Ruwe schatting interieurkosten
Ruwe schatting interieurkosten
Om een beetje een idee te krijgen, iemand die een ruwe schatting kan maken voor de kost van de inrichting van een nieuwbouwappartement van ongeveer 100 vierkante meter? Ik denk zelf vooral aan onderstaande zaken:
• Verven laten uitbesteden
• Zetel, kussens
• Kasten / enkele maatkasten
• Lampen
• TV
• Bed
• Bureau
• Eettafel met stoelen
• Wasmachine
• Droogkast
• Vrieskast
• Poetsgerief
• Salontafel
• Servies
• Kookgerei
• Diverse decoratieve elementen
• ...
Uiteraard hangt alles af van kwaliteit / afwerking etc, maar ik zoek een een ballpark figure.
• Verven laten uitbesteden
• Zetel, kussens
• Kasten / enkele maatkasten
• Lampen
• TV
• Bed
• Bureau
• Eettafel met stoelen
• Wasmachine
• Droogkast
• Vrieskast
• Poetsgerief
• Salontafel
• Servies
• Kookgerei
• Diverse decoratieve elementen
• ...
Uiteraard hangt alles af van kwaliteit / afwerking etc, maar ik zoek een een ballpark figure.
Re: Ruwe schatting interieurkosten
Even deze topic omhoog laten komen; ik heb hier ook wel interesse in, maar dan nog ruimer, in meer dan enkel interieur; eerder verbouwing.
Altijd gehoord dat je zo'n €2000/vierkante meter moet rekenen; klopt dit getal anno 2024?
Altijd gehoord dat je zo'n €2000/vierkante meter moet rekenen; klopt dit getal anno 2024?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee. Dat was vroeger de prijs per m2 voor de bouw van het appartement. De inrichting is totaal iets anders.
Inrichting is totaal afhankelijk van luxe. B.v. massief eiken parket of linoleum etc. etc.
Ik schat vanaf 35.000 (eenvoudig) tot 75.000. Erg luxe , dan kan het nog een stuk hoger.
Vergeet niet vloerbedekking, gordijnen, inrichting badkamer etc.
Nee. Dat was vroeger de prijs per m2 voor de bouw van het appartement. De inrichting is totaal iets anders.
Inrichting is totaal afhankelijk van luxe. B.v. massief eiken parket of linoleum etc. etc.
Ik schat vanaf 35.000 (eenvoudig) tot 75.000. Erg luxe , dan kan het nog een stuk hoger.
Ik heb 10 jaar geleden mijn zoon gesponsert toen hij alleen ging wonnen.
Standaard materiaal, Kasten - zetel - bed - was+ droog + ijaskast . Enz. + Allerlei keukengerief..
Zonder schilderwerken.. 20.000 Euro...
Standaard materiaal, Kasten - zetel - bed - was+ droog + ijaskast . Enz. + Allerlei keukengerief..
Zonder schilderwerken.. 20.000 Euro...
I
ncl. schilderwerken, vloerbedekking, vitrage, gordijnen, stofzuiger, vriezer, tv, verlichting en andere apparatuur etc. waarschijnlijk dus ook vanaf 30.000 à 35.000. En de inflatie van de afgelopen 10 jaar niet te vergeten.
Ja dat weet ik, had me misschien niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik had het inderdaad over (ver)bouw(ing), niet zozeer interieur. Ik dacht ik kaap even de topic.JOKER247 schreef: ↑9 april 2024, 09:07Nee. Dat was vroeger de prijs per m2 voor de bouw van het appartement. De inrichting is totaal iets anders.

Klopt die €2k/m2 nog in dat geval?
Ja, die 2k/m2 klopt ongeveer nog wel, zeker voor systeembouw, maar het is een prijs zonder grond, architect, nutsaansluitingen, vergunningen e.d.Morrissey schreef: ↑9 april 2024, 10:10Ja dat weet ik, had me misschien niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik had het inderdaad over (ver)bouw(ing), niet zozeer interieur. Ik dacht ik kaap even de topic.JOKER247 schreef: ↑9 april 2024, 09:07
Vergeet niet vloerbedekking, gordijnen, inrichting badkamer etc.![]()
![]()
De kost gaat afhangen van je beschikbaar budget.DimiDee schreef: ↑2 april 2024, 16:08 Om een beetje een idee te krijgen, iemand die een ruwe schatting kan maken voor de kost van de inrichting van een nieuwbouwappartement van ongeveer 100 vierkante meter? Ik denk zelf vooral aan onderstaande zaken:
In alle prijsklassen iets te koop of het veel duurdere veel beter in kwaliteit is?
En ook afhankelijk of je een verfborstel kunt hanteren, iets zelf uitvoeren of laten doen.
Estate Guru believer.
Voor nieuwbouw wordt inderdaad 2.000 euro per m2 genomen. Ik veronderstel dat dit voor verbouwen iets minder is.Morrissey schreef: ↑9 april 2024, 10:10Ja dat weet ik, had me misschien niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik had het inderdaad over (ver)bouw(ing), niet zozeer interieur. Ik dacht ik kaap even de topic.JOKER247 schreef: ↑9 april 2024, 09:07
Vergeet niet vloerbedekking, gordijnen, inrichting badkamer etc.![]()
![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt puur af van wat er juist allemaal moet gebeuren.
Ik heb recent een studie laten doen voor een volledige (energetische) renovatie om van low C label naar ok A label te gaan.
Het was een eye-opener, maar dat was dan ook de bedoeling van de studie.
On topic:
Uitbesteding en degelijke, nieuwe materialen? Dan zal het +20k worden. Heb je absoluut geen ervaring en koop je wat leuk vindt, dan gaat het richting 30k.
Tip: stap een appartement van 100 m² binnen en schrijf alles op wat je ziet. Daarna doe je wat opzoekingswerk en zet je overal een prijs achter. Dan rest er enkel nog het optellen ...
Uitbesteding en degelijke, nieuwe materialen? Dan zal het +20k worden. Heb je absoluut geen ervaring en koop je wat leuk vindt, dan gaat het richting 30k.
Tip: stap een appartement van 100 m² binnen en schrijf alles op wat je ziet. Daarna doe je wat opzoekingswerk en zet je overal een prijs achter. Dan rest er enkel nog het optellen ...