Reizen via Charleroi airport
Re: Reizen via Charleroi airport
Ben toch al in meer dan 10 luchthavens geweest, voor mij liever geen Charleroi meer. Niet alleen vind ik de omgeving eerder deprimerend. Ook kost het mij meer reistijd en ben ik ook nog eens kosten aan de shuttlebus kwijt. In Zaventem zet ik hem ergens onbetaald en veilig, en 7 minuten later het de bus en ik sta voor de hoofdingang. Ja de tickets zijn 55 euro duurder per persoon heen en terug, maar dat vind ik het meer dan waard. In Charleroi betaal ik nog eens 20 euro per persoon voor Shuttlebus naar Brussel...
Juist. Volledig juist. Iemand die trouwens weet waarom er geen trein tot aan de luchthaven rijdt?Galactic schreef: ↑8 februari 2024, 15:22 Ben toch al in meer dan 10 luchthavens geweest, voor mij liever geen Charleroi meer. Niet alleen vind ik de omgeving eerder deprimerend. Ook kost het mij meer reistijd en ben ik ook nog eens kosten aan de shuttlebus kwijt. In Zaventem zet ik hem ergens onbetaald en veilig, en 7 minuten later het de bus en ik sta voor de hoofdingang. Ja de tickets zijn 55 euro duurder per persoon heen en terug, maar dat vind ik het meer dan waard. In Charleroi betaal ik nog eens 20 euro per persoon voor Shuttlebus naar Brussel...
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Mag ik je vragen, ( mag via PB ) waar je in Zaventem je auto gratis kan achterlaten, tenzij het bij mensen is dat je kent want overal is daar "Blauwe zone" ?Galactic schreef: ↑8 februari 2024, 15:22 Ben toch al in meer dan 10 luchthavens geweest, voor mij liever geen Charleroi meer. Niet alleen vind ik de omgeving eerder deprimerend. Ook kost het mij meer reistijd en ben ik ook nog eens kosten aan de shuttlebus kwijt. In Zaventem zet ik hem ergens onbetaald en veilig, en 7 minuten later het de bus en ik sta voor de hoofdingang. Ja de tickets zijn 55 euro duurder per persoon heen en terug, maar dat vind ik het meer dan waard. In Charleroi betaal ik nog eens 20 euro per persoon voor Shuttlebus naar Brussel...
Ben wel benieuwd, vertrek ook altijd vanuit Zaventem, ik parkeer iets verder, gratis, en neem dan een lijnbus maar hoe dichter hoe liever, zeker met de afschuwelijke betrouwbaarheid van De Lijn. Laatste keer 2 uur mogen wachten op onze bus die normaal om het half uur moest komen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Er zou ( of mss is die er al) een busverbinding van het station van Luttre tot aan de luchthaven komen.bryanv schreef: ↑8 februari 2024, 17:49Juist. Volledig juist. Iemand die trouwens weet waarom er geen trein tot aan de luchthaven rijdt?Galactic schreef: ↑8 februari 2024, 15:22 Ben toch al in meer dan 10 luchthavens geweest, voor mij liever geen Charleroi meer. Niet alleen vind ik de omgeving eerder deprimerend. Ook kost het mij meer reistijd en ben ik ook nog eens kosten aan de shuttlebus kwijt. In Zaventem zet ik hem ergens onbetaald en veilig, en 7 minuten later het de bus en ik sta voor de hoofdingang. Ja de tickets zijn 55 euro duurder per persoon heen en terug, maar dat vind ik het meer dan waard. In Charleroi betaal ik nog eens 20 euro per persoon voor Shuttlebus naar Brussel...
De shuttle van Brussel midi naar charleroi kost 2x19 euro. Twee keer want je moet zowel heen als terug geraken.
Ik geef liever 50 euro aan de parking dan 38 aan die shuttle bus. Wie die bus al eens genomen heeft weet misschien ook waarom.
Zaventem is voor mijn part goed als vertrekplaats maar voor vluchten van minder dan 100 euro (H&T) heb je daar niet zo veel keuze.
Je kan wel enkele grote parkings verzinnen waar je je auto kwijt kan en daarna met een uber of bus naar de luchthaven (P+R kraainem misschien). Warenhuizen, bedrijven en grote winkels genoeg daar in de buurt van bv leuvense steenweg, diegem, machelen, etc.
Ik geef liever 50 euro aan de parking dan 38 aan die shuttle bus. Wie die bus al eens genomen heeft weet misschien ook waarom.
Zaventem is voor mijn part goed als vertrekplaats maar voor vluchten van minder dan 100 euro (H&T) heb je daar niet zo veel keuze.
Een maat van me nam al eens een nacht hotel en liet zijn auto dan de ganse tijd op de parking staan van dat hotel.voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 19:31 Mag ik je vragen, ( mag via PB ) waar je in Zaventem je auto gratis kan achterlaten, tenzij het bij mensen is dat je kent want overal is daar "Blauwe zone" ?
Je kan wel enkele grote parkings verzinnen waar je je auto kwijt kan en daarna met een uber of bus naar de luchthaven (P+R kraainem misschien). Warenhuizen, bedrijven en grote winkels genoeg daar in de buurt van bv leuvense steenweg, diegem, machelen, etc.
Dat is inderdaad al het geval. Ook vanuit Fleurus (aansluitend op de nieuwe treinverbinding uit Leuven) trouwens.
Ik heb lang in Zaventem gewerkt. Dus ik ken het daar wel goed. Er zijn echt plaatsen genoeg waar je je auto kan achterlaten. Sommige wijken (in deelgemeenten) wat verder van de luchthaven gelegen (daarom bus en niet te voet). Bedrijvenparken aan de Leuvensesteenweg zijn echt 1000den gratis parkings, en daar zal niemand om geven als je auto er een week staat
Ja ik heb die Shuttlebus genomen, en had geen klachten (op tijd, proper, meer heb ik niet nodig), maar misschien was het niet zo druk (onze bus was +- 35% bezet).
MAAR volgende keer zal ik vanuit Diest naar Zaventem gaan met de trein, ik werk in Brussel en heb een treinabonnement
das al 1 ticketje zo goed als gratis. En helemaal geen autostress. Wel op tijd vertrekken 
MAAR volgende keer zal ik vanuit Diest naar Zaventem gaan met de trein, ik werk in Brussel en heb een treinabonnement