Blusapparaat keuring
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Blusapparaat keuring
Nog een tip voor de echte vrek-spaargidsers: als je helpt blussen met je brandblusser kan je deze vergoed krijgen door de verzekering.J Lawieck schreef: ↑14 mei 2024, 12:33't Is ook een beetje de bedoeling dat mede-automobilisten meehelpen, al is het maar hun brandblusser ter beschikking te stellen.Henkie1984 schreef: ↑14 mei 2024, 11:26 1x geprobeerd te blussen met zn dingetje....
Je hebt voor een klein motorbrandje 6 van die dingen nodig....
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
CarpeNoctem schreef: ↑14 mei 2024, 20:02Nog een tip voor de echte vrek-spaargidsers: als je helpt blussen met je brandblusser kan je deze vergoed krijgen door de verzekering.
[/quote]
Dan zal dit moeten genoteerd geweest zijn in het PV dat U zich burgerlijke party stelt voor een brandblusser ... PV dat door de politie/brandweer opgemaakt is en welke de verzekering kan opvragen indien ze de puntjes op de I willen zetten.
Zo zouden er anders veel voorbijgangers anders hun blusser kunnen vernieuwen en of een claim kunnen innen met een eenvoudige aangifte aan de verzekering zonder enig aantoonbaar bewijs... ...
De brandweer maakt pv's ?
Nooit geweten in mijn jaren als pomper.
Je zal wel de politie alleen bedoeld hebben.
Nooit geweten in mijn jaren als pomper.
Je zal wel de politie alleen bedoeld hebben.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 mei 2024, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed lezen... Politie / Brandweer.. / = of
Brandweer zal alleszins een verslag opmaken over hun interventie welke bij het PV wordt gevoegd.. voor het naar de procureur des konings gaat welke dan kan oordelen of er strafbare feiten zijn gepleegd en er vervolging is.. of het zonder gevolg geklasseerd wordt..
[/quote]
Nog een tip voor de echte vrek-spaargidsers: als je helpt blussen met je brandblusser kan je deze vergoed krijgen door de verzekering.
[/quote]
Dank voor de tip.
Nog een tip voor de echte vrek-spaargidsers: als je helpt blussen met je brandblusser kan je deze vergoed krijgen door de verzekering.
[/quote]
Dank voor de tip.
Bingo.
[/quote]
Dank voor de tip.
[/quote]
Eerst volgende keer dat je ergens de brandweer bezig ziet met het blussen van bv een appartementsblok, ga je daar je 1kg brandblusser leegspuiten om te helpen

Die dingen zijn enkel nuttig bij een autobrand of bij een prik begin van brand. Het klopt ook dat de verzekering die toestellen vergoedt als je ze voor een autobrand gebruikt. Voor een woningbrand : ik twijfel eraan.
Eens de vlammen uit een voertuig slaan is er met een brandblusser niet veel meer te beginnen.
Dan blus je beter met massa's water.
Eens de vlammen uit een voertuig slaan is er met een brandblusser niet veel meer te beginnen.
Dan blus je beter met massa's water.
Al met al is TS zijn brandje nog niet geblust met zijn vraag
[i]""" Wordt de wagen tijdens de autokeuring afgekeurd als de vervaldatum van het blusapparaat vervallen is? """"[/i]
[i]""" Wordt de wagen tijdens de autokeuring afgekeurd als de vervaldatum van het blusapparaat vervallen is? """"[/i]
Google even.
Ja, je wordt afgekeurd.
Maar, er is zelden controle op.
Die dingen halen toch niks uit, leen gewoon voor 1 dag een andere als je de 25€ wil besparen.
Ja, je wordt afgekeurd.
Maar, er is zelden controle op.
Die dingen halen toch niks uit, leen gewoon voor 1 dag een andere als je de 25€ wil besparen.
Mijn brandblusapparaat is al jaren vervallen. Ligt open en bloot in mijn koffer. Ze hebben er nog nooit naar gekeken in de keuring.
Als je dat gebruikt zegt het gewoon 3 seconden pfffffft en het is over met de pret. Dient tot niets zo'n ding.
Als je dat gebruikt zegt het gewoon 3 seconden pfffffft en het is over met de pret. Dient tot niets zo'n ding.
En je kan als je er echt heel snel bij bent toch voldoende hebben aan 1 blusapparaat. (Been there,done that, en weten waar de bron van het vuur is).
Maar binnen een tiental jaren als alles EV/Hybride is zie ik niet veel nut meer als je batterij ontsteekt.
Maar binnen een tiental jaren als alles EV/Hybride is zie ik niet veel nut meer als je batterij ontsteekt.