Medirect essential sparen - tegenrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Medirect essential sparen - tegenrekening
Hoi,
Ik heb een medirect essential spaarrekening geopend. Ik zou daar graag 25.000 op storten. Kan dit via 1 overschrijving van eender welke bankrekening (dus ook externe bank)?
In het verleden las ik vaak dat medirect enkel werkte met tegenrekening, dus dat je enkel van die tegenrekening kon (terug)storten ... Klopt dit nog?
En wat met de rente die volgend jaar zou uitbetaald worden, zal die dan gestort worden op zichtrekening aangezien er al 25.000 op spaarrekening staat?
Ik heb een medirect essential spaarrekening geopend. Ik zou daar graag 25.000 op storten. Kan dit via 1 overschrijving van eender welke bankrekening (dus ook externe bank)?
In het verleden las ik vaak dat medirect enkel werkte met tegenrekening, dus dat je enkel van die tegenrekening kon (terug)storten ... Klopt dit nog?
En wat met de rente die volgend jaar zou uitbetaald worden, zal die dan gestort worden op zichtrekening aangezien er al 25.000 op spaarrekening staat?
Re: Medirect essential sparen - tegenrekening
Vanuit een spaarrekening kan je nooit direct overschrijven naar een rekening die niet van dezelfde bank is en van U is.
Je moet dus eerst geld van spaarboekje naar zichtrekening overschrijven en dan van zicht naar vreemde rekening.
Je moet dus eerst geld van spaarboekje naar zichtrekening overschrijven en dan van zicht naar vreemde rekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vroeger werkte MeDirect met een tegenrekening (zoals Santander nu nog doet). Momenteel echter werken zij met een eigen zichtrekening. Als je dus een Essential rekening hebt geopend dan krijg je automatisch ook een zichtrekening toegekend. Al je externe bewerkingen moeten dus via deze zichtrekening verlopen. Je rente op je Essential rekening wordt op je Essential rekening gestort, zelfs al staat daar 25000 Euro op. De rente heeft geen invloed op dit maximaal DOOR jOU te storten bedrag op de Essential rekeningparaman schreef: ↑28 december 2024, 14:36 Hoi,
Ok helder. Ik kan dus wel gewoon vanuit externe rekening (bv bnp) rechtstreeks storten op de essential spaarrekening?