Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Verbannen Gebruiker
Schrijf je in op de staatsbon?
Volgend week kun je inschrijven op de staatsbon. Gaan veel spaargidsers inschrijven?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
Ik doe niet mee. Het netto rendement van obligaties op de secundaire markt is hoger.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, voor hetzelfde bedrag als de vorige keren.
Ik doe niet mee. Deze overheid is totaal onbetrouwbaar.
Ik doe mee, voor hoeveel hangt af van hoeveel rendement ze geven:
- Goed netto rendement gerekend aan 30% roerende voorheffing: redellijk bedrag
- Enkel goed netto rendement gerekend aan 15% roerende voorheffing: heel beperkt bedrag
Hoewel ik er niks van ken houd ik rekening met een scenario waar die 15% RV niet-wettig wordt verklaard en je toch 30% betaalt.
- Goed netto rendement gerekend aan 30% roerende voorheffing: redellijk bedrag
- Enkel goed netto rendement gerekend aan 15% roerende voorheffing: heel beperkt bedrag
Hoewel ik er niks van ken houd ik rekening met een scenario waar die 15% RV niet-wettig wordt verklaard en je toch 30% betaalt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Rekening houden met 30% en hopen op 15% lijkt mij het veiligste. Dan word je al niet negatief verrast.
Ik ga passen. Ik zit naar vastgoed te loeren en het zou wel ambetant zijn dat ik geld vast zet op 1 jaar en dan een paar weken later een kans in vastgoed zie passeren. Het verschil tussen een termijn rekening en die staatsbon is ook maar een 0,5% netto indien 15%. Dus ja... Dat is 500 EUR op 100k.
Ik ga passen. Ik zit naar vastgoed te loeren en het zou wel ambetant zijn dat ik geld vast zet op 1 jaar en dan een paar weken later een kans in vastgoed zie passeren. Het verschil tussen een termijn rekening en die staatsbon is ook maar een 0,5% netto indien 15%. Dus ja... Dat is 500 EUR op 100k.
Ik doe mee. Het rendement zal wellicht hoger zijn dan op een termijnrekening.
In tegenstelling met termijnrekeningen staat het geld op staatsbons niet vast; op elk moment kan je verkopen.Orakel van Brakel schreef: ↑20 augustus 2023, 12:17 Rekening houden met 30% en hopen op 15% lijkt mij het veiligste. Dan word je al niet negatief verrast.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nee, teleurgesteld hoe overheid einde gemaakt heeft aan e-depo.
Twee maanden geleden wat geld herschikt, dus momenteel geen substantieel bedrag ter beschikking.
Twee maanden geleden wat geld herschikt, dus momenteel geen substantieel bedrag ter beschikking.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zal toch heel goed moeten nadenken of ik er meer dan 100€ ga in stoppen zeh
Van Peteghem had minstens een overgang van e-DEPO naar Staatsbon kunnen voorzien, zonder dat ge die 6 maand intrest kwijt bent...
Lijkt ook erg op de gratis pensen, die Woeste destijds uitdeelde aan de kiezers
Oude politieke cultuur terug van nooit weggeweest

Van Peteghem had minstens een overgang van e-DEPO naar Staatsbon kunnen voorzien, zonder dat ge die 6 maand intrest kwijt bent...

Lijkt ook erg op de gratis pensen, die Woeste destijds uitdeelde aan de kiezers

Oude politieke cultuur terug van nooit weggeweest

Van die pensen wist je minste nog dat ze niet weer afgepakt werden, van de "cadeautjes" die de Peet uitdeelt word je even later weer beroofdspaarfreakje schreef: ↑20 augustus 2023, 14:00 Lijkt ook erg op de gratis pensen, die Woeste destijds uitdeelde aan de kiezers![]()
Oude politieke cultuur terug van nooit weggeweest![]()

Ik zal het allicht niet doen, deels doordat ik weinig zin heb om opnieuw elders een rekening aan te maken (bij de Grootboeken). Daarnaast kan ik via aankopen op de secundaire markten een hoger nettorendement verkrijgen.
Anderzijds zou ik deze staatsbons wel aanraden, en ik ken toch redelijk wat familie en vrienden die op het aanbod zullen ingaan.
Anderzijds zou ik deze staatsbons wel aanraden, en ik ken toch redelijk wat familie en vrienden die op het aanbod zullen ingaan.