Rabobank spaarekening als tegenrekening
-
groentje
Rabobank spaarekening als tegenrekening
Beste Rabobank,
Ik heb jullie spaarrekening als tegenrekening bij een andere bank.
Nu ga ik begin die andere bank afsluiten en dat geld verhuizen naar BMPB.
Gaat dit invloed hebben op de getrouwheidspremie van het saldo dat ik bij jullie reeds heb staan?
Anders moet ik de af te sluiten bank eerst nog contacteren om de tegenrekening te veranderen. En dit duurt waarschijnlijk lang.
Ik heb jullie spaarrekening als tegenrekening bij een andere bank.
Nu ga ik begin die andere bank afsluiten en dat geld verhuizen naar BMPB.
Gaat dit invloed hebben op de getrouwheidspremie van het saldo dat ik bij jullie reeds heb staan?
Anders moet ik de af te sluiten bank eerst nog contacteren om de tegenrekening te veranderen. En dit duurt waarschijnlijk lang.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Re: Rabobank spaarekening als tegenrekening
Indien u het geld dat bij de andere bank staat over onze rekening doorsluist naar een andere bank zal dit geen invloed hebben op de reeds opgebouwde getrouwheidspremie indien u ervoor zorgt dat het geld eerst op de Rabobank.be rekening staat voor u het doorstort naar de andere bank.
Op die manier is er immers geen beweging in het bestaande geld.
Een voorbeeld.
U heeft € 10.000 op de rekening bij Rabobank.be en € 10.000 op de andere rekening. Het geld bij Rabobank.be zit halverwege de opbouw van de getrouwheid.
U schrijft € 10.000 over van bank X naar Rabobank.be er staat nu € 20.000 op de Rabobank.be rekening. U schrijft vervolgens € 10.000 over naar bank Y. De oorspronkelijke € 10.000 staat nog steeds op de rekening en getrouwheidsperiode loopt gewoon door.
Als u echter eerst de € 10.000 van Rabobank.be naar bank Y overschrijft dan stopt de getrouwheidsperiode. Als u vervolgens van bank X naar Rabobank.be overschrijft start er een nieuwe periode en bent u dus 6 maanden getrouwheid kwijt.
Op die manier is er immers geen beweging in het bestaande geld.
Een voorbeeld.
U heeft € 10.000 op de rekening bij Rabobank.be en € 10.000 op de andere rekening. Het geld bij Rabobank.be zit halverwege de opbouw van de getrouwheid.
U schrijft € 10.000 over van bank X naar Rabobank.be er staat nu € 20.000 op de Rabobank.be rekening. U schrijft vervolgens € 10.000 over naar bank Y. De oorspronkelijke € 10.000 staat nog steeds op de rekening en getrouwheidsperiode loopt gewoon door.
Als u echter eerst de € 10.000 van Rabobank.be naar bank Y overschrijft dan stopt de getrouwheidsperiode. Als u vervolgens van bank X naar Rabobank.be overschrijft start er een nieuwe periode en bent u dus 6 maanden getrouwheid kwijt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.