Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Ik maak me toch bijzonder ongerust over de financiële markten in de VS. Wall Street heeft het precies nog niet zo door, maar, het einde van "due process" in de VS is nog veel schadelijker dan het politiseren van de federal reserve... Want wat is een investering op termijn nog waard als het rechtssysteem niet langer in staat is om die investering te beschermen?Barryke schreef: ↑23 april 2025, 00:30De beste bedrijven zitten nog altijd in de VS. Ik hoor Apple nog niets zeggen over verhuisplannen. Alles uit de VS weghalen lijkt me dus niet verstandig, al is er het risico van de wegzakkende dollar.
Langs de andere kant… Ik ga al een paar jaar mee, en ik herinner mij nog dat de ECB rond deze niveaus (1.15) dacht aan het nemen van maatregelen omdat de euro te sterk werd. Een sterke euro is ook slecht voor Europese bedrijven. Dus ja, waarnaartoe?
(Dat geldt wat mij betreft ook voor het gerommel bij de toezichthouders, waaronder de SEC. Wat is de waarde van effecten wanneer er geen regels en toezicht meer bestaan voor diezelfde effecten?)
Dit zijn echt wel fundamentele bouwstenen van het Amerikaanse kapitalistische systeem die in enkele maanden onderuit dreigen gehaald te worden. Net zoals Europa niet kon geloven dat de VS "ons" niet zou blijven steunen heb ik de indruk dat "de investeerder" nog niet klaar is om dat risico in te calculeren.
Hang Seng (neem even deze want in "echte" Chinese aandelen kan je niet eens investeren als buitenlander):
04/2005 +- 13.900 => 04/2025 +- 22.100 als je enkel de index bekijkt is dat nog geen 3% rendement over 20 jaar.
Wat zie je zelf substantieel wijzigen de komende 20 jaar in China dat je denkt dat dit (veel) beter zou worden? China is een hele andere politieke cultuur en samenleving als andere westerse landen. De afgelopen 2 decennia slechter gepresteerd zelfs als Europa en VS met dat met aanzienlijk meer volatiliteit. Voor mij is emerging markets (waar China bij zit) een ondervertegenwoordigd stuk van de portefeuille (4-6%). Ik zie alsnog weinig reden om dat te veranderen.
Apple produceert niets in de VS. Alles komt uit Azië.Barryke schreef: ↑23 april 2025, 00:30De beste bedrijven zitten nog altijd in de VS. Ik hoor Apple nog niets zeggen over verhuisplannen. Alles uit de VS weghalen lijkt me dus niet verstandig, al is er het risico van de wegzakkende dollar.
Langs de andere kant… Ik ga al een paar jaar mee, en ik herinner mij nog dat de ECB rond deze niveaus (1.15) dacht aan het nemen van maatregelen omdat de euro te sterk werd. Een sterke euro is ook slecht voor Europese bedrijven. Dus ja, waarnaartoe?
Wat Apple wel doet in de VS is assembleren

Omzet +14% in constant currency, EPS +49%, operating income +20% aan operating margin van 34%. Google Cloud omzet opnieuw een zeer nette +28%. De trein bolt rustig verder. Dividend 5% omhoog en $70 miljard extra buybackspanamapapers schreef: ↑21 april 2025, 21:54Ben benieuwd wat jij/ jullie denken over Alphabet met die recente uitspraak van Amerikaanse rechtbank. Ruis?

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb alvast een stevige portie bij ingeslaanRise schreef: ↑24 april 2025, 22:10Omzet +14% in constant currency, EPS +49%, operating income +20% aan operating margin van 34%. Google Cloud omzet opnieuw een zeer nette +28%. De trein bolt rustig verder. Dividend 5% omhoog en $70 miljard extra buybackspanamapapers schreef: ↑21 april 2025, 21:54Ben benieuwd wat jij/ jullie denken over Alphabet met die recente uitspraak van Amerikaanse rechtbank. Ruis?![]()

Het nieuws is er allang weer in verwerkt.
Bijlange niet lol... Aandeel is zelfs geen 2% gestegen en staat nog steeds aan minder dan 19x de winst voor dit jaar met (weeral) zwaar above-average financials, groei en balans. Maar ChatGPT gaat ze echt wel van de troon stoten hoor. Any day now

Niet vergeten dat alphabet een small cap is, dus er zijn weinig beleggers die het aandeel kennen, en informatie is dus moeilijker verwerkt in de koersen
De issue met large caps... alle informatie zit supersnel in de koers...

De issue met large caps... alle informatie zit supersnel in de koers...
Alphabet is ook de overkoepelende moedermaatschappij boven DeepMind AI en die hebben AlphaFold software in portefeuille en dat is een goudhaantje in de biotech. Elk biotechbedrijf maakt er gebruik van en het heeft zelfs al een Nobelprijs opgeleverd. Ik wou dat ik aandelen van DeepMind kon kopen. Maar je moet het met Alphabet doen.

Alphabet is helemaal geen small cap. Een small-cap bedrijf heeft doorgaans een marktkapitalisatie tussen $300 miljoen en $2 miljard. Alphabet heeft momenteel een marktkapitalisatie van ongeveer $1,98 biljoen, wat het een mega-cap maakt — één van de grootste bedrijven ter wereld.
Heerlijk.
Oei, was het sarcasme dan zo onduidelijk...?Wimpie85 schreef: ↑27 april 2025, 20:12![]()
Alphabet is helemaal geen small cap. Een small-cap bedrijf heeft doorgaans een marktkapitalisatie tussen $300 miljoen en $2 miljard. Alphabet heeft momenteel een marktkapitalisatie van ongeveer $1,98 biljoen, wat het een mega-cap maakt — één van de grootste bedrijven ter wereld.
Alphabet heeft in ieder geval zelfrijdende taxi's rondrijden en hun systeem zou ook beter en veiliger zijn dan dat van Tesla. Wel duurder maar het werkt wel.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je mag een laag ironie van een meter smeren, toch zijn er nog die in captain obvious-mode gaanWimpie85 schreef: ↑27 april 2025, 20:12![]()

Begrijp helemaal niet vanwaar de ironie/sarcasme, maar soit... rare jongens hier.