depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Gelijkaardig systeem, maar nog een volgnummer vanaf 1 ervoor gezet.
Dus ik heb momenteel
e-depo 1 2022-12
e-depo 2 2023-01
e-depo 3 2023-02
e-depo 4 2023-03
Voorlopig komt er geen in 2023-04 wegens teveel andere kosten
Volgende wordt dan wellicht
e-depo 5 2023-05
Maakt allemaal niet zoveel uit zolang je bij meerdere e-depo's het overzicht maar kan behouden. Dit wordt vooral van belang bij terug afhalen/afsluiten. Kwestie van niet te vroeg de verkeerde te nemen, want te vroeg = geen intrest.
Dus ik heb momenteel
e-depo 1 2022-12
e-depo 2 2023-01
e-depo 3 2023-02
e-depo 4 2023-03
e-depo 5 2023-05
Maakt allemaal niet zoveel uit zolang je bij meerdere e-depo's het overzicht maar kan behouden. Dit wordt vooral van belang bij terug afhalen/afsluiten. Kwestie van niet te vroeg de verkeerde te nemen, want te vroeg = geen intrest.
Rente van 3,1% (netto 2,17%) is bevestigd voor april 

Ik was ook zoiets van plan, maar dan vooral om makkelijke een deel geld af te kunnen halen voor verbouwingen/onverwachte kosten indien nodig.zwembad schreef: ↑25 maart 2023, 15:07 Gelijkaardig systeem, maar nog een volgnummer vanaf 1 ervoor gezet.
Dus ik heb momenteel
e-depo 1 2022-12
e-depo 2 2023-01
e-depo 3 2023-02
e-depo 4 2023-03
e-depo 5 2023-05
Maar de periode van nu tot januari krijg je geen rente met dit systeem heb ik begrepen want dat is minder dan 12 maanden. Krijg je dan het jaar erna de interest van 12 maanden + x aantal maanden van dit jaar nog? Want anders heeft het geen zin dat ik er nu al geld naar stort.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook de periode tussen nu en januari 2024 geeft uiteraard recht op interest. Tenzij je je geld binnen de 12 maanden terug zou opvragen, dan krijg je geen interest.Rakward schreef: ↑27 maart 2023, 18:54Ik was ook zoiets van plan, maar dan vooral om makkelijke een deel geld af te kunnen halen voor verbouwingen/onverwachte kosten indien nodig.zwembad schreef: ↑25 maart 2023, 15:07 Gelijkaardig systeem, maar nog een volgnummer vanaf 1 ervoor gezet.
Dus ik heb momenteel
e-depo 1 2022-12
e-depo 2 2023-01
e-depo 3 2023-02
e-depo 4 2023-03
e-depo 5 2023-05
Maar de periode van nu tot januari krijg je geen rente met dit systeem heb ik begrepen want dat is minder dan 12 maanden. Krijg je dan het jaar erna de interest van 12 maanden + x aantal maanden van dit jaar nog? Want anders heeft het geen zin dat ik er nu al geld naar stort.
een vraag aan jullie experts, als ik zo een rekening afsluit wil ik ook dat mijn vrouw die rekening kan leegmaken en/of aanvullen moest ik er niet meer zijn. Is dit te regelen met de optie " mandaat toekennen " alvast bedankt.
Dat klopt.
Edit: verkeerd antwoord.
Edit: verkeerd antwoord.
Laatst gewijzigd door Yaris op 29 maart 2023, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je sterft worden al je rekeningen geblokkeerd en vervallen de mandaten.
Ook bij wilsonbekwaambeid kan men niet zomaar aan de rekeningen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wanneer ik een bedrag stort in april 2023 krijg ik dan gedurende 1 jaar de rente van april of verandert deze rente iedere maand?
Moet ik het gestorte bedrag verplicht laten staan voor 1 jaar?
Met dank
Moet ik het gestorte bedrag verplicht laten staan voor 1 jaar?
Met dank

Als je vrouw erfgenaam is, neem ik aan dat de notaris haar zal meedelen waar je geld hebt staan?
- rente verandert elke maand
- je kan aan je geld aan <1 jaar, maar dan verlies je wel al je intrest
- als je in april stort, krijg je de intrest van mei, juni, ...
maar als je nu stort dus net nog die van april
Het moet beschouwd worden als een soort termijnrekening omdat je enkel een getrouwheidspremie krijgt, dus geen basisintrest en waar de 30 % RV van afgehouden wordt. Het verschil met een termijnrekening is dan weer dat de intrest maandelijks varieert en per maand vastgelegd wordt voor de maand nadien. Nog een verschil is dat je ook altijd aan je geld kan, maar wel de intrest verliest als je het geen jaar, plus een dag, laat staan.
Je stort best op het einde van de maand omdat de intrest pas ingaat vanaf het begin van de maand die volgt.
Het verschil met een termijnrekening is dat er geen vaste termijn is.
Dat is toch wel fundamenteel
Dat is toch wel fundamenteel
Rente verandert maandelijks zoals reeds tientallen keren hier uitgelegd……
Is het geld ook gewaarborgd tot 100k, zoals bij een gewone spaarrekening of termijnrekening?
Lees eens