De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Inderdaad:
Uit De Tijd:
''Nu lijkt het verzet te groeien tegen de aanval op de politieke onafhankelijkheid van de centrale bank. Dat de Fed zelf in egelstelling gaat, is niet onlogisch: in het programma 'Face the Nation' op de televisiezender CBS waarschuwde Austan Goolsbee, voorzitter van het Fed-kantoor in Chicago, dat de aanvallen de geloofwaardigheid van de centrale bank dreigen te ondermijnen.
Maar opvallend is dat er ook verzet is bij de eigen Republikeinse partij van Trump. John Neely Kennedy, Republikeins senator voor de deelstaat Louisiana, gaf zondag in gesprek met 'Meet the Press' op NBC duidelijk aan dat voor hem inmenging in de centrale bank niet kan.
Ik denk niet dat de president, of eender welke president, de macht heeft om de voorzitter van de Fed af te zetten
John Neely Kennedy
Republikeins senator
'Ik denk niet dat de president, of eender welke president, de macht heeft om de voorzitter van de Fed af te zetten (..) In mijn ervaring heeft Jay Powell tijgerbloed. Hij wil niet de geschiedenis ingaan als de Fed-voorzitter die de inflatie even wild liet gaan als een maartse haas'.
Belangrijk om op te merken: Kennedy zetelt in de bankcommissie van de Senaat, de commissie die toezicht houdt op (onder meer) de Amerikaanse banksector en de Fed. ''
Is de Fed de laatste strohalm die de oranje clown uit de weg wil ruimen?
Uit De Tijd:
''Nu lijkt het verzet te groeien tegen de aanval op de politieke onafhankelijkheid van de centrale bank. Dat de Fed zelf in egelstelling gaat, is niet onlogisch: in het programma 'Face the Nation' op de televisiezender CBS waarschuwde Austan Goolsbee, voorzitter van het Fed-kantoor in Chicago, dat de aanvallen de geloofwaardigheid van de centrale bank dreigen te ondermijnen.
Maar opvallend is dat er ook verzet is bij de eigen Republikeinse partij van Trump. John Neely Kennedy, Republikeins senator voor de deelstaat Louisiana, gaf zondag in gesprek met 'Meet the Press' op NBC duidelijk aan dat voor hem inmenging in de centrale bank niet kan.
Ik denk niet dat de president, of eender welke president, de macht heeft om de voorzitter van de Fed af te zetten
John Neely Kennedy
Republikeins senator
'Ik denk niet dat de president, of eender welke president, de macht heeft om de voorzitter van de Fed af te zetten (..) In mijn ervaring heeft Jay Powell tijgerbloed. Hij wil niet de geschiedenis ingaan als de Fed-voorzitter die de inflatie even wild liet gaan als een maartse haas'.
Belangrijk om op te merken: Kennedy zetelt in de bankcommissie van de Senaat, de commissie die toezicht houdt op (onder meer) de Amerikaanse banksector en de Fed. ''
Is de Fed de laatste strohalm die de oranje clown uit de weg wil ruimen?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
En de rechtszaak die Californië heeft opgestart tegen Trump omwille van importtarieven heeft ook niets te betekenen ?
Hopelijk dat alle beetjes helpen maar het gaat niet genoeg zijn vrees ik. Hopelijk zijn er snel de midterms.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Trump negeert alle vonnissen van alle rechtbanken. Hij heeft zelfs al 2 vonnissen van het Supreme Court genegeerd.
Zijn woordvoerster legt het zo uit: de rechtbanken proberen te verhinderen (maar Trump laat dat gelukkig niet toe!) dat het plan van Trump uitgevoerd wordt dat veiligheid, rechtvaardigheid en welvaart zal brengen voor alle Amerikanen.
De US is gestopt een democratie te zijn.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ook dat zal niet lukken. In meerdere staten zijn de republikeinse politici acties gestart die moeten garanderen dat er minder mensen (die democratisch zouden stemmen) nog kunnen stemmen, en door kiesdistricten te hertekenen zodat er meer zijn waar de republikeinen gaan winnen.
Wie nog hoopt dat de krachten die in een normale democratie verhinderen dat iemand als Trump ongestoord zijn gang kan nog, in de US gaan werken, mag zijn hoop opbergen.
Zo erg zal het wel niet zijn.KleineSpaarder schreef: ↑21 april 2025, 17:36Ook dat zal niet lukken. In meerdere staten zijn de republikeinse politici acties gestart die moeten garanderen dat er minder mensen (die democratisch zouden stemmen) nog kunnen stemmen, en door kiesdistricten te hertekenen zodat er meer zijn waar de republikeinen gaan winnen.
Wie nog hoopt dat de krachten die in een normale democratie verhinderen dat iemand als Trump ongestoord zijn gang kan nog, in de US gaan werken, mag zijn hoop opbergen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
S&P op -3%
Nasdaq op -3,2%
Tesla -7% (morgen resultaten)
Allemaal het gevolg van:
White House economic adviser Kevin Hassett said on Friday that Trump and his team would study whether firing the Fed chair was an option, a day after Trump's comments that Powell's "termination cannot come fast enough".
Nasdaq op -3,2%
Tesla -7% (morgen resultaten)
Allemaal het gevolg van:
White House economic adviser Kevin Hassett said on Friday that Trump and his team would study whether firing the Fed chair was an option, a day after Trump's comments that Powell's "termination cannot come fast enough".
Elke week wordt er een nieuwe laag van de democratie in de VS afgeschaafd en telkens hoor ik "het zal wel zo erg niet zijn" de VS glijdt nochtans in sneltreinvaart in een dictatuur, als het dat al niet is.Indalo schreef: ↑21 april 2025, 17:38Zo erg zal het wel niet zijn.KleineSpaarder schreef: ↑21 april 2025, 17:36
Ook dat zal niet lukken. In meerdere staten zijn de republikeinse politici acties gestart die moeten garanderen dat er minder mensen (die democratisch zouden stemmen) nog kunnen stemmen, en door kiesdistricten te hertekenen zodat er meer zijn waar de republikeinen gaan winnen.
Dat klopt. Trump gaat veel kapot maken en de vraag is of het omkeerbaar is. Maar ik denk dat er wel een sterkte tegenbeweging zal komen. Er zijn immers ook nog intelligente Amerikanen met macht.
Althans dat HOOP ik.
Althans dat HOOP ik.
Dan kan het ook in een burgeroorlog ontaarden.
Ja, klopt. Of een 3de wereldoorlog. Niks is helaas uit te sluiten.
ik noem het nog steeds geen crash, maar ik vermoed dat we binnenkort nog wel een stukje onder de 5000 gaan met de S&P.
En dat met een lage USD raakt Europa ook.
En dat met een lage USD raakt Europa ook.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Nog een belangrijke indicator over maart 2025 in de US wijst op een vertragende economie.
The Conference Board’s leading economic index fell 0.7% for the month, following a 0.2% decline in February that was revised slightly upward from its prior estimate.
“The US LEI for March pointed to slowing economic activity ahead,” Justyna Zabinska-LaMonica, senior manager, business cycle indicators, at the business group wrote in an analysis. “March’s decline was concentrated among three components that weakened amid soaring economic uncertainty ahead of pending tariff announcements: 1) consumer expectations dropped further, 2) stock prices recorded their largest monthly decline since September 2022, and 3) new orders in manufacturing softened.”
The Conference Board’s leading economic index fell 0.7% for the month, following a 0.2% decline in February that was revised slightly upward from its prior estimate.
“The US LEI for March pointed to slowing economic activity ahead,” Justyna Zabinska-LaMonica, senior manager, business cycle indicators, at the business group wrote in an analysis. “March’s decline was concentrated among three components that weakened amid soaring economic uncertainty ahead of pending tariff announcements: 1) consumer expectations dropped further, 2) stock prices recorded their largest monthly decline since September 2022, and 3) new orders in manufacturing softened.”
Kleine Spaarder, beleg jij ook zelf? Of copy paste je alleen maar? Als je wel belegt wat doe je dan momenteel? Waarin beleg je? Koop je bij? Heb je verkocht? Heb je nog onderbouwde tips?
Sorry, ik kan eigenlijk geen zinnig antwoord daarop van jou verwachten.
Sorry, ik kan eigenlijk geen zinnig antwoord daarop van jou verwachten.