termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Nog geen reactie vam Europabank. Duurt precies toch langer dan door medeforumleden gerapporteerd.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Mij lukt het niet om klant te worden via its me omdat de geldigheid van mijn idk niet vermeld staat on its me. Nochtans kan ik daar niks aan veranderen. Ze sturen mij door naar its me. Daar krijg ik als antwoord dat de geldigheid van idk nooit vermeld staat bij de persoonlijke gegevens en dit niet kan aangepast worden en ee sturen me weer door naar europabank
Een spilletje ping pong pff
Kan iemand eens kijken of in de persoonlijke gegevens van its me ook de vervaldatum van de idk vermeld staat? Je zou in de app moeten gaan en dan op de drie streepjes moeten klikken en dan bij de identiteisgegevens moeten kijken. Alvast dank
Een spilletje ping pong pff
Kan iemand eens kijken of in de persoonlijke gegevens van its me ook de vervaldatum van de idk vermeld staat? Je zou in de app moeten gaan en dan op de drie streepjes moeten klikken en dan bij de identiteisgegevens moeten kijken. Alvast dank
Kun je je rekening niet openen via eID in plaats van Itsme? Dan heb je wel een kaartlezer nodig.
In Itsme staat bij mij ook geen vervaldatum.
In Itsme staat bij mij ook geen vervaldatum.
Ok bedankt dan ligt het probleem dus blijkbaar toch niet bij its me. Helaas heb ik geen kaartlezer nee. Heb 2 weken geleden een rekening geopend bij santander zonder probleem dus het is wel degelijk bij europabank dat het it probleem ligt.
Bedankt om na te kijken
Bedankt om na te kijken
Ik heb de aanvraag om een rekening te openen en het ondertekenen van de bankvoorwaarden kunnen doen via ItsMe.
Daarna bleef het stil.
Na telefonisch contact bleek er een mailtje verloren gegaan te zijn met mijn gebruikersnaam er in.
Via telefoon mijn gebruikersnaam doorgekregen, ingelogd op de site, algemene voorwaarden ondertekend.
5 minuten later via instantoverschrijving vanuit ING het geld overgezet en de termijnrekening (4Y - 4%) geopend.
Zeer vlotte ervaring.
Daarna bleef het stil.
Na telefonisch contact bleek er een mailtje verloren gegaan te zijn met mijn gebruikersnaam er in.
Via telefoon mijn gebruikersnaam doorgekregen, ingelogd op de site, algemene voorwaarden ondertekend.
5 minuten later via instantoverschrijving vanuit ING het geld overgezet en de termijnrekening (4Y - 4%) geopend.
Zeer vlotte ervaring.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Ik heb bevestiging van mijn kantoor dat termijnrekeningen niet automatisch verlengd worden als je het niet aangevinkt hebt. FWIW.RGiskard schreef: ↑20 november 2023, 17:52 Net een termijnrekening geopend bij Europabank.
Loopt inderdaad zeer vlot - ik wacht momenteel nog op het 'goedkeuren' van mijn aanvraag.
Enige 'pitfall' die ik kon zien is volgend item uit het algemeen reglement van de bankverrichtingen:
Da's toch wel iets om voor op te letten lijkt me.2.10.2.1. Termijnrekeningen met periodieke interestbetaling
...
"f) Tenzij de schriftelijke opzegging door de houder van een termijnrekening ten laatste twee
werkdagen voor de vervaldag in het bezit is van de bank, wordt de termijnrekening
automatisch verlengd voor eenzelfde looptijd en aan de rentevoet die op die dag zal geldig
zijn."
Dit klopt niet. Ik heb mijn uittreksels van de twee termijnrekeningen thuis laten opsturen. Er staan uitdrukking op wat het brutorendement is, de begin-en einddatum, de te crediteren rekening, de uitdrukkelijke mededeling om de rekening niet te verlengen bij vervaldatum, mijn kantoor, enz.... Je moet dus in die enkele aanmaakstappen kiezen voor "niet automatisch verlengen". Uittreksel moet worden uitgevoerd en dus zal rekening niet automatisch verlengd worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat moet je eigenlijk doen om een automatische verlenging stop te zetten?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bij aanvraag moet je ook een kantoor aanduiden; is het noodzakelijk om daar langs te gaan (voor afsluiten eco zichtrekening?) of kan de hele procedure (voor nieuwe klanten) online verlopen, en is dat kantoor eerder een soort formaliteit ingeval van issues/vragen?
Alles kan, ook voor nieuwe klanten, bij europabank online (ebonline) gedaan worden, dus ook het openen van de gratis ecozichtrekening hiervoor. Die zichtrekening bij europabank (of een spaarrekening die je ook online bij europabank kan openen) is noodzakelijk want je moet er de bedragen op overschrijven en vervolgens kan je bedrag(en) op de gewenste termijnrekening(en) plaatsenn.
Ga even tot 10 dagen terug in dit topic om te lezen hoe dat in zijn werk gaat:
termijn-rekeningen-kasbons-t31679-570.html
Je hoeft hiervoor dus niet naar een europabankkantoor te gaan. Je moet inderdaad een kantoor aanduiden, maar dat is louter een formaliteit.
Ga even tot 10 dagen terug in dit topic om te lezen hoe dat in zijn werk gaat:
termijn-rekeningen-kasbons-t31679-570.html
Je hoeft hiervoor dus niet naar een europabankkantoor te gaan. Je moet inderdaad een kantoor aanduiden, maar dat is louter een formaliteit.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ok bedankt, was enige dat nog onduidelijk voor mij ;-)
Intussen aanvraag ingediend, 1 minuut later mailtje ontvangen, maar ondertekenen lukt nog niet omdat "ebonline tijdelijk onbeschikbaar". Zal later vandaag nog ns proberen...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
voor de 'twijfelaars' toch nog even bevestigen: gisteren rond 8u was het technisch probleem met EB connect opgelost, dus klantrelatie geopend/ondertekend. Daarna eco zichtrekening geopend, geld van bank A naar bank B naar Europabank eco zichtrekening, en (deze morgen) van eco zichtrekening naar termijnrekening.killerfreak schreef: ↑29 november 2023, 07:11 Intussen aanvraag ingediend, 1 minuut later mailtje ontvangen, maar ondertekenen lukt nog niet omdat "ebonline tijdelijk onbeschikbaar". Zal later vandaag nog ns proberen...
Op 1 dag tijd van 'nog geen klant' naar 'klant met eco zichtrekening en termijnrekening'; het kan dus zeker, en vooral... allemaal online en tegen aantrekkelijke rentevoet (ben voor de 4j gegaan). Kan het proces zelf alleen maar aanbevelen!
Hier loopt het precies toch minder vlot. Aanvraag openen bankrelatie digitaal ondertekend begin van de week, maar tot hiertoe verder niets meer ontvangen. Van de week maar eens horen als het verder stil blijft.killerfreak schreef: ↑30 november 2023, 08:58voor de 'twijfelaars' toch nog even bevestigen: gisteren rond 8u was het technisch probleem met EB connect opgelost, dus klantrelatie geopend/ondertekend. Daarna eco zichtrekening geopend, geld van bank A naar bank B naar Europabank eco zichtrekening, en (deze morgen) van eco zichtrekening naar termijnrekening.killerfreak schreef: ↑29 november 2023, 07:11 Intussen aanvraag ingediend, 1 minuut later mailtje ontvangen, maar ondertekenen lukt nog niet omdat "ebonline tijdelijk onbeschikbaar". Zal later vandaag nog ns proberen...
Op 1 dag tijd van 'nog geen klant' naar 'klant met eco zichtrekening en termijnrekening'; het kan dus zeker, en vooral... allemaal online en tegen aantrekkelijke rentevoet (ben voor de 4j gegaan). Kan het proces zelf alleen maar aanbevelen!
-
- Full Member
- Contacteer:
Is het niet telaat om een termijnrekening te openen op 4%? Had hier ergens op forum glezen maar tot 15 december.
Op de website van Europabank staan de termijnrekening van 3 en 4 jaar nog aan 4%. Ik zie er niet dadelijk een einddatum bij staan. Op het forum vind ik er ook niet dadelijk iets over terug. We zullen zien of het nog lukt of niet. Anders hebben we de rekening alvast voor een volgende keer.