Na rabo vorig jaar, nu keytrade in de fout met uitbetaling intresten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Na rabo vorig jaar, nu keytrade in de fout met uitbetaling intresten
Ik denk als er enkel een fout in de roerende voorheffing is gebeurd dat dan de meeste mensen die fout wel makkelijk opmerken.
Als je al jaren gewoon bent dat er bij minder dan 1730 euro intrest ( of x 2) geen r.v. wordt ingehouden, dat je dan zoiets onmiddellijk ziet.
Dergelijke fouten staan mi los van de nieuwe spaarregeling
Waar ik wel voor vrees dat er bij andere banken ook fouten gebeurd zijn die niet zo simpel te ontdekken zijn : ik denk mogelijk aan CE en eventueel aan die hospitalisatieverzekeringrekening bij Argenta, waar zelfs verschillende euro negatieve intresten zijn aangerekend zonder mogelijke verklaring.
Ik denk dat banken de fouten wel rechtzetten voor iedereen, zodra ze een paar klachten binnenkrijgen.
Mijn tactiek is nog altijd elk jaar, een paar weken wachten, en als het dan nog niet rechtgezet is eventueel een mailjte naar bank- uit princiepe.
Met die nieuwe spaarregeling vrees ik echt dat er vele fouten, bij vele banken gemaakt zijn.
Als je al jaren gewoon bent dat er bij minder dan 1730 euro intrest ( of x 2) geen r.v. wordt ingehouden, dat je dan zoiets onmiddellijk ziet.
Dergelijke fouten staan mi los van de nieuwe spaarregeling
Waar ik wel voor vrees dat er bij andere banken ook fouten gebeurd zijn die niet zo simpel te ontdekken zijn : ik denk mogelijk aan CE en eventueel aan die hospitalisatieverzekeringrekening bij Argenta, waar zelfs verschillende euro negatieve intresten zijn aangerekend zonder mogelijke verklaring.
Ik denk dat banken de fouten wel rechtzetten voor iedereen, zodra ze een paar klachten binnenkrijgen.
Mijn tactiek is nog altijd elk jaar, een paar weken wachten, en als het dan nog niet rechtgezet is eventueel een mailjte naar bank- uit princiepe.
Met die nieuwe spaarregeling vrees ik echt dat er vele fouten, bij vele banken gemaakt zijn.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 5 januari 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ook Credit Europe maakt er een totale soep van. Toch niet zo betrouwbaar?
Dat vrees ik ook.paul schreef: Met die nieuwe spaarregeling vrees ik echt dat er vele fouten, bij vele banken gemaakt zijn.
Rabobank is de bank die ik op dit vlak veruit het meeste vertrouw (dankzij de rentecalculator en de gedetailleerde interestafrekening).
Dat zijn goede tools, maar als je niet de moeite doet om alles toch zelf na te rekenen, kan het, hoe gedetailleerd het ook mogen zijn, toch allemaal fout zijn.Maarten schreef:Dat vrees ik ook.paul schreef: Met die nieuwe spaarregeling vrees ik echt dat er vele fouten, bij vele banken gemaakt zijn.
Rabobank is de bank die ik op dit vlak veruit het meeste vertrouw (dankzij de rentecalculator en de gedetailleerde interestafrekening).
Hierdoor is het risico bij rabobank zelf groter op fouten, de meeste mensen zijn nu zeker dat het daar wel zal kloppen dus doen zeker niet de moeite om het helemaal te checken.
( heb er persoonlijk nog niet de tijd voor gehad, maar ga me binnenkort eens bezighouden met al de intrestbetalingen bij de verschillende banken )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Er staat vandaag een artikel in de standaard ivm de berekening van de spaarrente. Daarin komen de banken CE en Keytrade aan het woord over de gemaakte fouten (in de lijn van de reactie hier op spaargids). Ook Argenta kwam aan bod (zie ander topic).
Op het einde staat er:
"In de krant van morgen gaat de rubriek 'uw geld' dieper in op de intrestberekening op spaarrekeningen"
Op het einde staat er:
"In de krant van morgen gaat de rubriek 'uw geld' dieper in op de intrestberekening op spaarrekeningen"
Het zal waarschijnlijk het artikel van netto zijn die ze dan morgen gaan overnmen in de krant met het voorbeeld erbij:
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 6-2214.art
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 6-2214.art
Netto is bijlage van De Tijd, ik dacht niet dat die dezelfde uitgever hadden als het Nieuwsblad/De Standaard.
Er ontbreekt nog een bank in het lijstje van banken die in de fout zijn gegaan met de uitbetaling van de interesten. Ook het artikel van Frida Deceunynck in de Standaard vermeldt deze bank vreemd genoeg niet. Het betreft een bank die bewust, wetens en willens te weinig intrest heeft uitbetaald aan bepaalde klanten met een "Intensiv plus" rekening en dat is veel erger dan een foute berekening als gevolg van het perverse K.B. van Minister 'no problem' en die bovendien op enkele dagen wordt rechtgezet door de betrokken banken.
De bemiddelingsdienst heeft deze bank nochtans verzocht een voorstel te doen om haar verbintenissen na te leven.
De bemiddelingsdienst heeft deze bank nochtans verzocht een voorstel te doen om haar verbintenissen na te leven.
+1kiwi schreef: Er ontbreekt nog een bank in het lijstje van banken die in de fout zijn gegaan met de uitbetaling van de interesten. Ook het artikel van Frida Deceunynck in de Standaard vermeldt deze bank vreemd genoeg niet. Het betreft een bank die bewust, wetens en willens te weinig intrest heeft uitbetaald aan bepaalde klanten met een "Intensiv plus" rekening en dat is veel erger dan een foute berekening als gevolg van het perverse K.B. van Minister 'no problem' en die bovendien op enkele dagen wordt rechtgezet door de betrokken banken.