Gezamenlijke rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Gezamenlijke rekening
In januari gaan we samen wonen en hebben we dus een gezamenlijke rekening nodig.
Voorwaarden:
- Gratis of zeer goedkoop
- zichtrekening en spaarrekening (om overschotten op te zetten)
- 2 bankkaarten
- 1 visa of mastercard
- online banking
Dit is ook de rekening waar onze lening zal afgaan, de boodschappen en af en toe eens iets met de visa/mastercard.
Ik geraak er maar niet uit.
Zelf ben ik klant bij en mijn bevindingen:
- rabobank
Heeft geen bankkaarten/visa
- deutsche bank
Gratis. Maar echt duidelijk naar de klant zijn ze niet.
Verder geen echt probleem mee.
- fortis
Reeds jaren tevreden van. Maar opbrengst is niet goed (behalve de online rekening). Software is super.
- argenta
Zeer slechte software. Zeer lage opbrengst.
Voorwaarden:
- Gratis of zeer goedkoop
- zichtrekening en spaarrekening (om overschotten op te zetten)
- 2 bankkaarten
- 1 visa of mastercard
- online banking
Dit is ook de rekening waar onze lening zal afgaan, de boodschappen en af en toe eens iets met de visa/mastercard.
Ik geraak er maar niet uit.
Zelf ben ik klant bij en mijn bevindingen:
- rabobank
Heeft geen bankkaarten/visa
- deutsche bank
Gratis. Maar echt duidelijk naar de klant zijn ze niet.
Verder geen echt probleem mee.
- fortis
Reeds jaren tevreden van. Maar opbrengst is niet goed (behalve de online rekening). Software is super.
- argenta
Zeer slechte software. Zeer lage opbrengst.
-
Sletje
Re: Gezamenlijke rekening
Keytrade (http://www.keytradebank.be)
Basispakket volledig gratis
Visa of American Express zijn te betalen.
Software is vrij goed
Basispakket volledig gratis
Visa of American Express zijn te betalen.
Software is vrij goed
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vergeet niet dat wanneer je een lening aangaat de meeste banken ook loondomiciliëring vragen. Veel kans dus dat je nog eens van gezamelijke rekening moet veranderen eens je je lening hebt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ze kunnen dit vragen maar mogen dit niet eisen. Banken mogen wel een betere tarief voorstellen als je je loon bij de hun laat storten. Voor leningen moet je steeds commercen. Ik vind het eerder een troef als je niet alles op één bank hebt staan als je moet gaan shoppen voor een lening. Als je alles bij één bank hebt zijn al je kaarten reeds open en bloot op tafel als je voor een lening gaat horen.Vaganzza schreef: Vergeet niet dat wanneer je een lening aangaat de meeste banken ook loondomiciliëring vragen. Veel kans dus dat je nog eens van gezamelijke rekening moet veranderen eens je je lening hebt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
We hebben onze lening (volgende week tekenen) via immotheker bij "Credit Foncier" (zie ander topic hier).
We hebben geen voorwaarden, en kunnen dus kiezen wat we willen voor rekeningen en brandverzekering.
We hebben geen voorwaarden, en kunnen dus kiezen wat we willen voor rekeningen en brandverzekering.
mijn vriendin en ik zijn onlangs (2 maanden geleden) ook gaan samenwonen en hadden dezelfde vraag. Wij (vooral ik ;-)) hebben geopteerd voor het basispakket van keytrade (is nu trouwens bijna volledig in orde - op 1.5 week tijd).
Misschien is dit voor jullie ook de beste optie, maar dan moet er wel bijbetaald worden voor de kredietkaart natuurlijk (maar weegt dit op tegen de vaste maandelijkse kosten van andere banken?)
Misschien is dit voor jullie ook de beste optie, maar dan moet er wel bijbetaald worden voor de kredietkaart natuurlijk (maar weegt dit op tegen de vaste maandelijkse kosten van andere banken?)
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
We hebben feitelijk geen gezamelijke rekening, maar 2 aparte rekeningen bij KEYTRADE. Heel tevreden over
Hoe snel is Deutsche Bank eigenlijk met overschrijvingen?
En kan ik bv in een fortis kantoor aan de automaat geld afhalen met mijn Deutsche Bank kaart?Kosten?
En kan ik bv in een fortis kantoor aan de automaat geld afhalen met mijn Deutsche Bank kaart?Kosten?
-
David1983
Heb deze topic pas wat laat gezien. Ik heb ook eenzelfde vraag, wat zijn jullie bevinden over Keytrade?
met Db kaart kan je overal geld afhalen zonder kosten
grtjs
grtjs
Voor advies en bankverrichtingen kozen wij Dexia. Altijd zeer tevreden geweest, stevig advies, correct mensen.
Natuurlijk moet je dan nog andere banken hebben om betere intresten te zoeken als je spaargelden hebt.
Ook internetbanken zijn naast 1 vaste bank héél interessant.
Natuurlijk moet je dan nog andere banken hebben om betere intresten te zoeken als je spaargelden hebt.
Ook internetbanken zijn naast 1 vaste bank héél interessant.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Mijn vriendin en ik hebben sinds 2002 onze gezamelijke rekening bij Argenta.
Ik vind de software voor internetbankieren overduidelijk, wij hebben daar een zichtrekening, een online spaarrekening (1,85% + 0,40%), twee bankkaarten, een visakaart en een effectendossier. Daar is in 7 jaar tijd nog geen cent onkosten van de rekening gegaan en kantoren overal in de buurt indien nodig.
Een tevreden klant. (Met de nieuwe software nu ook online aandelen verhandelen)
Ik vind de software voor internetbankieren overduidelijk, wij hebben daar een zichtrekening, een online spaarrekening (1,85% + 0,40%), twee bankkaarten, een visakaart en een effectendossier. Daar is in 7 jaar tijd nog geen cent onkosten van de rekening gegaan en kantoren overal in de buurt indien nodig.
Een tevreden klant. (Met de nieuwe software nu ook online aandelen verhandelen)