Koopwaardige holdings 2025 ?
TIP
Re: Koopwaardige holdings 2025 ?
In turbulente tijden hebben (veel) holdings de nijging om nog harder te schommelen dan de beurs. O.a. omdat holdings ook in private equity zitten en/of kleine bedrijven. Het is dus een mes dat langs 2 kanten snijdt: de opportuniteit bij dalende koersen is hoger, maar anderzijds krijg je natuurlijk wel meer volatiliteit in je portefeille. De voorbije maanden deden ETFs met een low vol factor tilt het net bijzonder goed...
En dan is er de vraag of de markt genoeg gedaald is. In mijn ogen niet. Bijlange niet. De beurs is nog altijd duur en dan zijn holdings nog duurder.
En dan is er de vraag of de markt genoeg gedaald is. In mijn ogen niet. Bijlange niet. De beurs is nog altijd duur en dan zijn holdings nog duurder.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Onlangs was er op DeAandeelhouder.nl een holdingupdate van Joren Van Aken. 'k Moet het zelf nog bekijken.
Karine, heb je die video(s) van Joren van Aken gezien? (op YouTube)
Zijn favorieten zijn Brederode, Exor en (in dit onzeker klimaat in mindere mate) Sofina.
Wat betreft jouw opties:
Investor AB: schitterende holding met prachtige track record, maar nu redelijk duur;
Exor: sterk management, laag geprijsd, maar ook riskant door de sterke exposure aan de autoindustrie;
Wendel: slechte track record, lage waardering, maar nu nieuwe oriëntatie richting asset management;
Italmobiliare: ken ik niet;
Peugeot Invest: slechte track record, laag geprijsd, zware exposure aan autoindustrie, maar nu nieuwe manager met ervaring in private equity;
Eurazeo: matige track record, laag geprijsd, switch richting asset management met matig succes;
HAL Trust: matige track record de laatste jaren, redelijk geprijsd en nog flink wat geld op de bank om te investeren.
Voor mij persoonlijk staat Investor AB op hold, Exor op kopen, Eurazeo op verkopen en HAL Trust op hold.
De andere heb ik nooit gehad en interesseren me ook niet echt.
Ik ga alvast die video eens bekijken en verdere reacties hier afwachten.
Heb vandaag alvast positie genomen in LVMH en Siemens.
Heb vandaag alvast positie genomen in LVMH en Siemens.
Bekijk es de site (Tresor Capital) en video's van Michael Gielkens om Youtube. Allemaal over familieholdings.
Bron de Tijd.
De Zweedse holding Investor legde vanmorgen licht teleurstellende kwartaalcijfers voor. De intrinsieke waarde per aandeel daalde met 3 procent tegenover eind vorig jaar tot 308 Zweedse kronen per aandeel.
De genoteerde bedrijven van de holding zagen de waarde 1 procent afkalven. De defensiegroep Saab (+69%) presteerde uitstekend, maar ABB (-13%), Nasdaq (-10%), Husqvarna (-18%) en Electrolux (-11%) stelden teleur. De tak private investeringen Patricia Industries zag de portefeuillewaarde 9 procent afkalven. 'Een duidelijke misser in deze afdeling', oordeelt Citi.
Degroof Petercam gaat niet verder dan een 'houden'-advies voor de holding van de familie Wallenberg. Citi raadt aan de aandelen af te bouwen. De koers stijgt 1,1 procent tot 283 kronen.
De Zweedse holding Investor legde vanmorgen licht teleurstellende kwartaalcijfers voor. De intrinsieke waarde per aandeel daalde met 3 procent tegenover eind vorig jaar tot 308 Zweedse kronen per aandeel.
De genoteerde bedrijven van de holding zagen de waarde 1 procent afkalven. De defensiegroep Saab (+69%) presteerde uitstekend, maar ABB (-13%), Nasdaq (-10%), Husqvarna (-18%) en Electrolux (-11%) stelden teleur. De tak private investeringen Patricia Industries zag de portefeuillewaarde 9 procent afkalven. 'Een duidelijke misser in deze afdeling', oordeelt Citi.
Degroof Petercam gaat niet verder dan een 'houden'-advies voor de holding van de familie Wallenberg. Citi raadt aan de aandelen af te bouwen. De koers stijgt 1,1 procent tot 283 kronen.
Holdings zijn een nieuw gegeven maar nu toch ook wel interesse om er positie in te nemen .
Welke site raden jullie aan waar ik handig overzicht kan vinden van de bedrijven die ze in portefeuille hebben, koersen, de beheerskosten, dividenduitkering, analyses, adviezen...?
Welke site raden jullie aan waar ik handig overzicht kan vinden van de bedrijven die ze in portefeuille hebben, koersen, de beheerskosten, dividenduitkering, analyses, adviezen...?
Vandaar misschien ook beter in de richting van IPRA(acc) of IPRV(dis) denken ?
Evt avi global trust?
Belegd in ondergewaardeerde holdings, closed ended funds en noteert zelf ook nog eens met een korting.
Belegd in ondergewaardeerde holdings, closed ended funds en noteert zelf ook nog eens met een korting.
Gezien het gaat om een aflopende obligatie mss ook een optie om bij de trusts te kijken naar renewables, infrastructure of debt?
Renewables en infrastructure noteren sinds de forse rentestijging na de inflatie opstoot met serieuze kortingen. En er is een consolidatie bezig.
Sectors debt loan&bonds, debt structured finance, property debt andere opties om obligatie te vervangen indien het geld zelfde functie in asset allocatie dient te vervullen.
Renewables en infrastructure noteren sinds de forse rentestijging na de inflatie opstoot met serieuze kortingen. En er is een consolidatie bezig.
Sectors debt loan&bonds, debt structured finance, property debt andere opties om obligatie te vervangen indien het geld zelfde functie in asset allocatie dient te vervullen.
Met AGT zit je helaas met die hoge Reynderstaks.

Weet iemand hier hoeveel procent van de meerwaarde hieraan onderworpen zal worden?
Zelf vind ik het een fantastische trust! En zal deze wellicht kopen als er meer klaarheid is met de nieuwe regels van deze regering.
-
- Newbie
- Contacteer:
Sofina is zeker het kopen waard.
Niemand? Of is er gewoon geen goede site?Samsara schreef: ↑23 april 2025, 14:57 Holdings zijn een nieuw gegeven maar nu toch ook wel interesse om er positie in te nemen .

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees beide. Vind je je originele vraag realistisch ?Samsara schreef: ↑27 april 2025, 18:25Niemand? Of is er gewoon geen goede site?Samsara schreef: ↑23 april 2025, 14:57 Holdings zijn een nieuw gegeven maar nu toch ook wel interesse om er positie in te nemen .
Welke site raden jullie aan waar ik handig overzicht kan vinden van de bedrijven die ze in portefeuille hebben, koersen, de beheerskosten, dividenduitkering, analyses, adviezen...?![]()
Geen idee. Zoals ik aangaf zijn holdings vrij nieuwe materie voor mij. Ik zie niet meteen iets onrealistisch aan mijn originele vraag.