Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rijden met EV vs ICE

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1677 berichten
  • Pagina 109 van 112
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • Volgende
Gebruikersavatar
JustSpike
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2025
Contacteer:
Contacteer JustSpike
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door JustSpike » 20 januari 2025, 10:45

Kwakkie schreef: ↑20 januari 2025, 10:23 Tsja, elk zijn goesting natuurlijk maar autorijden is voor mij alleen leuk in een cabrio sportwagen(tje) met achterwielaandrijving.
Voor mij ook. As er dan ook nog een handbak bij is en een leuke atmosferische 6 cilynder motor ben ik helemaal tevree, maar tussen droom en werkelijkheid staan soms praktische bezwaren.
Bron: het internet.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4997
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 20 januari 2025, 11:21

JustSpike schreef: ↑20 januari 2025, 09:55
De taksen en verzekering op een benzinewagen zijn lager dan die op een EV. De herstellingen, daar moeten we niet in overdrijven: als ik de zaken wegdenkt die zich ook op een EV zouden voordoen (banden, lakschade, kapotte luidspreker, kapotte slotjes, kapotte lampjes,...) dan blijft enkel de nieuwe koppeling op 150.000 km over. Dat is een 1000 euro, maar als je dat spreid over de 17 jaar dat ik al met de auto rijd, vat dat prima mee. Daarmee maak je het verschil aanschafprijs EV vs ICE nooit goed.
Het profiel van "iedereen" is niet gelijk aan het proces van "iedereen anders".
Ik betaal altijd weinig verzekering omdat ik het geluk heb al meer dan 20 jaar geregistreerd schadevrij te rijden.
Een koppeling heb ik nog nooit moeten laten vervangen in mijn leven. Ik koop ongeveer om de 2 a 4 jaar een nieuwe. Afhankelijk van de inspiratie van het moment en de mogelijkheid om de beste deal te verzilveren. Mijn auto geeft me een stuk plezier in her leven en dat mag me wel iets kosten in aankoop en afschrijving. Niet aan herstellingen.

Naar mijn gevoel maak je de prijs nooit goed met de voordelen van een elektrische auto.
Ik heb enkel een hybride auto gekocht omdat die goedkoop was na slechts 2,5 jaar en 22.000 km op de teller. Nieuw, aan het dubbele van de prijs of nog iets meer, zou ik die auto nooit kopen.
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 4976
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door reteiP » 20 januari 2025, 11:23

haelewyn schreef: ↑19 januari 2025, 10:45 Ergens in de auto zit een weerstand voor elektrische verwarming die enorm veel elektriciteit verbruikt.
Bij de meeste EV's is het een warmtepomp waardoor dat best meevalt. Maar bij sommigen is het inderdaad gewoon een weerstand en daar is de impact van verwarming bij koud weer dan heel groot.
Het wordt altijd wel aangeraden om nog van aan de stekker voor te verwarmen als je de range op een koude dag maximaal wil gebruiken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
JustSpike
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2025
Contacteer:
Contacteer JustSpike
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door JustSpike » 20 januari 2025, 13:09

reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 11:23 Bij de meeste EV's is het een warmtepomp waardoor dat best meevalt. Maar bij sommigen is het inderdaad gewoon een weerstand en daar is de impact van verwarming bij koud weer dan heel groot.
Het wordt altijd wel aangeraden om nog van aan de stekker voor te verwarmen als je de range op een koude dag maximaal wil gebruiken.
Een elektrische weerstand is erg efficient in het produceren van warmte. Bijna 100% van de energie wordt in warmte omgezet.
Van een warmtepomp in een auto ben ik niet overtuigd. Zo'n ding weegt 15 kilo en is pas efficient als je al een hele tijd aan het rijden bent.
Bron: het internet.
Omhoog

Gebruikersavatar
JustSpike
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2025
Contacteer:
Contacteer JustSpike
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door JustSpike » 20 januari 2025, 13:15

Ik mag nog steeds geen links plaatsen, maar als je nu volgende tekst:

nl/autonieuws/elektrisch/moet-je-echt-kiezen-voor-warmtepomp-in-elektrische-auto

achter go car (in 1 woord) punt be plakt dan krijg je een artikeltje te zien die de vergelijking maakt tussen met en zonder warmtepomp.
Bron: het internet.
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 4976
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door reteiP » 20 januari 2025, 14:26

Artikel gelezen, conclusie is niet echt heel compleet van de gocar vrienden.

Ze houden namelijk nergens rekening met de mogelijkheid tot opwarmen van de auto aan de laadkabel. En dat heeft imo een veel grotere impact op je keuze. Wie de auto in een garage in de woning heeft staan heeft de mogelijkheid tot opwarmen aan het net en moet de auto veel minder opwarmen omdat deze niet buiten staat. Die persoon hoeft niet bij te betalen voor een warmtepomp.
Het omgekeerde voor wie de auto altijd publiek buiten geparkeerd staat. En ergens tussenin voor wie een carport heeft.

Zij spreken vooral over lange/korte trajecten. Maar daar gelden de voor en nadelen ook voor een ICE. Wie zeer korte trajecten doet verslindt ook erg veel brandstof aan het ontdooien van ruiten en opwarmen van het interieur (ja ook de zetelverwarming komt via de erg inefficiënte omzetting van de verbrandingsmotor naar elektriciteit). Kortom, wie niet ver moet neemt beter niet de auto. Ook niet in de winter. Of je accepteert dat je comfort erg veel energie kost en dan is er geen verschil tussen een elektrische auto of een verbrandingsmotor.
Laatst gewijzigd door reteiP op 20 januari 2025, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
JustSpike
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2025
Contacteer:
Contacteer JustSpike
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door JustSpike » 20 januari 2025, 14:37

reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 14:26 Ze houden namelijk nergens rekening met de mogelijkheid tot opwarmen van de auto aan de laadkabel. En dat heeft imo een veel grotere impact op je keuze.
Kun je de batterijen en het interieur dan niet opwarmen met een klassieke weerstand-verwarming?
reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 14:26 Zij spreken vooral over lange/korte trajecten. Maar daar gelden de voor en nadelen ook voor een ICE. Wie zeer korte trajecten doet verslindt ook erg veel brandstof aan het ontdooien van ruiten en opwarmen van het interieur (ja ook de zetelverwarming komt via de erg inefficiënte omzetting van de verbrandingsmotor naar elektriciteit). Kortom, wie niet ver moet neemt beter niet de auto. Ook niet in de winter. Of je accepteert dat je comfort erg veel energie kost en dan is er geen verschil tussen een elektrische auto of een verbrandingsmotor.
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat de autonoie van je EV enorm hard afneemt in de winter. Zo'n warmtepomp zou de range in de winter kunnen doen toenemen, en daar gaat het over. Echter, dat wordt genuanceerd of zelfs tegengesproken door het artikel.
Bron: het internet.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3712
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 20 januari 2025, 14:49

reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 14:26 Wie de auto in een garage in de woning heeft staan heeft de mogelijkheid tot opwarmen aan het en moet de auto veel minder opwarmen omdat deze niet buiten staat.

Zij spreken vooral over lange/korte trajecten. Maar daar gelden de voor en nadelen ook voor een ICE. Wie zeer korte trajecten doet verslindt ook erg veel brandstof aan het ontdooien van ruiten en opwarmen van het interieur (ja ook de zetelverwarming komt via de erg inefficiënte omzetting van de verbrandingsmotor naar elektriciteit). Kortom, wie niet ver moet neemt beter niet de auto. Ook niet in de winter. Of je accepteert dat je comfort erg veel energie kost en dan is er geen verschil tussen een elektrische auto of een verbrandingsmotor.
En dat opwarmen via de laadkabel kost geen stroom of wat? ::)

Interieur verwarming bij een EV kost je stroom en rijbereik, bij een ICE gebruik je hiervoor het energie verlies (restwarmte) van de motor, dat kost je geen extra brandstof of rijbereik, het elektrisch verbruik van het ventilatortje is verwaarloosbaar, dat ga je niet zien in een hoger benzine of diesel verbruik.

Bij een EV is het trouwens niet enkel de interieur verwarming die het rijbereik doet afnemen, ook en vooral de temperatuur van de batterij maakt dat ze bij koude minder kan laden en leveren. Ik hoor je al afkomen met batterij verwarmen maar dat verbruikt nog meer stroom dan wat er gewonnen wordt door een warme batterij.
Omhoog

Gebruikersavatar
JustSpike
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2025
Contacteer:
Contacteer JustSpike
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door JustSpike » 20 januari 2025, 14:59

vortex schreef: ↑20 januari 2025, 14:49 En dat opwarmen via de laadkabel kost geen stroom of wat? ::)
Natuurlijk, maar daar gaat het toch niet om? Het probleem bij een EV is de range (vooral in de winter), niet de efficientie. En de stelling is dat een warmtepomp de range kan doen toenemen, maar dat bijkt ook vooral een marketingverhaaltje. Duizend euro extra, maar weinig extra range.
vortex schreef: ↑20 januari 2025, 14:49 Interieur verwarming bij een EV kost je stroom en rijbereik, bij een ICE gebruik je hiervoor het energie verlies (restwarmte) van de motor, dat kost je geen extra brandstof of rijbereik,
Ah nee? Energieverlies onder de vorm van warmte kost je uiteraard brandstof en rijbereik. Een ICE heeft een slechte efficientie, en het feit dat je een deeltje van die warmte toevallig kunt recupereren om je interieur mee te verwarmen speelt weinig rol.
vortex schreef: ↑20 januari 2025, 14:49 Bij een EV is het trouwens niet enkel de interieur verwarming die het rijbereik doet afnemen, ook en vooral de temperatuur van de batterij maakt dat ze bij koude minder kan laden en leveren. Ik hoor je al afkomen met batterij verwarmen maar dat verbruikt nog meer stroom dan wat er gewonnen wordt door een warme batterij.
Het zou nogal raar zijn dat de batterij opwarmen minder stroom zou verbruiken dan dat je er in range zou bijkrijgen. In dat geval wilt het tijdschrift Nature wellicht een interview.
Bron: het internet.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3712
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 20 januari 2025, 15:13

JustSpike schreef: ↑20 januari 2025, 14:59
Natuurlijk, maar daar gaat het toch niet om?
Tuurlijk wel, de energie die je daar voor nodig hebt betaal je ook en komt bij de verbruikskost van een EV.
vortex schreef: ↑20 januari 2025, 14:49 Interieur verwarming bij een EV kost je stroom en rijbereik, bij een ICE gebruik je hiervoor het energie verlies (restwarmte) van de motor, dat kost je geen extra brandstof of rijbereik,
JustSpike schreef: ↑20 januari 2025, 14:59 Ah nee? Energieverlies onder de vorm van warmte kost je uiteraard brandstof en rijbereik. Een ICE heeft een slechte efficientie, en het feit dat je een deeltje van die warmte toevallig kunt recupereren om je interieur mee te verwarmen speelt weinig rol.
Beter lezen, er staat niet voor niks "dat kost je geen extra brandstof of rijbereik".
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 4976
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door reteiP » 20 januari 2025, 15:38

ICE werkt op restwarmte omdat ze zo inefficiënt zijn maar bij een koude start is er geen restwarmte. En niet alles werkt op restwarmte, sommige zaken ook op elektriciteit die via de alternator tot een hoger verbruik leidt (zoals stuur- of zetelverwarming).
Dus een koude auto opgewarmd willen hebben kost ook gewoon meer verbruik want velen laten hun motor dan stationair draaien voor ze vertrekken.

Puur naar primaire energie bekeken is dat vele malen slechter dan aan de laadkabel.

Kost ongeveer 0,6 l/h dat stationair draaien, dus een kwartiertje is 0,15 l diesel of 1,5 kWh energie inhoud.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3712
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 20 januari 2025, 16:06

reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 15:38 ICE werkt op restwarmte omdat ze zo inefficiënt zijn maar bij een koude start is er geen restwarmte. En niet alles werkt op restwarmte, sommige zaken ook op elektriciteit die via de alternator tot een hoger verbruik leidt (zoals stuur- of zetelverwarming).
Dus een koude auto opgewarmd willen hebben kost ook gewoon meer verbruik want velen laten hun motor dan stationair draaien voor ze vertrekken.

Puur naar primaire energie bekeken is dat vele malen slechter dan aan de laadkabel.

Kost ongeveer 0,6 l/h dat stationair draaien, dus een kwartiertje is 0,15 l diesel of 1,5 kWh energie inhoud.
Je bent het nu wel heel aan het zoeken om een niet te betwisten feit te weerleggen namelijk dat elke kilowatt uit de EV batterij die voor verwarming van batterij of interieur gebruikt wordt tot gevolg heeft dat het rijbereik afneemt, zelfs aanzienlijk afneemt. En dan heb je nog de mindere capaciteit van de batterij bij lagere temperatuur.
Mijn ICE zal in de winter zelfs iets minder verbruiken door hogere efficiëntie (koudere en drogere aanvoerlucht), tevens minder stroom nodig voor de koelventilator. Hier geen zetel of stuurverwarming en ik ben niet zo idioot om hem een kwartier stationair te laten draaien. Ik rij echt niet minder ver met een bak naft in de winter en dat zal zo voor zo goed als alle ICE rijders zijn.
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 4976
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door reteiP » 20 januari 2025, 16:28

vortex schreef: ↑20 januari 2025, 16:06 Ik rij echt niet minder ver met een bak naft in de winter en dat zal zo voor zo goed als alle ICE rijders zijn.
Zou het helpen als er artikels over verschijnen?
De tests die automagazines uitdenken zijn soms vergezocht om een punt te maken dat ze bij een ICE nooit wilden maakten :)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3712
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 20 januari 2025, 16:52

reteiP schreef: ↑20 januari 2025, 16:28 Zou het helpen als er artikels over verschijnen?
Ik denk dat de ervaringen en getuigenissen van EV rijders wel voldoende bevestigend zijn om aan te nemen dat het rijbereik van een EV bij koude aanzienlijk afneemt.

Maar als je een artikel wil, je hoeft er echt niet lang naar te zoeken: Kleinere actieradius van een elektrische auto in de winter
In de winter merk je daardoor dat de actieradius van een elektrische auto kleiner wordt. Deze kan door kou tot wel dertig procent afnemen. Een elektrische auto die normaal 350 kilometer kan rijden op een volle accu, rijdt bij vrieskou misschien maar 250 kilometer.
Post gerust een artikel of test waarin een vergelijkbare afname van het rijbereik bij een ICE wordt besproken.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4997
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 20 januari 2025, 18:32

Als je ritjes doet van 1 km bij vriestemperaturen met je benzinemotor, ga je met één tank ook een pak korter gereden hebben in afstand dan in de zomer of op lange ritten.
Daar twijfel je toch niet aan ?

Op dergelijke ritjes haal ik met de elektrische aandrijving ook erg slechte resultaten. Als ik de verwarming volledig uitschakel wordt het al wat beter.

Het maakt geen verschil want met een ice voel ik na 1 km ook nog zo goed als geen warmte.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1677 berichten
  • Pagina 109 van 112
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy