Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaringen met Lynx

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
161 berichten
  • Pagina 9 van 11
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
huisjetuintjefiets
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Ervaringen met Lynx

• Citeer

Bericht door huisjetuintjefiets » 27 januari 2024, 09:27

vortex schreef: ↑27 januari 2024, 09:09
huisjetuintjefiets schreef: ↑27 januari 2024, 08:12
Aangezien die euro niet in het ETF fonds terechtkomen, kunnen er ook geen wisselkosten zijn bij transacties en dividenden.

In het ETF zitten alleen dollars. Er zijn alleen wisselkosten als ze met die dollars transacties doen in aandelen die in niet-USD noteren (*), of dividenden ontvangen in niet-USD.
Wie weet hoe een ETF werkt, weet ook dat het aantal ETF deelbewijzen niet constant is, er vindt gedurig redemption en creation plaats. Wanneer euro Boglers aan het kopen slaan, zullen AP's (authorized participants) deel bewijzen creëren. Met de euro's van die boglers worden dus dollar aandelen gekocht, er is dan wel degelijk een wissel kost. Die kost is natuurlijk voor de AP's en is vervat in de creation / redemption spread en die spread is dan weer een van de verborgen kosten voor de ETF belegger. Lop heeft alweer gelijk :D
Je weet evengoed als ik dat lop dat niet bedoelde.

Lop weet helemaal niets van ETFs en al helemaal niet hoe creation/redemption werkt.

Je weet evengoed als ik dat lop verdedigt dat de euro's in het ETF fonds terechtkomen, en dat er daardoor wisselkosten zijn als er USD effecten aangekocht moeten worden.

Je weet evengoed als ik dat de ETF fondsbeheerders bijna zo goed als geen aankopen/verkopen doen. Ze wisselen blokken ETFs units voor blokken aandelen met de APs.

Je weet evengoed als ik dat lop hier niets over weet.

Je weet evengoed als ik dat er ook market makers zijn die gewoon voor een kleine spread zorgen.

Je weet evengoed als ik dat veruit de meeste transacties tussen beleggers onderling gebeuren, of met market makers, en niet met APs.

Je weet evengoed als ik dat wat lop vertelt, hier allemaal niets te maken heeft.

Lees maar lops berichten na en de mijne. Lop verdededigt dat de euro's in het ETF fonds terechtkomen.

Maar dat negeer je, wanneer je zegt dat lop gelijk heeft.

Je bent veel slimmer dan dat.

Geen idee waarom je per se wilt draaien dat lop gelijk heeft. Of per se wilt dat B7H4long en ik ongelijk hebben.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 27 januari 2024, 09:55

huisjetuintjefiets schreef: ↑27 januari 2024, 08:12
Aangezien die euro niet in het ETF fonds terechtkomen, kunnen er ook geen wisselkosten zijn bij transacties en dividenden.

In het ETF zitten alleen dollars. Er zijn alleen wisselkosten als ze met die dollars transacties doen in aandelen die in niet-USD noteren (*), of dividenden ontvangen in niet-USD.
Wie weet hoe een ETF werkt, weet ook dat het aantal ETF deelbewijzen niet constant is, er vindt gedurig redemption en creation plaats. Wanneer euro Boglers aan het kopen slaan, zullen AP's (authorized participants) deel bewijzen creëren. Met de euro's van die boglers worden dus dollar aandelen gekocht, er is dan wel degelijk een wissel kost. Die kost is natuurlijk voor de AP's en is vervat in de creation / redemption spread en die spread is dan weer een van de verborgen kosten voor de ETF belegger. Lop heeft alweer gelijk :D
Denk je echt de AP de euro's van de Bogleheads pakt en daarmee aandelen gaat kopen? Zo werkt het helemaal niet.

Misschien hier eens lezen: https://www.ssga.com/au/en_gb/intermedi ... d-redeemed

"Authorised participants create ETF shares in large increments—known as creation units—by assembling the underlying securities of the fund in their appropriate weightings to reach creation unit size. The AP then delivers those securities to the ETF issuer (like us at SPDR ETFs).

In return, the ETF issuer bundles the securities into the ETF wrapper, and delivers the ETF shares to the AP. These newly created ETF shares are then introduced to the secondary market, where they are traded between buyers and sellers through the exchange."

lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 Je hebt de lopende kosten die je overal terugvind en daarbuiten heb je nog kosten die niet worden getoond .
De wisselkosten zitten gewoonweg in het stuk dat niet word getoond net zoals de transactiekosten en dividend lekkage .
De wisselkosten zitten dus in de koers verwerkt van de ETF .
Je betaald dus niet op de transactie zelf maar in de duurtijd van je bezit .
Hoe langer je een ETF aanhoud hoe meer je dus betaald .
De TER van een ETF is niet de enige kosten anders zouden alle ETF met dit bedrag afwijken van hun benchmarkt .
Wat dus nooit het geval is .
De TER is alleen maar wat je betaald aan kosten voor het beheer en advocaten enz .
De kosten die niet worden getoond is vaak een veelvoud van deze lopende kosten .
Als die kosten zo gigantisch zijn, hoe komt het dan dat een ETF als IWDA jaar na jaar zijn benchmark verslaat?
lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 Waar ik ook van verschoot is dat het dividend lekkage zo hoog ligt bij kapitaliserende ETF 's zoals IWDA zit al met 0,26 % kosten hierop alleen wat een bronbelasting is van 12,19 % dat je betaald .
Of wie nogmaals beweerd dat je maar 0,2% betaald op IWDA moet eens de jaarverslagen goed bekijken het is echt niet zo goedkoop als jullie denken .
Iemand die zegt dat het goedkoper is om een kapitaliserende ETF aan te houden in plaats van de aandelen heeft dit nog niet grondig bekeken je bent goedkoper af met 30 % RV te betalen .
En je helpt nog het vaderland ;D
Je beseft toch dat jij die dividend lekkage ook hebt op jouw Amerikaanse aandelen? En dan betaal je nog eens 30% RV op het bedrag boven de vrijstelling.

https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... ingverdrag

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 27 januari 2024, 10:36

ignition schreef: ↑27 januari 2024, 09:55 Denk je echt de AP de euro's van de Bogleheads pakt en daarmee aandelen gaat kopen? Zo werkt het helemaal niet.
Er zit minstens nog een market maker tussen die liquiditeit verzorgt maar in elk geval wanneer er aan een kant euro's instromen en langs een andere kan dollar securities worden aangekocht om in ETF deelbewijzen verpakt te worden (creation) gaat er ergens in die keten een munt wissel plaatsvinden. Idem voor redemption.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 27 januari 2024, 10:54

vortex schreef: ↑27 januari 2024, 10:36
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 09:55 Denk je echt de AP de euro's van de Bogleheads pakt en daarmee aandelen gaat kopen? Zo werkt het helemaal niet.
Er zit minstens nog een market maker tussen die liquiditeit verzorgt maar in elk geval wanneer er aan een kant euro's instromen en langs een andere kan dollar securities worden aangekocht om in ETF deelbewijzen verpakt te worden (creation) gaat er ergens in die keten een munt wissel plaatsvinden. Idem voor redemption.
Niet per se, de AP kan evengoed dollars gebruiken die het krijgt van andere trades op de secondary market en de euro's gebruiken om Europese aandelen te kopen voor de creation van een andere ETF.

In ieder geval zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker voor de beleggers die de ETF gewoon aanhouden, en worden de kosten niet jaar na jaar groter zoals lop beweert. Eigenlijk is wat hij zegt het omgekeerde van wat jij zegt:
lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 De wisselkosten zitten dus in de koers verwerkt van de ETF .
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 09:09 Wie weet hoe een ETF werkt, weet ook dat het aantal ETF deelbewijzen niet constant is, er vindt gedurig redemption en creation plaats. Wanneer euro Boglers aan het kopen slaan, zullen AP's (authorized participants) deel bewijzen creëren. Met de euro's van die boglers worden dus dollar aandelen gekocht, er is dan wel degelijk een wissel kost. Die kost is natuurlijk voor de AP's en is vervat in de creation / redemption spread en die spread is dan weer een van de verborgen kosten voor de ETF belegger. Lop heeft alweer gelijk :D

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 27 januari 2024, 11:18

ignition schreef: ↑27 januari 2024, 10:54
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 10:36

Niet per se, de AP kan evengoed dollars gebruiken die het krijgt van andere trades op de secondary market en de euro's gebruiken om Europese aandelen te kopen voor de creation van een andere ETF.
Lijkt mij eerder een argument om toch maar een heel klein beetje gelijk te halen, maar indien je dit kunt hardmaken wil ik het graag aannemen.
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 10:54 In ieder geval zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker voor de beleggers die de ETF gewoon aanhouden, en worden de kosten niet jaar na jaar groter zoals lop beweert. Eigenlijk is wat hij zegt het omgekeerde van wat jij zegt:
Wissel kosten gaan inderdaad marginaal zijn voor dat soort traders, maar er vindt wel degelijk een munt wissel plaats bij creation en redemption en op dat punt krijgt lop van mij gelijk. :D

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 27 januari 2024, 11:44

vortex schreef: ↑27 januari 2024, 11:18 Lijkt mij eerder een argument om toch maar een heel klein beetje gelijk te halen, maar indien je dit kunt hardmaken wil ik het graag aannemen.
Ok dan, het is niet dat AP's vaak grote banken zijn met reserves in verschillende currencies :D
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 11:18
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 10:54 In ieder geval zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker voor de beleggers die de ETF gewoon aanhouden, en worden de kosten niet jaar na jaar groter zoals lop beweert. Eigenlijk is wat hij zegt het omgekeerde van wat jij zegt:
Wissel kosten gaan inderdaad marginaal zijn voor dat soort traders, maar er vindt wel degelijk een munt wissel plaats bij creation en redemption en op dat punt krijgt lop van mij gelijk. :D
Waar heeft lop het dan over het creation/redemption proces?

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 27 januari 2024, 12:14

ignition schreef: ↑27 januari 2024, 11:44
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 11:18 Lijkt mij eerder een argument om toch maar een heel klein beetje gelijk te halen, maar indien je dit kunt hardmaken wil ik het graag aannemen.
Ok dan, het is niet dat AP's vaak grote banken zijn met reserves in verschillende currencies :D
Alsof die hun reserves gaan laten afhangen van ETF flows ::) Als tussen persoon gaan die ook niet het munt risico op hun balans nemen. Dat is net als: ik betaal met crypto, jij koopt met je eigen dollars voor mij dollar aandelen en als ik het ooit beslis mag jij die dollar aandelen weer verkopen en mij in crypto betalen. Kortom je hebt mij nog niet overtuigd :D

huisjetuintjefiets
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door huisjetuintjefiets » 27 januari 2024, 13:32

ignition schreef: ↑27 januari 2024, 11:44 Waar heeft lop het dan over het creation/redemption proces?
Dat zal aan ons liggen, maar ik zie het ook niet.

Chronologische berichten van lop over wisselkosten.

Best grappig als je ze na elkaar zet :P

lop schreef: ↑24 januari 2024, 03:04 Zelfs al koop je een € variant als het onderliggende in $ noteert zal je toch afgerekend worden in $ en wisselkosten hebben .
lop schreef: ↑25 januari 2024, 19:43 Jij spreekt over wisselkosten ik niet ik heb het over de basis ;D
Ik spreek over de transactiekosten wat scheelt naargelang je aankoopt bij brokers ::)
lop schreef: ↑26 januari 2024, 03:09 Wisselkosten zuigt huisjetuintjefiets uit zijn duim want ik heb dit nooit geschreven dat is wat hij ervan maakt .
Anders zou dit een gratis valuta afdekking zijn en gratis bestaat nog steeds niet daarom dat ik u er uitdrukkelijk om vroeg .
lop schreef: ↑26 januari 2024, 04:16 Hetzelfde over die discussie met die ETF's jij haalt, tovert plots wisselkosten uit je hoed vanwaar haal jij deze ?
lop schreef: ↑26 januari 2024, 18:04 Jullie staan hier bij hoog en laag te beweren dat een etf in Euro waarvan de basis usd is geen wisselkosten heeft .
Maar daarin zijn jullie fout !
Jullie betalen ook wisselkosten !
Zoek het uit denk eens na jullie komen er misschien zelf achter ::)
lop schreef: ↑26 januari 2024, 18:42
pmu schreef: ↑26 januari 2024, 18:32
Ik ben het daarmee eens, maar zijn die impliciete wisselkosten niet vele malen lager dan wat brokers typisch aanrekenen? Or eigenlijk zelfs verwaarloosbaar?
Is inderdaad wel stukken lager op het moment zelf maar met de jaren zal het stukken hoger zijn .
lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 De wisselkosten zitten gewoonweg in het stuk dat niet word getoond net zoals de transactiekosten en dividend lekkage .
De wisselkosten zitten dus in de koers verwerkt van de ETF .

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 27 januari 2024, 14:41

lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20
EarthNvstr1 schreef: ↑26 januari 2024, 20:22 't Is ook maar de vraag wat men juist bedoelt met 100% natuurlijk ... :D
En earth lach jij eigenlijk met jezelf of met wie ?
Met het gebeuren. ;)
Ik herinner me nog zo'n oeverloze discussies in het verleden ...

lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 Het is duidelijk dat hier niemand op de hoogte was van de kosten van een ETF zelfs de zelfverklaarde experten hier .
Ik trouwens ook niet tot nu .
Het siert jou in ieder geval dat je hier dan toch toegeeft dat je ook niet altijd alles tot in elk detail kent/weet.
De anderen moeten maar voor zichzelf eventuele conclusies trekken.

lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 Maar het leek mij in alle opzichten logisch dat er niks gratis is ook het wisselen niet .
Natuurlijk, maar het ging weer over de details natuurlijk, waar een foutje snel gemaakt is.
Die kost zit gewoon vervat in het creation/redemption process, zoals vortex terecht verduidelijkte.
En daarnaast zal het fonds zelf af en toe ook wel eens wat moeten omwisselen.

lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 En dat het een sprookje is dat je goedkoop bent met een ETF
Dat is weer zo'n algemene quote waar niemand iets aan heeft hé. :D

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 27 januari 2024, 15:24

vortex schreef: ↑27 januari 2024, 12:14
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 11:44

Alsof die hun reserves gaan laten afhangen van ETF flows ::) Als tussen persoon gaan die ook niet het munt risico op hun balans nemen. Dat is net als: ik betaal met crypto, jij koopt met je eigen dollars voor mij dollar aandelen en als ik het ooit beslis mag jij die dollar aandelen weer verkopen en mij in crypto betalen. Kortom je hebt mij nog niet overtuigd :D
Lol, dus jij denkt dat Europese banken enkel euro's op hun rekening hebben? En Amerikaanse enkel dollars? Van hedging hebben ze ook nog nooit gehoord waarschijnlijk?

Slecht voorbeeld trouwens van die crypto want dat is geen valabele/stabiele munt.

Grappig dat je ook niet reageert op mijn vraag waar lop het heeft over creation/redemption. Zegt genoeg denk ik.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 27 januari 2024, 16:03

ignition schreef: ↑27 januari 2024, 15:24
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 12:14
Lol, dus jij denkt dat Europese banken enkel euro's op hun rekening hebben? En Amerikaanse enkel dollars? Van hedging hebben ze ook nog nooit gehoord waarschijnlijk?
Wellicht hebben die meerdere munten op hun balans maar zoals gezegd gaan ze als tussen persoon niet het munt risico nemen, zij doen enkel de trade. En natuurlijk gaan ze al gehoord hebben van munt hedging, ze gaan zelfs weten dat daar een prijskaartje aanhangt en vermits het geen liefdadigheidsinstellingen zijn gaan ze die kost zeker niet op zich nemen. Ben nog lang niet overtuigd, kom eens met iets beters aub.
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 15:24 Slecht voorbeeld trouwens van die crypto want dat is geen valabele/stabiele munt.
Juist een goed voorbeeld om het munt risico te benadrukken, want zoals ik al had verwacht, zou je de EUR/USD wisselkoers niet als een risico erkennen voor AP's terwijl het dat wel degelijk is.
ignition schreef: ↑27 januari 2024, 15:24 Grappig dat je ook niet reageert op mijn vraag waar lop het heeft over creation/redemption. Zegt genoeg denk ik.
Had het graag inhoudelijk gehouden maar goed, hij had het niet over creation of redemption, wel over het feit dat er wisselkosten zijn en op dat punt geef ik hem gelijk en diegene die het ontkennen hebben geen gelijk.
lop schreef: ↑26 januari 2024, 18:04 Jullie staan hier bij hoog en laag te beweren dat een etf in Euro waarvan de basis usd is geen wisselkosten heeft .

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 27 januari 2024, 16:23

vortex schreef: ↑27 januari 2024, 16:03 Had het graag inhoudelijk gehouden maar goed, hij had het niet over creation of redemption, wel over het feit dat er wisselkosten zijn en op dat punt geef ik hem gelijk en diegene die het ontkennen hebben geen gelijk.
Mogelijks doordat wat hij aanhaalt (handel in EUR, basis valuta USD) als argumentatie nogal irrelevant is ...

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door lop » 27 januari 2024, 16:33

huisjetuintjefiets schreef: ↑27 januari 2024, 09:27

Je weet evengoed als ik dat lop dat niet bedoelde.

Lop weet helemaal niets van ETFs en al helemaal niet hoe creation/redemption werkt.

Je weet evengoed als ik dat lop verdedigt dat de euro's in het ETF fonds terechtkomen, en dat er daardoor wisselkosten zijn als er USD effecten aangekocht moeten worden.

Je weet evengoed als ik dat de ETF fondsbeheerders bijna zo goed als geen aankopen/verkopen doen. Ze wisselen blokken ETFs units voor blokken aandelen met de APs.

Je weet evengoed als ik dat lop hier niets over weet.

Je weet evengoed als ik dat er ook market makers zijn die gewoon voor een kleine spread zorgen.

Je weet evengoed als ik dat veruit de meeste transacties tussen beleggers onderling gebeuren, of met market makers, en niet met APs.

Je weet evengoed als ik dat wat lop vertelt, hier allemaal niets te maken heeft.

Lees maar lops berichten na en de mijne. Lop verdededigt dat de euro's in het ETF fonds terechtkomen.

Maar dat negeer je, wanneer je zegt dat lop gelijk heeft.

Je bent veel slimmer dan dat.

Geen idee waarom je per se wilt draaien dat lop gelijk heeft. Of per se wilt dat B7H4long en ik ongelijk hebben.
Je mag weer lullen maar een wisselkost is als je iets koopt bij een broker en 0,2% rechtstreeks betaald in mij ogen.
Bij een etf betaal je met de duurtijd maar het is ook een wisselkost of niet soms ?
Je mag lullen zoveel je wil BH7 en jij hebben ongelijk .
Zoek het op reken het uit de link stond erbij waar alle info uitkwam .

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 27 januari 2024, 16:40

EarthNvstr1 schreef: ↑27 januari 2024, 16:23
vortex schreef: ↑27 januari 2024, 16:03 Had het graag inhoudelijk gehouden maar goed, hij had het niet over creation of redemption, wel over het feit dat er wisselkosten zijn en op dat punt geef ik hem gelijk en diegene die het ontkennen hebben geen gelijk.
Mogelijks doordat wat hij aanhaalt (handel in EUR, basis valuta USD) als argumentatie nogal irrelevant is ...
Zou kunnen, maar het is niet omdat de argumentatie soms een tikkeltje irrelevant was of dat hij het niet zo mooi uitgelegd krijgt dat hij geen gelijk heeft :D

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 27 januari 2024, 16:49

lop schreef: ↑27 januari 2024, 16:33 Bij een etf betaal je met de duurtijd maar het is ook een wisselkost of niet soms ?
Wat bedoel je hier juist mee lop ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

161 berichten
  • Pagina 9 van 11
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy