lange termijnsparen en alimentatie als enig inkomen
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
lange termijnsparen en alimentatie als enig inkomen
Ik ben gescheiden van mijn man en mijn enig inkomen is onderhoudsgeld.
Sinds 2005 doe ik aan langetermijnsparen. Is het verderzetten van dit langetermijnsparen nog interessant voor mij als ik enkel als inkomen onderhoudsgeld van mijn ex man krijg?
M.a.w. kan ik dit langetermijnsparen nog fiscaal aftrekken?
Ik heb immers ergens gelezen dat je dit enkel kan aftrekken als je een beroepsinkomen hebt, is dit zo? , en zo ja is onderhoudsgeld ook "beroepsinkomen".
Dank bij voorbaat voor reactie.
Sinds 2005 doe ik aan langetermijnsparen. Is het verderzetten van dit langetermijnsparen nog interessant voor mij als ik enkel als inkomen onderhoudsgeld van mijn ex man krijg?
M.a.w. kan ik dit langetermijnsparen nog fiscaal aftrekken?
Ik heb immers ergens gelezen dat je dit enkel kan aftrekken als je een beroepsinkomen hebt, is dit zo? , en zo ja is onderhoudsgeld ook "beroepsinkomen".
Dank bij voorbaat voor reactie.
Re: lange termijnsparen en alimentatie als enig inkomen
Het eenvoudigste is dat je bv. op tax on web of ergens anders een simulatie van je belastingen maakt.
De kans zit er mi dik in als je maar een laag inkomen hebt, dat je geen vermindering gaat krijgen.
Een uitzondering heeft men al gemaakt, en dat is voor "dienstencheques" , die zijn onlangs ook aftrekbaar voor mensen met een laag of geen inkomen.
De kans zit er mi dik in als je maar een laag inkomen hebt, dat je geen vermindering gaat krijgen.
Een uitzondering heeft men al gemaakt, en dat is voor "dienstencheques" , die zijn onlangs ook aftrekbaar voor mensen met een laag of geen inkomen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.