Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Peiling: Kerncentrales openhouden?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2063 berichten
  • Pagina 106 van 138
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • …
  • 138
  • Volgende

Zal Vivaldi deze idiote beslissing terugdraaien?

Nope. Groen krijgt zijn zin. CO₂ speelt geen rol.
49
27%
Yep. Het gezond verstand zegeviert.
27
15%
Bwa, enkel Doel 4 en Tihange 3 blijven open.
47
26%
We breiden onze kerncentralepark verder uit.
58
32%

Totaal aantal stemmen: 181
Je stem is verwerkt.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 11 november 2024, 15:15

Finny10 schreef: ↑11 november 2024, 15:05
Spaarplan schreef: ↑11 november 2024, 14:57

Heb dit hier al eens geschreven maar wil het nog wel eens herhalen: als de stroomboer hier aan huis kan leveren (24/7!) aan minder dan 8 eurocent per kWh (btw en de ganse mikmak inbegrepen) zou ik eventueel overwegen om mijn zp af te koppelen (uiteraard geen stroom uit kerncentrales, die komt hier niet binnen). Ik zie dat niet rap gebeuren. 8)
Misschien weet je binnenkort niet eens wat er bij jou binnen komt hahaha.
Ik zal in elk geval nog zeer weinig van het net halen en als ik mag hopen op termijn enkel nog hernieuwbare energie. 8)
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » 11 november 2024, 16:00

Goedkope groene stroom … zoals in Duitsland :D

IMG_1422.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 11 november 2024, 19:04

Spaarplan schreef: ↑11 november 2024, 14:57 Heb dit hier al eens geschreven maar wil het nog wel eens herhalen: als de stroomboer hier aan huis kan leveren (24/7!) aan minder dan 8 eurocent per kWh (btw en de ganse mikmak inbegrepen) zou ik eventueel overwegen om mijn zp af te koppelen (uiteraard geen stroom uit kerncentrales, die komt hier niet binnen). Ik zie dat niet rap gebeuren. 8)
LOL, grootspraak en beloven ja, koppel je dan maar direct los van het stroomnet, een aanzienlijke fractie van de in België verbruikte stroom komt uit kernenergie, ofwel eigen productie of Franse import. Slechts 21% van de stroom die je uit het net haalt is afkomstig uit duurzaam, de rest is fossiel of kernenergie.

BTW, je beseft dat de omvormer van je zonnepanelen en batterij een netaansluiting nodig hebben om te kunnen werken?

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » 11 november 2024, 19:26

Spaarplan is al een beetje op leeftijd. Als je zijn posts van de laatste dagen leest begin ik toch te vermoeden dat hij vergeet zijn pillen in te nemen. Het wordt hoe langer hoe gekker.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 12 november 2024, 03:36

vortex schreef: ↑11 november 2024, 19:04
Spaarplan schreef: ↑11 november 2024, 14:57 Heb dit hier al eens geschreven maar wil het nog wel eens herhalen: als de stroomboer hier aan huis kan leveren (24/7!) aan minder dan 8 eurocent per kWh (btw en de ganse mikmak inbegrepen) zou ik eventueel overwegen om mijn zp af te koppelen (uiteraard geen stroom uit kerncentrales, die komt hier niet binnen). Ik zie dat niet rap gebeuren. 8)
LOL, grootspraak en beloven ja, koppel je dan maar direct los van het stroomnet, een aanzienlijke fractie van de in België verbruikte stroom komt uit kernenergie, ofwel eigen productie of Franse import. Slechts 21% van de stroom die je uit het net haalt is afkomstig uit duurzaam, de rest is fossiel of kernenergie.

BTW, je beseft dat de omvormer van je zonnepanelen en batterij een netaansluiting nodig hebben om te kunnen werken?
Hangt van het type omvormer af. Ik ben opweg naar 90 procent eigen gebruik, zal dus nog hoogstens 10 procent dure of vervuilende stroom nodig hebben, ik kan daar voorlopig mee leven. Misschien nog een kleine participatie in groene stroom voor de overige 10 procent. De toekomst is aan de jeugd.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » 12 november 2024, 04:55

Randvoorwaarde: je moet dan wel de helft van het jaar in het buitenland verblijven want in de winterperiode brengen je zonnepanelen zo goed als niks op en moet je dus afnemen van het (grijze) elektriciteitsnet als je thuis bent .. ::) ::) ::)

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 12 november 2024, 05:03

VincentVega schreef: ↑12 november 2024, 04:55 Randvoorwaarde: je moet dan wel de helft van het jaar in het buitenland verblijven want in de winterperiode brengen je zonnepanelen zo goed als niks op en moet je dus afnemen van het (grijze) elektriciteitsnet als je thuis bent .. ::) ::) ::)
Waarom zou je naar het "buitenland" moeten gaan? 80 procent eigen gebruik is zeer zeker haalbaar, moet je echt niet voor naar het buitenland gaan. Gewoon de juiste investeringen doen, naar het buitenland reizen is echt niet nodig. Toegegeven, 90 procent is moeilijk maar ook haalbaar als je handig bent en het niet te duur wil maken. Zo zie je maar, waar een wil is is een weg. Met klagen en zagen komen we nergens. 8)

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » 12 november 2024, 05:11

Spaarplan schreef: ↑12 november 2024, 05:03
VincentVega schreef: ↑12 november 2024, 04:55 Randvoorwaarde: je moet dan wel de helft van het jaar in het buitenland verblijven want in de winterperiode brengen je zonnepanelen zo goed als niks op en moet je dus afnemen van het (grijze) elektriciteitsnet als je thuis bent .. ::) ::) ::)
Waarom zou je naar het "buitenland" moeten gaan? 80 procent eigen gebruik is zeer zeker haalbaar, moet je echt niet voor naar het buitenland gaan. Gewoon de juiste investeringen doen, naar het buitenland reizen is echt niet nodig. Toegegeven, 90 procent is moeilijk maar ook haalbaar als je handig bent en het niet te duur wil maken. Zo zie je maar, waar een wil is is een weg. Met klagen en zagen komen we nergens. 8)
90%, 80% … de meesten komen aan amper 35% ::)

Je kan kiezen en allerlei investeringen doen (die niet voor iedereen zijn weggelegd): zonnepanelen, omvormer, thuisbatterij … OF je kan geen kleinschalige acties ondernemen en gewoon elektriciteit afnemen van het net.
Ik denk dat momenteel de 2e optie financieel gezien de beste is (en ik spreek als eigenaar van een zonnepaneleninstallatie).

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 12 november 2024, 05:47

VincentVega schreef: ↑12 november 2024, 05:11
Spaarplan schreef: ↑12 november 2024, 05:03

90%, 80% … de meesten komen aan amper 35% ::)

Je kan kiezen en allerlei investeringen doen (die niet voor iedereen zijn weggelegd): zonnepanelen, omvormer, thuisbatterij … OF je kan geen kleinschalige acties ondernemen en gewoon elektriciteit afnemen van het net.
Ik denk dat momenteel de 2e optie financieel gezien de beste is (en ik spreek als eigenaar van een zonnepaneleninstallatie).
Ik ben ook eigenaar van een NIEUWE zonnepanelen installatie en ik spreek dat tegen. Niet investeren in zonnepanelen is, zeker met de huidige prijzen voor stroom, niet slim. Je kan altijd een kleine (groene) lening aangaan. 90 euro voor een bifacial zp is een no-brainer.

Bae1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bae1
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Bae1 » 12 november 2024, 06:43

80 - 90 % eigen verbruik, blijf zeker verder dromen :-X :-X :-X Zelfs bij een gepensioneerde met een imaginaire BEN-woning die in Thailand gaat overwinteren zoals jij, lukt dat niet.

Stel je nu eens in de plaats van een 9to5 werkend gezin met gasverwarming :D

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 12 november 2024, 07:24

Bae1 schreef: ↑12 november 2024, 06:43 80 - 90 % eigen verbruik, blijf zeker verder dromen :-X :-X :-X Zelfs bij een gepensioneerde met een imaginaire BEN-woning die in Thailand gaat overwinteren zoals jij, lukt dat niet.

We hebben het niet over gasverwarming of gasverbruik, er komt geen gas uit zonnepanelen. :D

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » 12 november 2024, 07:36

Spaarplan schreef: ↑12 november 2024, 07:24
Bae1 schreef: ↑12 november 2024, 06:43 80 - 90 % eigen verbruik, blijf zeker verder dromen :-X :-X :-X Zelfs bij een gepensioneerde met een imaginaire BEN-woning die in Thailand gaat overwinteren zoals jij, lukt dat niet.

We hebben het niet over gasverwarming of gasverbruik, er komt geen gas uit zonnepanelen. :D
Neen, maar de meeste woningen worden verwarmd op aardgas, niet op elektriciteit. En niet iedereen heeft geld om een warmtepomp te laten installeren. O ja, de oplossing zal weeral zijn: een lening aangaan … ::)

Beste Spaarplan, als ik de verhalen van jou en Woz lees, dan vrees ik dat jullie heel ver van de realiteit van de gewone Vlaming staan. Investeren in zonnepanelen, omvormer, thuisbatterij, warmtepomp … is niet voor iedereen weggelegd. Ook heeft niet iedereen een BEN-woning.

Los daarvan, betwijfel ik ten sterkste aan het terugverdieneffect van al die investeringen. Ik zou gemakkelijk kunnen investeren in een thuisbatterij en warmtepomp (zonnepanelen en omvormer heb ik al) maar ik doe het niet. Wegens financieel niet rendabel …

Bae1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bae1
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Bae1 » 12 november 2024, 08:26

W e r e l d v r e e m d

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 12 november 2024, 10:10

VincentVega schreef: ↑12 november 2024, 07:36

Neen, maar de meeste woningen worden verwarmd op aardgas, niet op elektriciteit. En niet iedereen heeft geld om een warmtepomp te laten installeren. O ja, de oplossing zal weeral zijn: een lening aangaan … ::)
Er zijn meer dan 6 miljoen wagens in België en elk jaar komen er 60000 bij. 3 keer per jaar op reis, ik ken er genoeg die dat doen. Er is genoeg geld, toch zeker bij een grote meerderheid van de bevolking. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen, de overheid kan niet alles oplossen. Voor klagen en zagen moet je niet bij mij zijn.

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » 12 november 2024, 10:23

Spaarplan schreef: ↑12 november 2024, 10:10 Er is genoeg geld, toch zeker bij een grote meerderheid van de bevolking. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen, de overheid kan niet alles oplossen.
Ik heb meer dan geld genoeg maar ik moet juist nieks.
Ik heb de berekening al verschillende keren laten maken en het is niet rendabel voor mij gelet op mijn leeftijd en mijn beperkte verbruik.
Ik zal mijn geld wel gebruiken om leuke dingen te doen in plaats van het uit te geven aan nutteloze investeringen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

2063 berichten
  • Pagina 106 van 138
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • …
  • 138
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy