e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: e-DEPO opgelicht ?
Als je onder het minimum belastbaar inkomen zit, kan je de complete RV recupereren van al je financiële producten (aandelen, obligaties, termijnrekeningen, fondsen, spaarrekeningen,...). Je kan ook de meerwaardebelasting op obligatiefondsen of gemengde fondsen recupereren.triumph_st schreef: ↑10 januari 2024, 17:16Ik dacht dat je alleen RV op dividenden kon recupereren?
De RV is juist wat het zegt: een voorheffing. De definitieve heffing kan herzien worden bij het innen van de personenbelasting.
Hier de rente ontvangen, maar maand te weinig 

Waar heb je dat gehaald?
Het gaat enkel om recuperatie van RV op dividenden van aandelen, zelfs niet uit fondsen.
Waar haal jij het idee dat dit ook voor termijnrekeningen en e-Depo zou zijn?

-
- Full Member
- Contacteer:
Als het gaat om geld UITGEVEN dan is Brembos altijd een beetje zuinig, volgens sommigen zelf gierig

Als het gaat om geld ONTVANGEN dan staat Brembos op de eerste rij, zelf als hij er geen recht op heeft ...

ga je uitleg vragen ? (info.cdcdck@minfin.fed.be)
Yes, reeds gedaan.
Nu de vraag is, overheid en email.
Komt het aan, komt het bij de juiste persoon aan, komt er ooit reactie op.
Als je onder het minimum belastbaar inkomen zit, kan je de complete RV recupereren van al je financiële producten (aandelen, obligaties, termijnrekeningen, fondsen, spaarrekeningen,...). Je kan ook de meerwaardebelasting op obligatiefondsen of gemengde fondsen recupereren.
De RV is juist wat het zegt: een voorheffing. De definitieve heffing kan herzien worden bij het innen van de personenbelasting.
Ik zit onder het minimum belastbaar inkomen, maar mijn vrouw niet. De inkomens worden samengeteld, dus geen recuperatie...Philippe1 schreef: ↑11 januari 2024, 11:38Als je onder het minimum belastbaar inkomen zit, kan je de complete RV recupereren van al je financiële producten (aandelen, obligaties, termijnrekeningen, fondsen, spaarrekeningen,...). Je kan ook de meerwaardebelasting op obligatiefondsen of gemengde fondsen recupereren.
Mijn intresten ook uitbetaald vandaag en correct 12 maanden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier hetzelfde; ik bel hun en de uitleg is 'te vroeg op de maand teruggevraagd, mail ons voor tekort uit te betalen'. Straf dat men zelfs enkele dagen zou moeten wachten om een correcte renteberekening te kunnen krijgen! Het is weer IT van den Aldi.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hmm, was ik niet van op de hoogte. Dacht dat het alleen voor RV dividenden kon.Philippe1 schreef: ↑11 januari 2024, 06:25Als je onder het minimum belastbaar inkomen zit, kan je de complete RV recupereren van al je financiële producten (aandelen, obligaties, termijnrekeningen, fondsen, spaarrekeningen,...). Je kan ook de meerwaardebelasting op obligatiefondsen of gemengde fondsen recupereren.triumph_st schreef: ↑10 januari 2024, 17:16
Ik dacht dat je alleen RV op dividenden kon recupereren?
Zal eens moeten nakijken onder welke codes dit op de aangifte moet (voor RV dividenden maakte men een aparte).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt, dat mailadres gaf men mij ook telefonisch door.
Toch onbegrijpelijk dat men die niet correcte berekening in de IT nog altijd niet aangepast heeft, men wist hier al langer van.
Voor de afsluiting van mijn volgende dossier zal ik enkele dagen wachten en rentebedrag dat men toont dan narekenen om weeral gedoe te vermijden.
Wat met de mensen die niet narekenen? Extra onrechtmatige inkomsten voor de staat?