Deutsche Bank: DB E-saving account verkeerder interest-berekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
optimaliseerderke
- Newbie

- Contacteer:
Deutsche Bank: DB E-saving account verkeerder interest-berekening?
Begin 2009 had men kort (ongeveer 2 weken in januari) een goede actie (3% + 1,5% getrouwheid).
Omdat de interesten lager waren dan verwacht heb ik gebeld naar de bank.
1. Daar zeiden ze dat de premie pas verworven is na 12 maanden.
Nochthans had men tijdens de actie op de website gemeld dat je geld maar tot 31 december 2009 moest erop laten om de premie op te strijken, dus eigenlijk het 11 maanden principe. Spijtig genoeg heb ik geen screenshot genomen van wat toen op de website stond, heeft iemand dit nog?
2. Ik dacht ook dat de getrouwheidspremie van 1,5% fix moest zijn?
We zitten in een overgansperiode van de wettelijke regeling die vanaf 1 april 2009 van kracht gaat.
Weet er iemand met zekerheid of die getrouwheidspremie van januari kan veranderen?
Nochthans had men tijdens de actie op de website gemeld dat je geld maar tot 31 december 2009 moest erop laten om de premie op te strijken, dus eigenlijk het 11 maanden principe. Spijtig genoeg heb ik geen screenshot genomen van wat toen op de website stond, heeft iemand dit nog?
We zitten in een overgansperiode van de wettelijke regeling die vanaf 1 april 2009 van kracht gaat.
Weet er iemand met zekerheid of die getrouwheidspremie van januari kan veranderen?
Re: Deutsche Bank: DB E-saving account verkeerder interest-berekening?
Het zou interessant zijn mocht je nog een afdruk hebben van de website van begin dit jaar voor de berekening van de getrouwheidspremie.optimaliseerderke schreef: Begin 2009 had men kort (ongeveer 2 weken in januari) een goede actie (3% + 1,5% getrouwheid).
De getrouwheidspremie is bij DB steeds na 12 maanden. Voor stortingen in Januari 2009 wordt de premie slechts verworven in Januari 2010 en zit deze dus nog niet bij de afrekening van dit jaar bij.
Voor stortingen op de DB e-savings account is er volgens mijn nota's een getrouwheidspremie van toepassing van 1.5% voor stortingen tussen 31.12.2008 en 22.01.2009. Voor dergelijke stortingen wordt de premie berekent aan 1.5% van het moment van storting tem 31.03.2009. Voor de periode 01.04.2009 tem 12 maanden na stortingsdatum wordt deze berekend aan 0.6%.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
optimaliseerderke
- Newbie

- Contacteer:
Heb nogmaals gebeld en het is wel degelijk 12 maanden fix de getrouwheidspremie. Na uitzoeken is dit dus wettelijk zo, dus bij alle banken.
De hoogte van getrouwheid wordt bepaald op het moment van sorten en is vast voor 12 maanden. Na die 12 maanden geldt dan de nieuwe waarde van de getrouwheidspremie opnieuw voor 12 maanden enzovoort tot je je geld afhaalt.
Bij mij is dit dus 12 maanden aan 1,5% getrouwheid :-)
De hoogte van getrouwheid wordt bepaald op het moment van sorten en is vast voor 12 maanden. Na die 12 maanden geldt dan de nieuwe waarde van de getrouwheidspremie opnieuw voor 12 maanden enzovoort tot je je geld afhaalt.
optimaliseerderke schreef: Heb nogmaals gebeld en het is wel degelijk 12 maanden fix de getrouwheidspremie. Na uitzoeken is dit dus wettelijk zo, dus bij alle banken.
Toch niet.optimaliseerderke schreef: Heb nogmaals gebeld en het is wel degelijk 12 maanden fix de getrouwheidspremie. Na uitzoeken is dit dus wettelijk zo, dus bij alle banken.
Als je geniet van 1.5% getrouwheidspremie is dat maar tot 31.03.2009. Vanaf 01.04.2009 is de nieuwe regeling van kracht gegaan die
Even een citaat uit het KB dat de nieuwe spaarregeling regelt:optimaliseerderke schreef: Heb nogmaals gebeld en het is wel degelijk 12 maanden fix de getrouwheidspremie. Na uitzoeken is dit dus wettelijk zo, dus bij alle banken.
Je kan dus genieten van 1.5% getrouwheid tot 31.03.2009, voor de rest van de periode zal het 0.6% worden omdat DB zo sluw is geweest om het tarief van de getrouwheidspremie op tijd te verlagen.Art. 2. Dit besluit treedt in werking op 1 april 2009.
Voor de op die datum bestaande spaardeposito's blijven de periodes van verwerving van de aangroei- en de getrouwheidspremie, die voor de toepassing van de vrijstelling vereist zijn, verder lopen, met als limietdatum 31 december 2009 voor de aangroeipremie en 31 maart 2010 voor de getrouwheidspremie. Vanaf 1 april 2009 worden de bestaande spaardeposito's, wat de premie betreft, vergoed met het tarief van de getrouwheidspremie die van toepassing is op die datum. Dit tarief wordt gegarandeerd voor de nog lopende periode van aangroei of getrouwheid.
Voor de toepassing van het voorgaande lid blijven de bepalingen met betrekking tot de aangroei- en getrouwheidspremie, zoals die bestonden op het ogenblik van de afschaffing ervan door dit koninklijk besluit, van toepassing wat betreft de berekening van de periode van aangroei en getrouwheid.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]