Zijn er douane kosten voor zending vanuit het Verenigd Koninkrijk?
-
- Full Member
- Contacteer:
Zijn er douane kosten voor zending vanuit het Verenigd Koninkrijk?
Als ik op Amazon.co.uk of ebay.co.uk iets bestel moeten daar dan nog kosten op betaald worden? Zoals douaneformaliteiten, btw, etc?
Op de site van Bpost staat:
Dus als je koopt bij een webshop die niet IOSS is heb je het vlaggen, maar bij Amazon en eBay zit je goed en betaal je bovenop het bedrag van de bestelde goederen niets extra?
Extra vraag: Als ik op Amazon iets koop dat niet verzonden wordt door Amazon maar door de verkoper zelf, hoe weet de Douane dan dat dit op Amazon gekocht werd? (Zelfde vraag kan ook voor eBay gesteld worden.)
Op de site van Bpost staat:
https://www.bpost.be/nl/pakje-ontvangen/douane‘Kosten voor douaneformaliteiten’ zijn administratieve kosten die worden aangerekend door de inklaringsdienst van bpost om:
...
Deze kosten gelden voor alle zendingen van buiten de Europese Unie (+ Verenigd Koninkrijk). Je kan de bijkomende belastingen, douanerechten en administratieve kosten wel vermijden door bij een een geregistreerde webshop (Import One-Stop Shop of IOSS) te bestellen. Je kan zo’n geregistreerde webshop makkelijk herkennen: als er in je winkelmandje staat dat de btw inbegrepen is, dan zit je safe! De meeste grote webshops zoals AliExpress, E-bay en Wish hebben zich al geregistreerd.
Dus als je koopt bij een webshop die niet IOSS is heb je het vlaggen, maar bij Amazon en eBay zit je goed en betaal je bovenop het bedrag van de bestelde goederen niets extra?
Extra vraag: Als ik op Amazon iets koop dat niet verzonden wordt door Amazon maar door de verkoper zelf, hoe weet de Douane dan dat dit op Amazon gekocht werd? (Zelfde vraag kan ook voor eBay gesteld worden.)