Brokers in België
Re: Brokers in België
Inderdaad cfd's op aandelen, edelmetalen, obligaties, olie, gas, etc. etc. zowel long als short (je betaalt alleen een kleine spread). Maar ook opties en futures.
Dat kan, maar uiteindelijk stel je een limietprijs in voor een vooropgesteld rendement waarin je je kunt vinden. Je voorbeeld is ook behoorlijk uitgesproken omwille van de beperkte duration van de obligatie. Tegenwoordig tracht ik obligaties met een duration van minstens 3 jaar aan te schaffen, en dan maakt zo'n 30 basispunten al wat minder uit.JOKER247 schreef: ↑8 januari 2024, 23:03Bij obligaties maakt het erg uit net als het volume in bid en laat.pmu schreef: ↑8 januari 2024, 20:51 Ik denk dat men met die n.v.t. vooral bedoelt dat de betreffende optie enkel voor professionele gebruikers beschikbaar is omdat particuliere gebruikers een goedkoper alternatief hebben (nl. de Euronext Data Bundle Level I voor €3 per maand). Volgens dit artikel van 4 jaar geleden is alleszins niets gratis. https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... en-brokers
Maar goed, eigenlijk interesseert het mij niet echt of die koersen real-time of 15 minuten vertraagd zijn voor de dingen die ik koop (ETF's en obligaties).
Vandaag op een staatsobligatie die nog 4,5 maanden loopt, is zowel gehandeld op 98,70 als 98,45. D.w.z. op jaarbasis een netto percentage van 2,94% of 3,62%.
En de spaarders dan maar zoeken waar je 3% bruto of minder kunt krijgen.
Ik begrijp wel dat real-time data voor zeer grote orders een meerwaarde biedt. Wat mij betreft had men bij de orderdesk van Bolero wel moeten overwegen om een geste te doen en je die informatie gratis te verschaffen.
Ik wil momenteel geen lang lopende obligaties, alleen tussen 4 en 14 mnd max. Ik vind het rendement op de lang lopende momenteel veel te laag. Verder vermoed ik dat de inflatie nog wel (gedeeltelijk) terug komt en dat de rente dit jaar ook weer wat gaat stijgen. Als we dan daarna naar een normalere situatie terug gaan, d.w.z. de lange rente hoger dan de korte, dan worden langlopende obligaties pas weer interessant. En natuuurlijk de vraag, kun je goede langlopende goede 0% obligaties nog vinden...pmu schreef: ↑8 januari 2024, 23:11Dat kan, maar uiteindelijk stel je een limietprijs in voor een vooropgesteld rendement waarin je je kunt vinden. Je voorbeeld is ook behoorlijk uitgesproken omwille van de beperkte duration van de obligatie. Tegenwoordig tracht ik obligaties met een duration van minstens 3 jaar aan te schaffen, en dan maakt zo'n 30 basispunten al wat minder uit.JOKER247 schreef: ↑8 januari 2024, 23:03
Bij obligaties maakt het erg uit net als het volume in bid en laat.
Vandaag op een staatsobligatie die nog 4,5 maanden loopt, is zowel gehandeld op 98,70 als 98,45. D.w.z. op jaarbasis een netto percentage van 2,94% of 3,62%.
En de spaarders dan maar zoeken waar je 3% bruto of minder kunt krijgen.
Ik begrijp wel dat real-time data voor zeer grote orders een meerwaarde biedt. Wat mij betreft had men bij de orderdesk van Bolero wel moeten overwegen om een geste te doen en je die informatie gratis te verschaffen.