Dexia heeft geld nodig
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Dexia heeft geld nodig
Onlangs vond ik een mooi bericht op mijn afschriften bij Dexia.
Vanaf Januari zal de tarifering maandelijks gebeuren in plaats van per trimester. Het "voordeel" voor de klant zal hier mijn inziens zijn dat men zo makkelijk de tarieven stilaan wat kan optrekken, want maandelijkse kosten voelt ge toch niet, nietwaar
Misschien wordt het toch stilaan tijd om Dexia buiten te gooien. Als ik Keytrade vergelijk met Dexia dan krijg ik bij de eerste maandelijks geld (5 cent actie) terwijl ik niet van plan ben om voor de grootbank maandelijks de dokken...
Vanaf Januari zal de tarifering maandelijks gebeuren in plaats van per trimester. Het "voordeel" voor de klant zal hier mijn inziens zijn dat men zo makkelijk de tarieven stilaan wat kan optrekken, want maandelijkse kosten voelt ge toch niet, nietwaar

Misschien wordt het toch stilaan tijd om Dexia buiten te gooien. Als ik Keytrade vergelijk met Dexia dan krijg ik bij de eerste maandelijks geld (5 cent actie) terwijl ik niet van plan ben om voor de grootbank maandelijks de dokken...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Dexia heeft geld nodig
Zit d'er dik in dat ze hun tarieven gaan optrekken, hoeveel is het nu voor 'n blue-rekening 7€/3 mnd voor 'n blue-rekening en +1€ voor 'n volmacht?relativity schreef: Onlangs vond ik een mooi bericht op mijn afschriften bij Dexia.
Ik ziet het niet gebeuren dat ze 2,33€ of 2,66€ gaan vragen per maand.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit hebben ze waarschijnlijk afgekeken van Fortis. Trouwens als arcoparaandeelhouder krijg je vanaf 1 januari korting op je zichtrekening (weet het bedrag niet meer vanbuiten). Maar we zullen er meer aan hebben dan die extra getrouwheidspremie op de klassieke spaarrekening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik heb het bericht teruggevonden:
ARCOPAR COOPERATIEF VOORDEEL VANAF 01/01/2010
VANAF 01/01/2010 STIJGT DE KORTING OP DE BEHEERSKOSTEN VAN DE
BLUE, RED, GOLD EN PLATINUM ZICHTREKENINGEN TOT 9,60 EURO PER
JAAR (IN PLAATS VAN 4 EURO NU). DEZE KORTING WORDT MAANDELIJKS
TOEGEKEND A RATO VAN 0,80 EURO/MAAND.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
relativity schreef: Onlangs vond ik een mooi bericht op mijn afschriften bij Dexia.
Op mijn afschriften bij Fortis stond hetzelfde bericht.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Om niet met een tariefverhoging te maken te krijgen bij Dexia en mijn principe dat maandelijks betalen voor een rekening erover is, ga ik deze bank vaarwel zeggen.
je moet tamelijk dom zijn om nog steeds bij DEXIA te zijn. Ik ben er al 6 jaar weg, na 20 jaren trouwe klant te zijn geweest. Die (groot)banken speculeren op de mentaliteit van ouwe mensen, die te lui zijn om iets te wijzigen.
Superdom toch dat ze speculeren op oudere mensen. Ze hebben vers bloed nodig, nieuwe klanten die ze jaren zullen kunnen behouden. Geen nieuwe klanten werven is toch het begin van het einde?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ze speculeren op nieuwe klanten door jongeren zichtrekeningen en kaartjes gratis te geven tot 25 jaar.dcm78 schreef: Superdom toch dat ze speculeren op oudere mensen. Ze hebben vers bloed nodig, nieuwe klanten die ze jaren zullen kunnen behouden. Geen nieuwe klanten werven is toch het begin van het einde?
Daarna hopen ze dat men zich dom houdt en nooit uitkijkt naar de tarieven van andere spelers op de markt.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het volgende bericht heb ik vandaag gekregen van mijn Dexia-kantoorhouder, daar ik hen had aangeschreven over de kosten die een zichtrekening met debet- en kredietkaarten met zich meebrengt en dat ik overweeg er alles af te sluiten omdat Keytrade en Argenta tonen dat het gratis kan. Eveneens heb ik vermeldt dat ik van Keytrade maandelijks geld krijg (5 cent actie) en dat ik bij Dexia elke maand zou moeten betalen voor hetzelfde...
Geachte klant,
Wat de tarifering betreft : er is GEEN tariefverhoging vanaf volgend jaar, enkel een aanpassing aan een Europese Richtlijn die zegt dat de tarificatie maandelijk dient te gebeuren en achteraf in plaats van driemaandelijks vooraf.
Omdat Dexia geen internetbank is, maar een bank met een algehele service ivm kredieten, beleggen en verzekeringen, geldautomaten,en dus met kantoren en kantoorpersoneel, wordt er een kost voor de rekening en de aangeboden persoonlijke service gevraagd.
Geachte klant,
Wat de tarifering betreft : er is GEEN tariefverhoging vanaf volgend jaar, enkel een aanpassing aan een Europese Richtlijn die zegt dat de tarificatie maandelijk dient te gebeuren en achteraf in plaats van driemaandelijks vooraf.
Omdat Dexia geen internetbank is, maar een bank met een algehele service ivm kredieten, beleggen en verzekeringen, geldautomaten,en dus met kantoren en kantoorpersoneel, wordt er een kost voor de rekening en de aangeboden persoonlijke service gevraagd.
@ topicstarter: vergeet niet dat Dexia, KBC, Fortis en ING een duur systeem van bankautomaten, Self'banken hebben. Nuja ING heeft dan wel een gratis online zichtrekening (maar daarop heb je een zeer beperkte sercive), Axa blijkbaar nu ook. Op termijn zullen Dexia, KBC en Fortis niet kunnen achterblijven met gratis rekeningen denk ik.
Cash-in automaten komen meer en meer in het straatbeeld. Als je nu ook nog je E-id erin zou kunnen stoppen, dan kunnen de grootbanken via de automaat allerlei rekeningen en producten gaan aanbieden, in eerste instantie zicht- en spaarrekeningen
Pecunia non olet
Das straf, ik dacht net dat het systeem van bankautoaten stukken goedkoper is dan loketten! Maar misschien hebben ze wel een duur systeem van bonussen, topsallarissen, bedrijfswagens,feestjes enz!Campzie schreef: @ topicstarter: vergeet niet dat Dexia, KBC, Fortis en ING een duur systeem van bankautomaten, Self'banken hebben. Nuja ING heeft dan wel een gratis online zichtrekening (maar daarop heb je een zeer beperkte sercive), Axa blijkbaar nu ook. Op termijn zullen Dexia, KBC en Fortis niet kunnen achterblijven met gratis rekeningen denk ik.
Wel voor de toplui he, uitteraard niet voor de gewone bediende.
Dat laatste argument slaat op niks en toont aan hoe slecht ze bij de grootbanken op de hoogte zijn van de concurrentie of hoe onwillig ze zijn. Argenta is namelijk geen internetbank die ook een algehele service geeft. Je hoeft dit echter niet te vertellen tegen iemand die voor een grootbank werkt, je kan het evengoed tegen een muur vertellen, ze luisteren niet en vertellen steeds dezelfde onzin.relativity schreef: Het volgende bericht heb ik vandaag gekregen van mijn Dexia-kantoorhouder, daar ik hen had aangeschreven over de kosten die een zichtrekening met debet- en kredietkaarten met zich meebrengt en dat ik overweeg er alles af te sluiten omdat Keytrade en Argenta tonen dat het gratis kan. Eveneens heb ik vermeldt dat ik van Keytrade maandelijks geld krijg (5 cent actie) en dat ik bij Dexia elke maand zou moeten betalen voor hetzelfde...
relativity schreef:Ze speculeren op nieuwe klanten door jongeren zichtrekeningen en kaartjes gratis te geven tot 25 jaar.dcm78 schreef: Superdom toch dat ze speculeren op oudere mensen. Ze hebben vers bloed nodig, nieuwe klanten die ze jaren zullen kunnen behouden. Geen nieuwe klanten werven is toch het begin van het einde?
Daarna hopen ze dat men zich dom houdt en nooit uitkijkt naar de tarieven van andere spelers op de markt.
Daar speculeren ze niet op, ze weten gewoon dat veel van die klanten niet zullen weggaan na hun 25ste puur uit luiheid, domheid of omdat ze conservatief zijn...
Je hebt daar volkomen gelijk in, de meeste blijven gewoon "trouw" aan hun bank, denk dat de Belg trouwer is aan zijn bank dan aan zijn wederhelft.Wook schreef:Dat laatste argument slaat op niks en toont aan hoe slecht ze bij de grootbanken op de hoogte zijn van de concurrentie of hoe onwillig ze zijn. Argenta is namelijk geen internetbank die ook een algehele service geeft. Je hoeft dit echter niet te vertellen tegen iemand die voor een grootbank werkt, je kan het evengoed tegen een muur vertellen, ze luisteren niet en vertellen steeds dezelfde onzin.relativity schreef: Het volgende bericht heb ik vandaag gekregen van mijn Dexia-kantoorhouder, daar ik hen had aangeschreven over de kosten die een zichtrekening met debet- en kredietkaarten met zich meebrengt en dat ik overweeg er alles af te sluiten omdat Keytrade en Argenta tonen dat het gratis kan. Eveneens heb ik vermeldt dat ik van Keytrade maandelijks geld krijg (5 cent actie) en dat ik bij Dexia elke maand zou moeten betalen voor hetzelfde...
relativity schreef:
Ze speculeren op nieuwe klanten door jongeren zichtrekeningen en kaartjes gratis te geven tot 25 jaar.
Daar speculeren ze niet op, ze weten gewoon dat veel van die klanten niet zullen weggaan na hun 25ste puur uit luiheid, domheid of omdat ze conservatief zijn...

Aan de andere kant is dat misschien wel niet zo slecht dat zo vele landgenoten zo stom zijn om te blijven betalen bij de grootbanken. Ik verklaar me nader. Toen vorig jaar tijdens het hoogtepunt van de financiële crisis de mensen massaal hun geld weghaalden bij de grootbanken om te zetten bij de kleinere banken die betere intresten gaven, dachten vele dat het moment van de waarheid aangebroken was. Echter de tabel van de spaarrekeningen leert ons dat we ons zwaar kunnen vergissen. De kleinere banken konden de toestroom van duur geld niet aan en de prijsbrekers van toen zijn de laagste in de markt van nu.
Dus wat als iedereen een rekening gaat openen bij een gratis bank, wat dan ?? Denk dat we dan in een vergelijkbaar scenario gaan komen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co