Geweigerde overschrijving
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Geweigerde overschrijving
Heeft er iemand een verklaring voor het feit dat ik een overschrijving van Argenta e-spaar naar een Keytrade zichtrekening heb kunnen uitvoeren?
Normaal gezien krijg je bij Argenta toch de melding 'Het is niet mogelijk een overschrijving uit te voeren vanuit deze gereglementeerde spaarrekening naar de opgegeven rekening begunstigde' en kan je niet meer verder.
Doordat ik de hele procedure zonder problemen heb kunnen doorlopen, heb ik er niet bij stilgestaan dat deze bewerking onmogelijk is.
Een week lang heb ik op de uitvoering zitten wachten om nu te ontdekken dat deze overschrijving geweigerd werd.
Erg lastig, want nu kan ik helemaal opnieuw beginnen en sta ik op Keytrade nog langer onder nul.
Een foutje van het systeem?
Normaal gezien krijg je bij Argenta toch de melding 'Het is niet mogelijk een overschrijving uit te voeren vanuit deze gereglementeerde spaarrekening naar de opgegeven rekening begunstigde' en kan je niet meer verder.
Doordat ik de hele procedure zonder problemen heb kunnen doorlopen, heb ik er niet bij stilgestaan dat deze bewerking onmogelijk is.
Een week lang heb ik op de uitvoering zitten wachten om nu te ontdekken dat deze overschrijving geweigerd werd.
Erg lastig, want nu kan ik helemaal opnieuw beginnen en sta ik op Keytrade nog langer onder nul.
Re: Geweigerde overschrijving
... en een foutje van jezelf, daar je hoogstwaarschijnlijk wel weet dat het in principe niet kan van een gereglementeerde spaarrekening.Tope schreef: Heeft er iemand een verklaring voor het feit dat ik een overschrijving van Argenta e-spaar naar een Keytrade zichtrekening heb kunnen uitvoeren?
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Daar heb je natuurlijk een punt, maar heb voor de aardigheid nog eens geprobeerd om krek dezelfde overschrijving te doen en dan kreeg ik wel de melding dat het niet mogelijk was.
Wettelijk mag een overschrijving van een gereglementeerde rekening naar een externe rekening wel op VOORWAARDE dat de idenditeitgegevens van de vertrekkende overschrijving VOLLEDIG hetzelfde zijn als de identiteitsgegevens van de aankomende bank.
Indien je geld overschrijft van een rekening op 2 namen dan moet je ook overschrijven naar een rekening op 2 namen ( en dezelfde namen ).
De meeste banken zullen uit veiligheidsoverwegingen een dergelijke overschrijving ONLINE wel weigeren
Indien je geld overschrijft van een rekening op 2 namen dan moet je ook overschrijven naar een rekening op 2 namen ( en dezelfde namen ).
De meeste banken zullen uit veiligheidsoverwegingen een dergelijke overschrijving ONLINE wel weigeren
Toch is het vreemd dat het online systeem van Argenta de eerste overschrijving laat doorgaan en ze achteraf weigert, terwijl de tweede overschrijving niet kan ingebracht worden.