Fluvius meterstanden doorgeven - installatie komen controleren
-
- Sr. Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2010
- Contacteer:
Fluvius meterstanden doorgeven - installatie komen controleren
Op 17 maart vraagt Fluvius ons via mail om onze meterstanden door te geven. Op 23 maart geven wij onze meterstanden door (nog oude terugdraaiende meter) en krijgen daarvoor een bevestiging. Ik heb voldoende zonnepanelen liggen en mijn meterstanden komen, zowel voor dag- als voor nachtverbruik, juist onder deze van vorig jaar te liggen, waardoor ik dus geen verbruik heb. Ik betaal wel maandelijks een € 40 euro voor de andere kosten. Vorige jaren had ik wel telkens een klein verbruik.
Op 1 april krijg ik van Fluvius nu een brief, waarin ze stellen dat er mogelijks problemen zijn met mijn elektriciteitsmeter, dat deze meters ervoor zorgen dat de energieleverancier de factuur correct kan opmaken. Ze vroegen mij een datum om de installatie te komen controleren.
Ik stuurde hen onmiddellijk een mail terug met de mededeling dat ik mijn meterstanden regelmatig opvolg en niet van oordeel ben dat deze meters stuk zouden zijn, maar dat het hun goed recht is om de installatie te komen controleren. Ik stuurde onmiddellijke ook in bijlage een foto van mijn meterstanden, omdat ik vermoed dat zijn mij ervan verdenken gefraudeerd te hebben met het doorgeven van die meterstanden, ook al omdat ik mijn afrekening niet ontving. Een uurtje later kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij vroeg een datum op te geven, wanneer technici de installatie mochten komen controleren. Ze komen nu deze namiddag de installatie inspecteren.
Ik weet dat men dit jaar de oude tellers moet vervangen, maar ik vermoed dat dit een listige manier is om mij nu al een digitale meter op te dringen. Normaal moet men mij verwittigen, als ze in onze buurt de nieuwe digitale meter komen plaatsen. Welk verhaal heb ik als men zegt dat deze meters niet goed werken ? Men is in onze buurt nog geen nieuwe meters komen plaatsen bij zonnepaneelbezitters en wanneer ik de EAN-code ingeef op de website van Fluvius, is dit ook nog niet voor direct. Wij voelen dit aan als een groot wantrouwen tegenover ons. Hebben wij het recht om, in geval zij zouden beweren dat de meters falen, de nieuwe meter tijdelijk te weigeren tot iemand anders dit eens komt uitmeten en hoe lang hebben wij daarvoor de tijd ? Zullen ze niet beweren dat wij de kosten voor de nieuwe meter zelf moeten betalen, als ze moeten terugkeren ?En .... bestaat er een andere onafhankelijke instantie die dit doet ?
Heel hartelijk dank, indien iemand hier meer info over weet.
Martin
Op 1 april krijg ik van Fluvius nu een brief, waarin ze stellen dat er mogelijks problemen zijn met mijn elektriciteitsmeter, dat deze meters ervoor zorgen dat de energieleverancier de factuur correct kan opmaken. Ze vroegen mij een datum om de installatie te komen controleren.
Ik stuurde hen onmiddellijk een mail terug met de mededeling dat ik mijn meterstanden regelmatig opvolg en niet van oordeel ben dat deze meters stuk zouden zijn, maar dat het hun goed recht is om de installatie te komen controleren. Ik stuurde onmiddellijke ook in bijlage een foto van mijn meterstanden, omdat ik vermoed dat zijn mij ervan verdenken gefraudeerd te hebben met het doorgeven van die meterstanden, ook al omdat ik mijn afrekening niet ontving. Een uurtje later kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij vroeg een datum op te geven, wanneer technici de installatie mochten komen controleren. Ze komen nu deze namiddag de installatie inspecteren.
Ik weet dat men dit jaar de oude tellers moet vervangen, maar ik vermoed dat dit een listige manier is om mij nu al een digitale meter op te dringen. Normaal moet men mij verwittigen, als ze in onze buurt de nieuwe digitale meter komen plaatsen. Welk verhaal heb ik als men zegt dat deze meters niet goed werken ? Men is in onze buurt nog geen nieuwe meters komen plaatsen bij zonnepaneelbezitters en wanneer ik de EAN-code ingeef op de website van Fluvius, is dit ook nog niet voor direct. Wij voelen dit aan als een groot wantrouwen tegenover ons. Hebben wij het recht om, in geval zij zouden beweren dat de meters falen, de nieuwe meter tijdelijk te weigeren tot iemand anders dit eens komt uitmeten en hoe lang hebben wij daarvoor de tijd ? Zullen ze niet beweren dat wij de kosten voor de nieuwe meter zelf moeten betalen, als ze moeten terugkeren ?En .... bestaat er een andere onafhankelijke instantie die dit doet ?
Heel hartelijk dank, indien iemand hier meer info over weet.
Martin