst niet de enige zal zijn die "valt"en dat die "garantie" in de praktijk en op dat moment niet veel zal uit maken. Als er 100.000 of 600.000 op je rekening staat geparkeerd zal op dat moment van geen tel meer zijn.
Tuurlijk. Dat garantiefonds heeft enkel een psychologische doelstelling, geen financiele.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan heeft spreiden ook minder zin. Volgens die theorie vallen er dan toch meerdere banken.
Banken doen het goed nu. Dus normaal gaan ze niet snel vallen.
Enige waar ik wat schrik voor heb is mensen die hun lening niet kunnen afbetalen. Hoge lening, overgewaardeerde huizen, ... Al zijn er in België genoeg sociale vangnetten om ff verder te kunnen zonder inkomsten.
Banken doen het goed nu. Dus normaal gaan ze niet snel vallen.
Enige waar ik wat schrik voor heb is mensen die hun lening niet kunnen afbetalen. Hoge lening, overgewaardeerde huizen, ... Al zijn er in België genoeg sociale vangnetten om ff verder te kunnen zonder inkomsten.