Keuring auto, nummerplaat?
Keuring auto, nummerplaat?
Hallo.
Ik ga een auto overnemen van een collega van mij. Hijzelf wil absoluut niet meer naar de keuring gaan, heeft hij een hekel aan. De auto is in orde, ken hem al langer, dat is niet het probleem.
Nu, keuring voor verkoop kan enkel op afspraak. 1e afspraak kan pas eind juni...
Hij gaat niet zolang wachten met zijn nieuwe auto in te schrijven natuurlijk..
Klopt het dat ik die tweedehands auto (die ik dus ga kopen) ook naar de keuring mag brengen met de toekomstige nummerplaat?
Want dan is het probleem van de baan natuurlijk. Laat ik de wagen hier staan tot eind juni of tot er een eerdere afspraak vrijkomt. Draai ik nummerplaat van de huidige wagen af, doe ze op de nieuwe tweedehandswagen en rijd ik naar de keuring...
Iemand ervaring mee hoe ik dit het beste oplos?
Ik ga een auto overnemen van een collega van mij. Hijzelf wil absoluut niet meer naar de keuring gaan, heeft hij een hekel aan. De auto is in orde, ken hem al langer, dat is niet het probleem.
Nu, keuring voor verkoop kan enkel op afspraak. 1e afspraak kan pas eind juni...
Hij gaat niet zolang wachten met zijn nieuwe auto in te schrijven natuurlijk..
Klopt het dat ik die tweedehands auto (die ik dus ga kopen) ook naar de keuring mag brengen met de toekomstige nummerplaat?
Want dan is het probleem van de baan natuurlijk. Laat ik de wagen hier staan tot eind juni of tot er een eerdere afspraak vrijkomt. Draai ik nummerplaat van de huidige wagen af, doe ze op de nieuwe tweedehandswagen en rijd ik naar de keuring...
Iemand ervaring mee hoe ik dit het beste oplos?
Re: Keuring auto, nummerplaat?
Bij de tweedehandsverkoop van een voertuig is het verplicht om dat voertuig te laten keuren. Die tweedehandskeuring moet gebeuren vóór het voertuig wordt ingeschreven op naam van de nieuwe eigenaar.
https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... ndskeuring
https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... ndskeuring
Waarom zou hij niet zo lang kunnen wachten?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zonder geldige platen en verzekering mag de wagen niet op de openbare weg staan. ( Wordt getakeld als ze het zien )
Vraag ( mits vergoeding ) of de wagen tijdelijk in de garage mag staan waar hij die nieuwe wagen koopt, en of ze met garagisten platen naar de keuring willen gaan als je de wagen op uw naam wil inschrijven..
Vraag ( mits vergoeding ) of de wagen tijdelijk in de garage mag staan waar hij die nieuwe wagen koopt, en of ze met garagisten platen naar de keuring willen gaan als je de wagen op uw naam wil inschrijven..
Kan je collega geen nieuwe nummerplaat aanvragen voor zijn nieuwe auto? Hij heeft nu de kans om een gepersonaliseerde nummerplaat te kiezen.

Niet de koper van de tweedehandsauto.
Dat hij zijn oude auto gewoon tot eind juni houdt en laat keuren.
Dat hij zijn oude auto gewoon tot eind juni houdt en laat keuren.
Waarom zou hij dat willen????.. Hij koopt een nieuwe en wil er zo snel als mogelijk mee rijden.. Hij kan zijn auto ook aan de garagist overlaten, heeft hij géén enkel probleem, hij levert de auto af, en rijd met de nieuwe buiten...
Als de potentiele koper zijn zinnen heeft gezet op die tweedehands moet hij dat probleem maar oplossen, niet de verkoper...
Je kan met platen van toekomstige eigenaar ook laten keuren.
Let wel, je mag er eigenlijk niet mee naar daar rijden (met foute platen op).
Waarom rijd je niet gewoon even met de wagen zoals die nu is naar daar, dus met die platen? Dan is alles ok.
(tamme) Collega die zelfs die moeite niet wil doen... Pf mag al blij zijn dat iemand wil overnemen, als hij aan een ander wil verkopen moet hij dat ook doen.
Waarom rijd je niet gewoon even met de wagen zoals die nu is naar daar, dus met die platen? Dan is alles ok.
(tamme) Collega die zelfs die moeite niet wil doen... Pf mag al blij zijn dat iemand wil overnemen, als hij aan een ander wil verkopen moet hij dat ook doen.
Wat een zever. Tegenwoordig is het zelfs nog gemakkelijker dan vroeger. Je moet niets meer zelf doen, enkel uitstappen, even wachten, betalen en terug naar huis rijden. Vanaf dat zijn auto vier jaar oud is moet hij het toch ieder jaar doen.
Niet noodzakelijk ieder jaar.
Onder voorwaarden krijg je nu ook een goedkeuring voor 2 jaar.
Hij kan dat ook aan zijn garagist of aan jou overlaten (met de huidige platen en nog niet verkocht). Of aan eender wie.
Niet willen : dan kan hij zijn auto niet verkopen.
Platen : de VERKOPER moet de auto laten keuren. Niet de koper. Laat je nou even niet in een hoekje drummen.
De wet is de wet. Hij moet met de auto naar de keuring voor verkoop.
Hij kan dat ook aan zijn garagist of aan jou overlaten (met de huidige platen en nog niet verkocht). Of aan eender wie.
Platen : de VERKOPER moet de auto laten keuren. Niet de koper. Laat je nou even niet in een hoekje drummen.
Men zou die persoonlijke nummerplaten moeten veralgemenen. Veel makkelijker om te onthouden bij vluchtmisdrijf en zo.
Als hij zijn auto overlaat aan de garagist, moet hij NIET naar de keuring...haelewyn schreef: ↑14 mei 2023, 16:37 Niet noodzakelijk ieder jaar.
De wet is de wet. Hij moet met de auto naar de keuring voor verkoop.
Hij kan de wagen ook overlaten aan de garage... Oude binnen en met de nieuwe rijd hij buiten..zao schreef: ↑14 mei 2023, 14:03 Je kan met platen van toekomstige eigenaar ook laten keuren.
Maar die garagist gaat dat niet GRATIS doen want dan moet hij er ook garantie op geven.