Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Auto / Brand / Hospitalisatie
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

krassen auto op parking

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: krassen auto op parking

• Citeer

Bericht door ludo » 14 december 2023, 19:27

ludo schreef: ↑14 december 2023, 19:25
Sammy2 schreef: ↑14 december 2023, 18:45

;D ;D ;D Ik snap het. Daders mogen niet gepakt worden. Ik lach mij kriek ;)
Foto's kan je manipuleren op alle mogelijke manieren, . Foto van de garage nemen en er gelijk welke persoon aan toevoegen, is koud kunstje... ..

Toch wel,, als er getuigen zijn die daadwerkelijk de dader hebben gezien die beschadigingen heeft aangebracht...

Sammy2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sammy2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 14 december 2023, 20:12

ludo schreef: ↑14 december 2023, 19:25
Sammy2 schreef: ↑14 december 2023, 18:45

;D ;D ;D Ik snap het. Daders mogen niet gepakt worden. Ik lach mij kriek ;)
Toch wel,, als er getuigen zijn die daadwerkelijk de dader hebben gezien die beschadigingen heeft aangebracht...

Een woordje "klappen" met de vermoedelijke dader levert veel op. ;)

ronnie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ronnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ronnie » 14 december 2023, 21:45

ludo schreef: ↑14 december 2023, 10:27
ronnie schreef: ↑14 december 2023, 09:47 Wat betreft de vraag van TS, bekijk:

...
2. wat de gevolgen gaan zijn op je premie omnium, soms stijging van 10% bij ethias, en zakt pas na een aantal jaren, bereken dus hoeveel dit kost over de jaren.
...
Voor zover ik weet stijgt de premie " omnium "" nooit na een aangifte. Een omnium heeft géén bonus malus..
Wat wil je zeggen met die opmerking? Wat is de relevantie hiervan?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 14 december 2023, 22:51

ronnie schreef: ↑14 december 2023, 21:45
ludo schreef: ↑14 december 2023, 10:27

Voor zover ik weet stijgt de premie " omnium "" nooit na een aangifte. Een omnium heeft géén bonus malus..

Dat Uw uitleg """" 2. wat de gevolgen gaan zijn op je premie omnium, soms stijging van 10% bij ethias, en zakt pas na een aantal jaren, bereken dus hoeveel dit kost over de jaren. """ langs géén kanten klopt, en je verkeerde info geeft... Omnium premie stijgt nooit na een ongeval..

Trouwens de relevantie is dat het een onderwerp is dat aansluit op een ander onderwerp, op een wijze dat het tweede onderwerp meerwaarde biedt op het eerste onderwerp.... nl, dat uw uitleg fout is...

ronnie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ronnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ronnie » 15 december 2023, 10:34

ludo schreef: ↑14 december 2023, 22:51
ronnie schreef: ↑14 december 2023, 21:45

Dat Uw uitleg """" 2. wat de gevolgen gaan zijn op je premie omnium, soms stijging van 10% bij ethias, en zakt pas na een aantal jaren, bereken dus hoeveel dit kost over de jaren. """ langs géén kanten klopt, en je verkeerde info geeft... Omnium premie stijgt nooit na een ongeval..

Trouwens de relevantie is dat het een onderwerp is dat aansluit op een ander onderwerp, op een wijze dat het tweede onderwerp meerwaarde biedt op het eerste onderwerp.... nl, dat uw uitleg fout is...
Denk je nu echt dat ik dit uit mijn duim zuig?
Ik ben geen verzekeringsexpert, jij wel blijkbaar.

Dit verplicht mij dus tot enig opzoekingswerk, zucht...

Zie pagina 77 (premievoorwaarden Omnium en Omnium Plus) van de algemene voorwaarde bij Ethias:
https://www.ethias.be/content/dam/B2C/g ... uto-nl.pdf

"een specifieke bonus-malusschaal die van toepassing is op de waarborg stoffelijke schade:
03: jaarpremie verhoogd met 30 % (= de maximale grens);
02: jaarpremie verhoogd met 20 %;
01: jaarpremie verhoogd met 10 %;
00: jaarpremie aan 100 % (= ondergrens)

..."

Bij welke verzekeringsmaatschappij heb jij je omnium?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 december 2023, 11:27

ronnie schreef: ↑15 december 2023, 10:34
ludo schreef: ↑14 december 2023, 22:51

Denk je nu echt dat ik dit uit mijn duim zuig?
Ik ben geen verzekeringsexpert, jij wel blijkbaar.

Dit verplicht mij dus tot enig opzoekingswerk, zucht...

Zie pagina 77 (premievoorwaarden Omnium en Omnium Plus) van de algemene voorwaarde bij Ethias:
https://www.ethias.be/content/dam/B2C/g ... uto-nl.pdf

"een specifieke bonus-malusschaal die van toepassing is op de waarborg stoffelijke schade:
03: jaarpremie verhoogd met 30 % (= de maximale grens);
02: jaarpremie verhoogd met 20 %;
01: jaarpremie verhoogd met 10 %;
00: jaarpremie aan 100 % (= ondergrens)

..."

Bij welke verzekeringsmaatschappij heb jij je omnium?
Ik ben zeker geen expert, maar bij mijn weten is er nooit een premie verhoging op een omnium na een schadegeval.....
De Bonus - Malus is al paar jaar afgeschaft.; Blijkbaar gebruikt Ethias deze nog of het is een oude polis ).. In de plaats is er de Joker bij schadevrije jaren...
Ik ben omnium verzekerd bij"" YUZZU " ( Ex Touring Verzekeringen.)

""Het koninklijk besluit van 16 januari 2002 dat in werking trad op 1 januari 2004 maakte een einde aan het systeem van de gelijkvormige bonus-malus. ""

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 15 december 2023, 11:40

Wij hebben een nieuwe auto gekocht eind 2018 en er meteen een FULL OMNIUM bij afgesloten.
Mijn vrouw en ik hadden afgesproken om het minstens 6 jaar aan te houden. Zeker omdat het een wagen van 24.000 euro was.

- juni 2021: Auto voor ons vliegt aan de afrit van Aalst over kop. Brokstukken vliegen in het rond en wij rijden er helaas in met als gevolg een klapband vooraan en schade aan de velg.
Aangifte gedaan bij de politie, politie stelt PV op wij daarmee naar de verzekeraar. Verzekeraar zei dat het zeer lang kan duren omdat die persoon van het ongeval onder invloed was en dat voor de rechtbank moest komen. We zijn 2 jaar verder nog steeds geen geld terug gekregen. We hebben 160 euro per band moeten betalen (320 euro), de band werd lichtjes gelakt.
Er was zelfs een artikel met filmpje op de site van Het Nieuwsblad in dat filmpje is onze auto te zien (op de foto's in het artikel niet). Maar dat telt niet als bewijsmateriaal.

- september 2022: We gaan naar de Weba in Gent en op de Vliegtuiglaan valt een onderdeel van een camion. Niet meer kunnen ontwijken en kwam onder de wagen terecht. Bodemplaat volledig kapot. Onmiddellijk politie gebeld, aangifte gedaan. Wij weer naar de verzekeraar, hele situatie opnieuw uitgelegd.
Ze wilden daar de nummerplaat van die camion zodat ze zijn verzekeraar kunnen aanspreken (maar ik had die nummerplaat niet). Mijn verzekeraar zei dan 'Ja, sorry maar je moet obstakels op de baan kunnen ontwijken, wij komen niet tussen'.
Nieuwe bodemplaat was iets rond de 400 euro. Ik heb toch geprobeerd om dat binnen te steken bij de verzekering maar met de vrijstelling van rond de 760 euro kwam ik niet aan dat bedrag. M.a.w. niets!
Heb me toen kwaad gemaakt dat dat de 2de keer is en dat ik niet langer Omnium verzekerd wil blijven. Ik heb het na 4 jaar afgezegd.
Nu enkel nog de BA en rechtsbijstand.

Onlangs staan we op de parking van de Colruyt. We komen terug en allemaal krassen in de bumper er heeft één tegen gezeten met vluchtmisdrijf natuurlijk.
Wij de camerabeelden opgevraagd bij Colruyt maar blijkt dat ze geen camera's hebben op de parking. Politie ingeschakeld maar die konden ook niet veel doen als er geen bewijs was. Heb nog een bericht gepost op Facebook maar dader heeft zich niet laten horen integendeel er waren nog mensen die op de parking schade hadden.
Verzekering kwam hier ook niet in tussen! Kosten zijn voor de eigenaar van de wagen.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 15 december 2023, 11:45

Enkele jaren geleden ook zoiets mee gemaakt met een iets oudere auto. Had toen maar een halve omnium.
Steentje in het raam en natuurlijk een barst van boven naar onder en van links naar rechts.

Antwoord verzekeraar: Halve omnium dekt geen glasschade

Direct opgezegd natuurlijk want waarom betaal je dat dan? Kostelijke affaire, was 900 euro voor een nieuw glas incl. rubbers, BTW en werkuren.
Had nog ff prijs gevraagd bij zo'n Turk die wat aan auto's prutst in het zwart. Die vroeg 700 euro maar voor die 200 euro meer heb ik wel meer zekerheid natuurlijk. Heb het laten uitvoeren bij een erkende garage.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 december 2023, 12:00

Kevva schreef: ↑15 december 2023, 11:40 Wij hebben een nieuwe auto gekocht eind 2018 en er meteen een FULL OMNIUM bij afgesloten.
Mijn vrouw en ik hadden afgesproken om het minstens 6 jaar aan te houden. Zeker omdat het een wagen van 24.000 euro was.

- juni 2021: Auto voor ons vliegt aan de afrit van Aalst over kop. Brokstukken vliegen in het rond en wij rijden er helaas in met als gevolg een klapband vooraan en schade aan de velg.
Aangifte gedaan bij de politie, politie stelt PV op wij daarmee naar de verzekeraar. Verzekeraar zei dat het zeer lang kan duren omdat die persoon van het ongeval onder invloed was en dat voor de rechtbank moest komen. We zijn 2 jaar verder nog steeds geen geld terug gekregen. We hebben 160 euro per band moeten betalen (320 euro), de band werd lichtjes gelakt.
Er was zelfs een artikel met filmpje op de site van Het Nieuwsblad in dat filmpje is onze auto te zien (op de foto's in het artikel niet). Maar dat telt niet als bewijsmateriaal.

- september 2022: We gaan naar de Weba in Gent en op de Vliegtuiglaan valt een onderdeel van een camion. Niet meer kunnen ontwijken en kwam onder de wagen terecht. Bodemplaat volledig kapot. Onmiddellijk politie gebeld, aangifte gedaan. Wij weer naar de verzekeraar, hele situatie opnieuw uitgelegd.
Ze wilden daar de nummerplaat van die camion zodat ze zijn verzekeraar kunnen aanspreken (maar ik had die nummerplaat niet). Mijn verzekeraar zei dan 'Ja, sorry maar je moet obstakels op de baan kunnen ontwijken, wij komen niet tussen'.
Nieuwe bodemplaat was iets rond de 400 euro. Ik heb toch geprobeerd om dat binnen te steken bij de verzekering maar met de vrijstelling van rond de 760 euro kwam ik niet aan dat bedrag. M.a.w. niets!
Heb me toen kwaad gemaakt dat dat de 2de keer is en dat ik niet langer Omnium verzekerd wil blijven. Ik heb het na 4 jaar afgezegd.

Onlangs staan we op de parking van de Colruyt. We komen terug en allemaal krassen in de bumper er heeft één tegen gezeten met vluchtmisdrijf natuurlijk.
Wij de camerabeelden opgevraagd bij Colruyt maar blijkt dat ze geen camera's hebben op de parking. Politie ingeschakeld maar die konden ook niet veel doen als er geen bewijs was. Heb nog een bericht gepost op Facebook maar dader heeft zich niet laten horen integendeel er waren nog mensen die op de parking schade hadden.
Verzekering kwam hier ook niet in tussen! Kosten zijn voor de eigenaar van de wagen.
Een degelijke maatschappy zal je dan altijd vergoeden in eigen schade als je een full omnium hebt, in afwachting van een eventuele procedure om de schade terug te verhalen op de veroorzaker.. ( Sommige Maatschappijen laten vergoedingen soms langs aanslepen, omdat hun geld op de bank méér opbrengt als ze 10 of 100 tallen niet Sito Presto moeten uitbetalen en verschuilen zich achter ongegronde redenen.. waardoor de klant de dupe is, alhoewel hij een full omnium heeft voor eigen schade..; )

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door J Lawieck » 15 december 2023, 12:12

ludo schreef: ↑15 december 2023, 11:27 ""Het koninklijk besluit van 16 januari 2002 dat in werking trad op 1 januari 2004 maakte een einde aan het systeem van de gelijkvormige bonus-malus. ""
"...in werking trad op 1 januari 2004 maakte een einde aan het systeem van de gelijkvormige bonus-malus. Sinds 1 januari 2004 heeft elke verzekeraar zijn eigen bonus-malussysteem. ... "
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... hadeattest

Voor de rest is mij niet duidelijk of bij een omnium bij schade waarbij je zelf 'in fout' bent, je bij de volgende vervaldag belandt in een hogere bm-graad (en dus meer moet betalen dan de "index"),
of pas bij het aangaan van een nieuw contract. Dat zou dan een andere wagen zijn binnen 5 jaar ??

Bij mijn volledige omnium voor 2 jaar, geen schade gehad, echter ondertussen al meer dan 10 jaar geleden, was het te betalen premiebedrag het 2e jaar iets hoger (index, vermoed ik).
Laatst gewijzigd door J Lawieck op 15 december 2023, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 15 december 2023, 12:20

ludo schreef: ↑15 december 2023, 12:00
Kevva schreef: ↑15 december 2023, 11:40 Wij hebben een nieuwe auto gekocht eind 2018 en er meteen een FULL OMNIUM bij afgesloten.

Een degelijke maatschappy zal je dan altijd vergoeden in eigen schade als je een full omnium hebt, in afwachting van een eventuele procedure om de schade terug te verhalen op de veroorzaker.. ( Sommige Maatschappijen laten vergoedingen soms langs aanslepen, omdat hun geld op de bank méér opbrengt als ze 10 of 100 tallen niet Sito Presto moeten uitbetalen en verschuilen zich achter ongegronde redenen.. waardoor de klant de dupe is, alhoewel hij een full omnium heeft voor eigen schade..; )
Die Full Omnium zat bij Allianz (nu wel opgezegd). De rest van de autoverzekering BA en rechtsbijstand zijn AG Insurance. Ik zou denken dat dat fatsoenlijke verzekeraars zijn?

Alles van verzekeringen voor ons huis zit bij Argenta.

iejoor
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer iejoor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door iejoor » 15 december 2023, 12:35

ludo schreef: ↑14 december 2023, 16:36
Sammy2 schreef: ↑14 december 2023, 16:27

Spycam installeren...
Wet op de privacy,, mag dus niet, indien toch beelden worden ze niet aanvaard..
Mag wel onder volgende voorwaarden :
- Reden : bewakingscamera plaatsen om misdrijven te voorkomen. (in besloten plaats niet voor publiek toegankelijk)
- Privacy : Je hebt toestemming nodig van de personen die de plaats betreden maar daarvoor dienen de pictogrammen van camerabewaking aan de ingang van betreffende parkeerruimte.
(volgens camerawet is bordje "camerabewaking" voorbij lopen = toestemming verlenen)
- Justitie : Camera aangeven bij politie of via internet bij overheid aangeven.
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... gscamera-s

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 15 december 2023, 20:20

Al die regeltjes van de verschillende soorten omnium bij diverse verzekeringsmaatschappijen beginnen te dansen voor mijn ogen. ::)
Alvast bedankt aan allen die mij bruikbare ideeen hebben aangebracht.
Uiteindelijk heb ik besloten om de krassen-schade toch maar aan te geven aan Ethias en te kiezen voor herstelling bij die door de maatschappij erkende carrosserie die het makkelijkst gelegen is voor mij.
Hopelijk ga ik mij dit niet beklagen. Ik zal hier laten weten hoe het verder verloopt.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 15 december 2023, 22:19

J Lawieck schreef: ↑15 december 2023, 12:12
Voor de rest is mij niet duidelijk of bij een omnium bij schade waarbij je zelf 'in fout' bent, je bij de volgende vervaldag belandt in een hogere bm-graad (en dus meer moet betalen dan de "index"),
of pas bij het aangaan van een nieuw contract. Dat zou dan een andere wagen zijn binnen 5 jaar ??

Bij mijn volledige omnium voor 2 jaar, geen schade gehad, echter ondertussen al meer dan 10 jaar geleden, was het te betalen premiebedrag het 2e jaar iets hoger (index, vermoed ik).

Hangt van de maatschappij af. Sommige maatschappijen hanteren ook een bonus malus in stoffelijke schade en dit kan dus een impact op je premie hebben. De betere maatschappijen doen dit niet.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 15 december 2023, 22:23

Verhaal 1: schade onder de vrijstelling. Je verzekeraar probeert dit via rechtsbijstand terug te vorderen. Dat kan inderdaad lang duren indien het dossier voor de rechtbank zit. Indien je schade boven de vrijstelling zat, hadden ze je schade vergoed vooraleer te verhalen via de rechtsbijstand.

Verhaal 2: zelfde, schade onder de vrijstelling.

Verhaal 3: indien je uw omnium niet had opgezegd na verhaal 2 was er tussenkomst geweest. Tenzij ook hier weer de schade lager was dan de vrijstelling.
Laatst gewijzigd door NS2SN op 15 december 2023, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Auto / Brand / Hospitalisatie”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy