Vervanging wettelijke feestdag
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vervanging wettelijke feestdag
Eigenlijk zou ik willen stemmen: geen
Maar als ik toch moet kiezen, ga ik voor 1 mei voor een islamitische feestdag, kwestie van de sossen te kl*ten
, en en passant zijn we van het gezaag van de moslims af voor een jaar.
Maar als ik toch moet kiezen, ga ik voor 1 mei voor een islamitische feestdag, kwestie van de sossen te kl*ten

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eveneens geen, het is goed zoals het nu is. Ik heb niets met de Islam noch met andere godsdiensten ,voor mij is elke dag trouwens een feestdag.In ruil had ik dan ook graag de feestdag Pinkstermaandag ingevoerd gezien in Saoudi Arabie en omliggenden in geval er toch een nieuwe feestdag bij ons zou komen.
Laatst gewijzigd door Brembos op 24 april 2023, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij mag het blijven zoals het is. We zijn al heel ons leven gewoon aan de wettelijke feestdagen. Er een laten vallen, zelfs als we er een andere voor in de plaats krijgen, zou een gemis geven.
Daar heb je een punt. Wij denken hier na over het vervangen van christelijke feestdagen door islamitische, denken ze in islamitische landen ook na over het vervangen van islamitische feestdagen door christelijke? Dat zou een mooie geste zijn (cfr. video).
Ik heb trouwens misschien een alternatief voorstel:
Defender of the fatherland day, de feestdag in Rusland. (23 februari)
In theorie het herinneren van de gesneuvelde soldaten voor het vaderland etc, in praktijk een dag waarop de vrouwen alle mannen moeten vieren.
Zo heb ik 2 jaar geleden een filmpje van een vriendin in de Krim gezien dat ze buikdanseressen hadden besteld om een show op te voeren voor hun mannelijke collega's. Het is zeer impressionant hoe serieus de Russen die dag nemen.
Lijkt me wel een verrijking, een keer een striptease of het werk ofzo
In ruil moet je van Internationale vrouwendag ook wel een wettelijke feestdag maken zoals daar, en vrouwen die dag bloemen etc geven, maar dat is een klein offer.
Defender of the fatherland day, de feestdag in Rusland. (23 februari)
In theorie het herinneren van de gesneuvelde soldaten voor het vaderland etc, in praktijk een dag waarop de vrouwen alle mannen moeten vieren.
Zo heb ik 2 jaar geleden een filmpje van een vriendin in de Krim gezien dat ze buikdanseressen hadden besteld om een show op te voeren voor hun mannelijke collega's. Het is zeer impressionant hoe serieus de Russen die dag nemen.
Lijkt me wel een verrijking, een keer een striptease of het werk ofzo

In ruil moet je van Internationale vrouwendag ook wel een wettelijke feestdag maken zoals daar, en vrouwen die dag bloemen etc geven, maar dat is een klein offer.
Laat religie hier buiten.
Ieder zijn mening.
Religie leidt alleen tot oorlog, niet meer of minder zie geschiedenis.
Vrouwen krijgen al bloemen op moederdag en de secretaressen op secretaressedag.
Ik zie geen aanvink-vakje naast Pinkstermaandag/niet religieuze feestdag. 

Die poll is veel te uitgebreid. Eén enkele vraag had volstaan: "Vind je het goed dat we een van onze zes christelijke feestdagen afstaan en veranderen naar een islamitische feestdag? Ja/nee."
Het verschil is dat in die landen er geen groeiende groep christenen aanwezig is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik stel voor dat je een poll organiseert om te beslissen hoe je deze poll best zou aanpassen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ander voorstel:
- Alle religieuze feestdagen worden geschrapt en (minus 1) als vrij op te nemen dagen geherpositioneerd, zodat iedereen naar eigen inzicht en noden, al dan niet op levensbeschouwelijke gronden, vrij kan nemen op dagen die voor die persoon belangrijk zijn.
- De resterende dag wordt geprikt op 8 mei, ter herdenking van wapenstilstand 1945. (Naar analogie met de Nederlandse Dodenherdenking op 3 mei.)
- Alle andere officiële feestdagen (Nieuwjaar, 1 mei, 21 juli, 11 november) blijven gewoon gelden.
- Alle religieuze feestdagen worden geschrapt en (minus 1) als vrij op te nemen dagen geherpositioneerd, zodat iedereen naar eigen inzicht en noden, al dan niet op levensbeschouwelijke gronden, vrij kan nemen op dagen die voor die persoon belangrijk zijn.
- De resterende dag wordt geprikt op 8 mei, ter herdenking van wapenstilstand 1945. (Naar analogie met de Nederlandse Dodenherdenking op 3 mei.)
- Alle andere officiële feestdagen (Nieuwjaar, 1 mei, 21 juli, 11 november) blijven gewoon gelden.