Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Laat je vooral volledig gaan Barryke. Met wat doorduwen rij in je eentje het gat in de begroting dicht (en kunnen alle discussies daarrond gesloten worden
Los daarvan denk ik wel dat regelmatig handelen - net als kostenreductie - risicobeheersend kan zijn.

Re: Ervaringen met Bolero
Kunnen ze die 3 nutteloze Key Account Managers niet buitensmijten? Dan hebben ze wat ruimte om hun prijzen te verlagen.Barryke schreef: ↑10 januari 2025, 19:46 Bij Bolero herinneren ze mij eraan dat ik weer veel te veel transacties heb gedaan. Zo attent.
“We merken dat je van dit beursklimaat profiteerde en actief met jouw Bolero-portefeuille handelde. Bedankt voor jouw vertrouwen en meteen ook een welgemeende proficiat! Want in 2025 bieden we je graag onze exclusieve Privilege Service aan.”
Een lege doos wat mij betreft. Moesten ze nu eens korting toekennen aan (te) actieve klanten…
https://www.bolero.be/nl/lp/bolero-voor ... ge-klanten
Re: Ervaringen met Bolero
Blijkbaar probleempje bij Bolero. Platform zou onbeschikbaar zijn voor onderhoud tussen middernacht en 12u. Werd 16u, dan 18u en ondertussen 20u.
Re: Ervaringen met Bolero
18u36 geen probleem om in te loggen.
Re: Ervaringen met Bolero
Waarom is bolero steeds onbeschikbaar tussen 00h00 en 00h35??
-
- Jr. Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2016
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Bolero
Bolero is heel goed maar beperkt aanbod van aandelen, en op je dividenden uit het buitenland moeten geld betalen vind ik not done.
Je transactiekosten zijn hierdoor bijna ieder jaar meer dan 1% van je portefeuille wat vrij hoog is, vergeleken met een degiro waar je met 500 euro al een winstegevende transactie kan doen.
Je transactiekosten zijn hierdoor bijna ieder jaar meer dan 1% van je portefeuille wat vrij hoog is, vergeleken met een degiro waar je met 500 euro al een winstegevende transactie kan doen.
Re: Ervaringen met Bolero
Die meerwaardebelasting zou wel eens de doodsteek voor Bolero kunnen betekenen als ze nu niet drastisch hun tarieven verlagen.
-
- Jr. Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 27 jan 2021
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Bolero
Ik was hier mijn verrichtingen van de laatste 2/3 maanden aan het overzetten in Portfolio Performance.
Komt er een mismatch van een toch wel substantieel bedrag naar boven.
Dat is niet de eerste keer, ik heb elk jaar wel eens een moment dat het bedrag niet klopt voor een euro of 10 ofzo, dat dicht ik dan toe aan ergens een foute input van mezelf (kleine typfout met snel te zijn ofzo), ik zet dan in mijn Portfolio Performance een transactie van die €10 om de bedragen terug gematcht te krijgen en we liggen er verder niet meer wakker van. Maar nu gaat het over meerdere honderden euro's die ik minder heb op Bolero dan dat mijn euro-rekening op Portfolio Performance me aangeeft (de andere valutarekeningen zijn wel correct).
Ik heb alle transacties van de afgelopen maanden (sinds de laatste keer dat ik zeker ben dat de 2 rekeningen dezelfde waarde hadden) drie keer nagelopen om zeker te zijn dat ik niet ergens een fout gemaakt heb, maar ik kan ze in alle geval niet vinden. Zijn er nog mensen die dit al eens aan de hand gehad hebben? Ik zal ook eens contact opnemen met Bolero (die ongetwijfeld niet veel zin gaan hebben in dergelijke discussies): Ik ga niet direct uit van kwaad opzet ofzo, maar het bedrag is groot genoeg dat ik het in detail wil uitzoeken (en ik vind dus echt geen fout aan mijn kant, ook zijn er geen "pending" transacties ofzo)...
Komt er een mismatch van een toch wel substantieel bedrag naar boven.
Dat is niet de eerste keer, ik heb elk jaar wel eens een moment dat het bedrag niet klopt voor een euro of 10 ofzo, dat dicht ik dan toe aan ergens een foute input van mezelf (kleine typfout met snel te zijn ofzo), ik zet dan in mijn Portfolio Performance een transactie van die €10 om de bedragen terug gematcht te krijgen en we liggen er verder niet meer wakker van. Maar nu gaat het over meerdere honderden euro's die ik minder heb op Bolero dan dat mijn euro-rekening op Portfolio Performance me aangeeft (de andere valutarekeningen zijn wel correct).
Ik heb alle transacties van de afgelopen maanden (sinds de laatste keer dat ik zeker ben dat de 2 rekeningen dezelfde waarde hadden) drie keer nagelopen om zeker te zijn dat ik niet ergens een fout gemaakt heb, maar ik kan ze in alle geval niet vinden. Zijn er nog mensen die dit al eens aan de hand gehad hebben? Ik zal ook eens contact opnemen met Bolero (die ongetwijfeld niet veel zin gaan hebben in dergelijke discussies): Ik ga niet direct uit van kwaad opzet ofzo, maar het bedrag is groot genoeg dat ik het in detail wil uitzoeken (en ik vind dus echt geen fout aan mijn kant, ook zijn er geen "pending" transacties ofzo)...
Re: Ervaringen met Bolero
Het is niet duidelijk wat u in Bolero fout vindt. Gaat het over de huidige waarde van de portefeuille? Dit is nochtans gemakkelijk te controleren. Op elke lijn van de portefeuille wordt de huidige waarde berekend: Aantal x Koers. Vervolgens maakt men de som van elke lijn om de totale huidige waarde van de portefeuille te berekenen. Simpel om te controleren. Dit heb ik gedaan en het klopt tot op de centiem.Jebus4life schreef: ↑25 juni 2025, 09:41 Ik was hier mijn verrichtingen van de laatste 2/3 maanden aan het overzetten in Portfolio Performance.
Komt er een mismatch van een toch wel substantieel bedrag naar boven.
Maar...
Ik volg ook mijn portefeuille in GoogleSheets (via de functie Googlefinance) en ik kom ook een verschil uit met Bolero; verschil is nu ongeveer 300€ (Bolero portefeuille kleiner). Dit komt omdat in de portefeuille in Bolero met real-time prijzen gerekend wordt; terwijl met Googlesheets er een vertraging zit van 15à20 minuten. De markten zijn aan het dalen vandaar het prijsverschil.
Ik zou eens kijken hoe de koers (welke? met welke vertraging?) in Portfolio Performance bekomen wordt.
-
- Jr. Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 27 jan 2021
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Bolero
Nee, ik bedoel echt op mijn valuta eurorekening van Bolero, niet de totale portefeuille.
Stel dat ik €1000 op die rekening heb staan op 1 april. Vervolgens krijg ik voor € 200 aan dividenden, koop ik voor €500 aan aandelen en krijg ik nog eens €100 aan dividenden. Als ik dan vandaag naar de stand van die rekening zou kijken verwacht je €800 als saldo te hebben; maar volgens Bolero staat er maar €700 op de rekening (even makkelijke/praktische cijfers genomen voor de uitleg)
Zoiets heb ik dus aan de hand momenteel. Ik acht de kans dat daar langs de Bolero kant een fout opzit heel klein, maar ik zie echt niet waar ik in hemelsnaam in de fout gegaan kan zijn... Ik ga vanavond wel nog eens dubbelchecken dat het aantal aandelen per positie in mijn portfolio performance overeen komt met de werkelijkheid (ik ben echt quasi zeker dat ik geen transactie gemist heb, maar de fout moet ergens zitten..)
Ik heb ook CHF / dollar / pond rekeningen, maar die zijn wel juist (maar daar gebeuren veel minder transacties op)
Stel dat ik €1000 op die rekening heb staan op 1 april. Vervolgens krijg ik voor € 200 aan dividenden, koop ik voor €500 aan aandelen en krijg ik nog eens €100 aan dividenden. Als ik dan vandaag naar de stand van die rekening zou kijken verwacht je €800 als saldo te hebben; maar volgens Bolero staat er maar €700 op de rekening (even makkelijke/praktische cijfers genomen voor de uitleg)
Zoiets heb ik dus aan de hand momenteel. Ik acht de kans dat daar langs de Bolero kant een fout opzit heel klein, maar ik zie echt niet waar ik in hemelsnaam in de fout gegaan kan zijn... Ik ga vanavond wel nog eens dubbelchecken dat het aantal aandelen per positie in mijn portfolio performance overeen komt met de werkelijkheid (ik ben echt quasi zeker dat ik geen transactie gemist heb, maar de fout moet ergens zitten..)
Ik heb ook CHF / dollar / pond rekeningen, maar die zijn wel juist (maar daar gebeuren veel minder transacties op)
Re: Ervaringen met Bolero
Kocht je in die periode vreemde munten met je EUR-rekening aan? M.a.w. deed je een overschrijving van je EUR-rekening naar je valutarekening?
Heb je alle wisseltransacties in Portfolio Performance als transfer-Out verwerkt op EUR rekening?
Ik denk dat je een wisseltransactie op de EUR-rekening vergeten bent. Je gaf de storting ervan als een deposit op de valutarekening in en niet via een overschrijving ( Transfer-Out) van de EUR-rekening. Zie bijvoorbeeld figure 2 in en onderstaande quote uit
https://help.portfolio-performance.info ... -overview/
Heb je alle wisseltransacties in Portfolio Performance als transfer-Out verwerkt op EUR rekening?
Ik denk dat je een wisseltransactie op de EUR-rekening vergeten bent. Je gaf de storting ervan als een deposit op de valutarekening in en niet via een overschrijving ( Transfer-Out) van de EUR-rekening. Zie bijvoorbeeld figure 2 in en onderstaande quote uit
https://help.portfolio-performance.info ... -overview/
Heb je het verschil in Portfolio Performance onderzocht via de functie "Troubleshoot Balance Discrepancy", zie https://help.portfolio-performance.info ... -overview/All other transactions are internal to the portfolio; they do not influence the portfolio's performance. For example, the transfer-out transaction is a flow between two deposit accounts and, as such, has no impact on the performance of the portfolio, except when there is a currency conversion as in the example of Figure 2.
Suppose that you transfer 100 EUR at the very beginning of the reporting period at a conversion rate of 1.1 EUR/USD, giving you a deposit of 90.91 USD. The exchange rate changed to 0.9 EUR/USD at the end of the reporting period. Because the performance calculation is done in the currency of the portfolio, e.g., EUR, that 90.91 USD is valued at 81.82 EUR at the period end, resulting in a loss of about 18 EUR due to currency loss.
Troubleshoot Balance Discrepancy
If you notice any discrepancies in a deposit account between the calculated balance of Portfolio Performance and the actual balance of the bank/broker, you can use the context menu to troubleshoot the issue. To do so, right-click on the account in the main pane and select "Troubleshoot Balance Discrepancy" from the menu.
This will open a dialog box displaying the calculated monthly balances for the selected deposit account. In the "Expected balance" column, you can enter the balance that you expect according to your bank account statement. Portfolio Performance (PP) will then use the calculated difference to try to identify any transactions that may be causing the discrepancy. For example, Portfolio Performance may find transactions that were made to a different account or are dated in the future.