credit europe : wel of geen betaling premie ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
credit europe : wel of geen betaling premie ?
Net zoals de 2 vorige jaren kreeg ik op Credit Europe Bank de afrekening van de interesten als volgt :
31/12/2009 - Valuta 01/01/2010 :
+ XX euro : BETALING PREMIE
+ XXX euro : INTERESTBOEKING TOP INTEREST REKENING
Maar dit jaar wordt op hetzelfde uittreksel het bedrag van de premie terug afgetrokken als volgt :
04/01/2010 - Valuta 01/01/2010 :
- XX euro : REVERSE PREMIUM
Ik heb totaal geen idee waarom.
Iemand die dit ook voorheeft of die hier meer van afweet ?
31/12/2009 - Valuta 01/01/2010 :
+ XX euro : BETALING PREMIE
+ XXX euro : INTERESTBOEKING TOP INTEREST REKENING
Maar dit jaar wordt op hetzelfde uittreksel het bedrag van de premie terug afgetrokken als volgt :
04/01/2010 - Valuta 01/01/2010 :
- XX euro : REVERSE PREMIUM
Ik heb totaal geen idee waarom.
Iemand die dit ook voorheeft of die hier meer van afweet ?
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
ik had dit jaar geen premies en heb enkel "interestboeking top interest rekening", dus ik kan je niet verder helpen vrees ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hoi Louise,
ik heb ook zoiets voor ; ik had ook een betaling premie gekregen en gisteren het bedrag grotendeels overgeboekt naar externe rekening. Ik kijk juist eens en zie net hetzelfde staan reverse premium
zonder uitleg 
Er stond maar 5 euro na mijn afboeking meer op in afwachting van betere tijden voor de intrest ( bedrag inmiddels op de externe rekening geboekt ) ; dus als ik kan tellen zou ik ongeveer -10 € moeten staan ?? doch het saldo op de rekening zegt NUL ??
Ik begrijp er ook niets meer van...ik zal morgen eens bellen denk ik
ik heb ook zoiets voor ; ik had ook een betaling premie gekregen en gisteren het bedrag grotendeels overgeboekt naar externe rekening. Ik kijk juist eens en zie net hetzelfde staan reverse premium

Er stond maar 5 euro na mijn afboeking meer op in afwachting van betere tijden voor de intrest ( bedrag inmiddels op de externe rekening geboekt ) ; dus als ik kan tellen zou ik ongeveer -10 € moeten staan ?? doch het saldo op de rekening zegt NUL ??
Ik begrijp er ook niets meer van...ik zal morgen eens bellen denk ik
Ook de interest overgeschreven en nu 'reverse premium' en --xxx. Saldo nul.
Een mailtje gestuurd voor verheldering. Moet een technisch probleem zijn.
Een mailtje gestuurd voor verheldering. Moet een technisch probleem zijn.
Ook ik ben een heel premie kwijt! Het is een SCHANDE; ik blijk zeker recht op de premie!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 4 januari 2010, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie net het zelfdecleo schreef: Ook de interest overgeschreven en nu 'reverse premium' en --xxx. Saldo nul.

Heb mail gestuurt met vraag om uitleg, ben benieuwd achter het antwoord!
Waarom zij de berekening zo doen, begrijp ik ook niet.
Ik heb alles nagerekend en intresten die men ontvangt zijn wel degelijk correct !
Ik heb alles nagerekend en intresten die men ontvangt zijn wel degelijk correct !
In my case, kan het eindresultaat (dus zonder premie) juist zijn. Alleen, ik had in het weekeinde alles al overgeschreven, dus mijn rekening stond op 0€ en nu zou ik dus eigenlijk 9.06€ negatief staan.radar schreef: Waarom zij de berekening zo doen, begrijp ik ook niet.
Weer een leuk experiment er bij

Ik heb ook info gevraagd over die premie, ik heb zojuist de spreadsheet gedownload om na te rekenen. Weer extra werk, waarom moeten wij dit toch allemaal doen, infeite zouden de banken - zeker in deze tijd van IT - aan haar klanten deze berekening moeten bezorgen.
Ik tel snel bij mij en kom op een netto intrest van 2,46 % (bedrag over het ganse jaar 2009 identiek gebleven.
Is dit bij jullie ook zo ? Spaart me het rekenwerk uit ...
Ik tel snel bij mij en kom op een netto intrest van 2,46 % (bedrag over het ganse jaar 2009 identiek gebleven.
Is dit bij jullie ook zo ? Spaart me het rekenwerk uit ...
Ook hier hetzelfde.
Had enkele dagen geleden openstaande saldo van de spaarrekening overgeschreven naar andere rekening.
Had bij hun ook een termijnrekening lopen,nu merk ik dat zij op mijn termijnrekening in - zijn gegaan
Heb daarnet mail gezonden om uitleg.
Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de lopende termijnrekening zelf.
Nog iemand die rekening heeft leeggehaald en waar men dan aan de termijn heeft geknabbeld?
Had enkele dagen geleden openstaande saldo van de spaarrekening overgeschreven naar andere rekening.
Had bij hun ook een termijnrekening lopen,nu merk ik dat zij op mijn termijnrekening in - zijn gegaan

Heb daarnet mail gezonden om uitleg.
Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de lopende termijnrekening zelf.
Nog iemand die rekening heeft leeggehaald en waar men dan aan de termijn heeft geknabbeld?
Ik heb hier ook met een reverse premie in mijn afschriften.
Ik had 0 € op de rekening staan maar er zijn nog een pak interesten op geboekt. Deze heb ik ook dit weekend overgeschreven maar ze zijn nog niet toegekomen op mijn andere bank.
Meer nieuws zal voor morgen zijn.
Ik had 0 € op de rekening staan maar er zijn nog een pak interesten op geboekt. Deze heb ik ook dit weekend overgeschreven maar ze zijn nog niet toegekomen op mijn andere bank.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Hier net nagekeken en het overgeschreven bedrag is wel toegekomen op mijn andere bank.Stier schreef: Ik heb hier ook met een reverse premie in mijn afschriften.
Uw bedrag zal er dan morgen sowieso wel opstaan.
Inderdaad. Ik ben net eens ingelogd bij DB en het staat erop. Het staat nog niet verwerkt maar goed verstopt in de 'lopende transacties'.amber schreef:Hier net nagekeken en het overgeschreven bedrag is wel toegekomen op mijn andere bank.Stier schreef: Ik heb hier ook met een reverse premie in mijn afschriften.
Uw bedrag zal er dan morgen sowieso wel opstaan.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
heb juist hetzelfde voor, premie is volledig teruggedraaid. ik had ook op 1 januari nog alles overgeboekt naar mijn tegenrekening. de premie was ongeveer 20 euro, dus normaal gezien zou mijn saldo -20 euro moeten zijn, maar er staat gewoon saldo 0 in het overzicht. Ze hebben het niet van mijn termijnrekening gehaald zoals bij Amber.
ben eens benieuwd wat hier nu weer de oorzaak van is. De crisis heeft precies ook de computers van de banken aangetast. Vorig jaar Rabobank, nu Keytrade en CE.
ben eens benieuwd wat hier nu weer de oorzaak van is. De crisis heeft precies ook de computers van de banken aangetast. Vorig jaar Rabobank, nu Keytrade en CE.