verhoging getrouwheidspremie Keytrade
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
verhoging getrouwheidspremie Keytrade
Enekele dagen geleden kreeg ik een mail van Keytrade dat ze de rentes vanaf 2/10/2023 gaan verhogen. Enkel stond er wel bij dat de nieuwe getrouwheidspremie van 1,65% vanaf 2/10/2023 (bij High Fidelity spaarekening ) geldt. En voor elke uitgevoerde storting van voor 2/10/2023 de oude getrouwheidspremie geldt van 1,35% in dit gevaal aangezien ik mijn spaarbedrag op 13 september storte!.
Nu is mijn vraag, wat doe ik het beste overschrijven naar mijn reeds bestaande AZUR spaarrekeing of even (enkele dagen parkeren op mijn zichtrekening?
Heb hier ergens op het forum ook al gelezen dat er mensen zijn die gewoon een nieuwe High Fidelity spaarreking open doen, maar waar zijn we dan mee bezig.
Kan mij ieand even raad geven?
Alvast bedankt
Nu is mijn vraag, wat doe ik het beste overschrijven naar mijn reeds bestaande AZUR spaarrekeing of even (enkele dagen parkeren op mijn zichtrekening?
Heb hier ergens op het forum ook al gelezen dat er mensen zijn die gewoon een nieuwe High Fidelity spaarreking open doen, maar waar zijn we dan mee bezig.
Kan mij ieand even raad geven?
Alvast bedankt
Re: verhoging getrouwheidspremie Keytrade
Een nieuwe High Fidelity spaarreking openen is geen optie want je kan er maar 1 krijgen bij keytrade.
Overschrijven naar je azur vind ik persoonlijk een 'specialleke' omdat je dan naar een rekening met een lagere getrouwheidsintrest overschrijft en ik weet niet goed wat er dan gebeurt door het principe van behoud van intrest. Het hangt er dan ook van af om welk bedrag het gaat en hoevaak je al hebt overgeschreven dit jaar.
Aangezien het slechts over een 2-tal weken gaat dat je geld er al op staat zou ik persoonlijk een paar dagen naar je zichtrekening overschrijven en dan terug naar je high fidelity. De hogere interest compenseert dan zeker voor het beetje dat je verliest maar dat moet je zelf even uitrekenen of beslissen
Overschrijven naar je azur vind ik persoonlijk een 'specialleke' omdat je dan naar een rekening met een lagere getrouwheidsintrest overschrijft en ik weet niet goed wat er dan gebeurt door het principe van behoud van intrest. Het hangt er dan ook van af om welk bedrag het gaat en hoevaak je al hebt overgeschreven dit jaar.
Aangezien het slechts over een 2-tal weken gaat dat je geld er al op staat zou ik persoonlijk een paar dagen naar je zichtrekening overschrijven en dan terug naar je high fidelity. De hogere interest compenseert dan zeker voor het beetje dat je verliest maar dat moet je zelf even uitrekenen of beslissen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op 29 of 30 september overschrijven naar zichtrekening en "een paar dagen later" naar een spaarrekening.Nightwolf schreef: ↑29 september 2023, 16:16 Aangezien het slechts over een 2-tal weken gaat dat je geld er al op staat zou ik persoonlijk een paar dagen naar je zichtrekening overschrijven en dan terug naar je high fidelity. De hogere interest compenseert dan zeker voor het beetje dat je verliest maar dat moet je zelf even uitrekenen of beslissen
Hou er dan wel rekening mee dat je getrouwheidspremie 3 maanden later zal uitbetaald worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Overschrijven naar Azur en enkele dagen later terug naar High Fidelity.
Je zal dan nog steeds de getrouwheidspremie verwerven op 13/09/2024 en dat wordt dan uitbetaald op 1/10/2024.
(aangenomen dat je aan alle voorwaarden voldoet)
Heb daarstraks even naar Keytrade gebeld (na 30 minuten was ik binnen) en de operator/ adviseur gaf me de raad om het over te schrijven naar de azur rekening. Weet het ook allemaal niet goed meer en of ik deze adviseur kan vertrouwen, want hij werkt per slot van rekening van Keytrade en niet voor mij hé.Nightwolf schreef: ↑29 september 2023, 16:16 Een nieuwe High Fidelity spaarreking openen is geen optie want je kan er maar 1 krijgen bij keytrade.

Nog even volgend op vorig bericht, de adviseur haalde ook aan dat er een wet was uitgebracht m.b.t. het overschrijven tot 3X toegelaten is met behoud van getrouwheidspremie met een minimumoverschrijving van €500 dacht ik begrepen te hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Reeds gestorte bedragen gaan dus niet automatisch vanaf 2/10 van de nieuwe rentes genieten?
Dus beter afhalen, reeds opgebouwde getrouwheid verliezen en opnieuw er op plaatsen?
Dus beter afhalen, reeds opgebouwde getrouwheid verliezen en opnieuw er op plaatsen?
Inderdaad , dit werd reeds ettelijke malen besproken hier.
Dus beter even naar de zichtrekening voor een 2 tal dagen om zeker te zijn?
Ik ben mijn weg nog wat aan het zoeken hier op het forum 

Voor de reeds gestorte bedragen geniet je wél automatisch van de nieuwe basisrente.
Maar niet van de getrouwheidspremie.
De reeds opgebouwde getrouwheidspremie hoef je niet te verliezen:
indien je maximaal 3 X per jaar overschrijft tussen 2 gereglementeerde rekeningen op dezelfde naam en binnen dezelfde bank.
Dat is wettelijk bepaald en dus voor alle banken verplicht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel van de nieuwe basisrente, niet van de getouwheidsrente. De laatste is pas vanaf wanneer een nieuwe getrouwheidsperiode start.
Of overschrijven naar andere spaarrekening en opgebouwde getrouwheidsrente en -periode behouden.
EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- bedrag van de overdracht minimaal 500 EUR
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
- getrouwheidspremie berekening pro rata temporis
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Heb overgeschreven naar mijn zichtrekening, aangezien opgebouwde periode slechts +_14 dagen is, voor de getrouwheidspremie is het beter naar mijn zichtrekening. Dan terugstorten op high fidelity spaarrekening 2 à3 oktber. Dan begint nieuwe periode te lopen vanaf deze datum en dus ook aan 1,65%. Mocht de getrouwheidspremie daarna nog eens stijgen, maar denk niet meer van deze orde +0,35%, laat ik het gewoon staan.
Hoop ook dat er binnenkort meer banken beginnen met het verhogen van de rente, van de termijnrekeningen.
Hoop ook dat er binnenkort meer banken beginnen met het verhogen van de rente, van de termijnrekeningen.