Dienstverlening KBC Digitaal ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Dienstverlening KBC Digitaal ?
KBC maakt altijd mooi reclame dat ze dag en nacht bereikbaar zijn en alles digitaal kan. Ze rekenen hier zelfs nu voor de basisrekening 2 euro aan maar als men als oudere persoon een vermogensverzekering wil opzeggen moet dit blijkbaar nog met pen en papier gebeuren in deze moderne wereld en moet men zelfs nog naar een kantoor gaan alhoewel men slecht te been is. Om zulke contracten af te sluiten komen ze wel langs maar als het contract stopt mag je er zelf beginnen achter te lopen en laten ze al de gratis diensten stilzwijgend verder lopen tegen kostprijs hopende dat deze oudere mensen dit toch niet onmiddelijk zien. Hoe moreel is dit van KBC? Hun klachten dienst is ook blijkbaar dan nog maar alleen aanwezig van 8u tot 12u. Blijkbaar als men stopt met een Premium Contract blijven al de gekoppelde diensten actief zonder dat men hier ook maar iets van zegt en worden deze betalend. Ik hoop dat KBC dit toch op een professionele manier kan opnemen. Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe klant vriendelijk KBC is en hoe digitaal?
Re: Dienstverlening KBC Digitaal ?
Dat is toch met alles zo? Een spaarverzekering bijvoorbeeld kun je van achter je computer in een minuut aangaan maar om je geld terug te vragen moet je een uitgebreid formulier invullen en terugsturen met een recto verso kopie van je identiteitskaart en een rekeninguittreksel van je bank waar je rekeningnummer op staat. Klant worden bij een bank kan met enkele muiskliks maar om je rekening af te sluiten moet je weken of maanden wachten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad afsluiten is vaak een hele procedure maar meestal kan het toch minstens per post en moet men niet naar het kantoor. Dit zou toch wettelijk best ook eens worden aangepakt dat als men het recht heeft om het digitaal aan te gaan men het ook digitaal moet kunnen afsluiten. Ook het stilzwijgend laten doorlopen van diensten zou men best in het belang van de consument moeten aan banden leggen. Er zijn wel ethische bedrijven die hier toch wel soepelder en correcter mee omgaan. Is waarschijnlijk dan wel afhankelijk van de kantoorhouder.
Je gaat toch niet een deel van een bank z'n winstmodel afnemen zeker.jv1 schreef: ↑17 januari 2024, 07:51 Inderdaad afsluiten is vaak een hele procedure maar meestal kan het toch minstens per post en moet men niet naar het kantoor. Dit zou toch wettelijk best ook eens worden aangepakt dat als men het recht heeft om het digitaal aan te gaan men het ook digitaal moet kunnen afsluiten. Ook het stilzwijgend laten doorlopen van diensten zou men best in het belang van de consument moeten aan banden leggen. Er zijn wel ethische bedrijven die hier toch wel soepelder en correcter mee omgaan. Is waarschijnlijk dan wel afhankelijk van de kantoorhouder.

- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als dit allemaal volledig digitaal kan afgehandeld worden bij de online banken dan moet dat toch ook kunnen bij de andere banken?
Maar die willen nogal eens gebruik of misbruik(?) maken van hun kantorennetwerk door hun klanten wat voor te liegen en te zeggen dat het niet anders kan.
Zo wilden ze mij verplicht doen langskomen bij een Argenta kantoor voor iets wat elders ook digitaal kon opgelost worden. Toen ik volhield dat ik dit niet zag zitten kon het plots wél opgelost worden zonder te moeten langskomen.
Bij KBC zal dat ook wel lukken als je maar genoeg argumenteert dat persoonlijk naar het kantoor komen niet binnen je mogelijkheden ligt.
Maar die willen nogal eens gebruik of misbruik(?) maken van hun kantorennetwerk door hun klanten wat voor te liegen en te zeggen dat het niet anders kan.
Zo wilden ze mij verplicht doen langskomen bij een Argenta kantoor voor iets wat elders ook digitaal kon opgelost worden. Toen ik volhield dat ik dit niet zag zitten kon het plots wél opgelost worden zonder te moeten langskomen.
Bij KBC zal dat ook wel lukken als je maar genoeg argumenteert dat persoonlijk naar het kantoor komen niet binnen je mogelijkheden ligt.
Ik vermoed het ook dat het een principe is van wel kunnen maar niet willen. Het de klanten moeilijk maken om kosten te vermijden