Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Met Warrior.panamapapers schreef: ↑12 mei 2025, 22:12 AMR is vermoedelijk het meest kwalitatieve bedrijf uit de sector… zeer goede kwaliteit van kool, lowcost producer zeer goed mgmt. Het is dus maar te zien waar je mee vergelijkt.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik heb net bij opening een nieuw aandeel toegevoegd aan mijn portefeuille: Crawford & Company
Ik kende het al enkele maanden, maar ik had geen dollars en zin om het te kopen.
Met het geld van de gedeeltelijke overname van Adecoagro had ik wat dollars liggen. ( Ik zal agriculture wel missen, het was meer iets voor mij, maar bon)
Ze zijn dienstverlener voor de verzekeringssector etc, ze doen het veldwerk zoals vaststellingen, expertises,..
Ze doen dus alles bij rampen, buiten betalen, dat mogen de verzekeraars zelf doen
Ik heb ook met Marsh vergeleken, maar hier voel ik me beter bij.
Het orkaanseizoen begint officieel binnen 2 weken in de VS, just saying kids ^^
Geen superhoge verwachtingen voor dit aandeel, maar weinig risico ook, wel volatiel. We will see what it brings.
Ik kende het al enkele maanden, maar ik had geen dollars en zin om het te kopen.
Met het geld van de gedeeltelijke overname van Adecoagro had ik wat dollars liggen. ( Ik zal agriculture wel missen, het was meer iets voor mij, maar bon)
Ze zijn dienstverlener voor de verzekeringssector etc, ze doen het veldwerk zoals vaststellingen, expertises,..
Ze doen dus alles bij rampen, buiten betalen, dat mogen de verzekeraars zelf doen

Ik heb ook met Marsh vergeleken, maar hier voel ik me beter bij.
Het orkaanseizoen begint officieel binnen 2 weken in de VS, just saying kids ^^
Geen superhoge verwachtingen voor dit aandeel, maar weinig risico ook, wel volatiel. We will see what it brings.
Laatst gewijzigd door Aerolla op 14 mei 2025, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb je een koopwaardig aandeel: https://www.regiscorp.com/the-regis-story
(proceed at your own risk)
(proceed at your own risk)
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Kleine positie (3%) UnitedHealth gekocht na nieuwe afstraffing vandaag. Bijna -60% op een maand tijd. Sentiment uiteraard af-schu-we-lijk, maar as always: hoeveel is ingecalculeerd? Blijft een van de grootste blue chips ter wereld (>$400 miljard omzet) met op zich prima cijfers (revenue & EPS groei, ROIC) en een decent moat. Wel lage FCF marge, maar in line met peers. Nu te koop aan historisch lage waarderingsratios en pre-Covid koersen, maar de visibiliteit is voorlopig natuurlijk erg beperkt.
Niet dat de bedrijven op zich te vergelijken zijn, maar Crowdstrike heeft vorig jaar ook zo'n falling knife moment(je) gehad. Jaar daarvoor Adyen. We weten allemaal hoe dat geëindigd is. UnitedHealth had tot voor kort de hoogste weging in de Dow Jones index.
Niet dat de bedrijven op zich te vergelijken zijn, maar Crowdstrike heeft vorig jaar ook zo'n falling knife moment(je) gehad. Jaar daarvoor Adyen. We weten allemaal hoe dat geëindigd is. UnitedHealth had tot voor kort de hoogste weging in de Dow Jones index.
Nochthans hadden practisch alle annalisten tot onlangs een sterk koopadvies gegeven ... nu beginnen ze
hun kar te keren
Mogelijks een goede kans voor een bodemvisser
hun kar te keren

Mogelijks een goede kans voor een bodemvisser

Mee eens. Ik kijk graag over een jaar terug naar deze post.Rise schreef: ↑Gisteren 17:37 Kleine positie (3%) UnitedHealth gekocht na nieuwe afstraffing vandaag. Bijna -60% op een maand tijd. Sentiment uiteraard af-schu-we-lijk, maar as always: hoeveel is ingecalculeerd? Blijft een van de grootste blue chips ter wereld (>$400 miljard omzet) met op zich prima cijfers (revenue & EPS groei, ROIC) en een decent moat. Wel lage FCF marge, maar in line met peers. Nu te koop aan historisch lage waarderingsratios en pre-Covid koersen, maar de visibiliteit is voorlopig natuurlijk erg beperkt.
Het bedrijf kijkt aan tegen een federale criminele strafzaak. Een daling van 60% valt dan nog erg goed mee. Geen enkel groot beleggingsfonds wilt hier nog maar iets te maken hebben. Reputatie is alles. En dit alles na het missen van financiele targets en het doodschieten van de CEO (wegens meest gehate bedrijf). Het wordt een werk van lange adem om hier een gezonde en gereputeerde onderneming van te maken. Spannend, dat wel.
https://www.wsj.com/us-news/unitedhealt ... n-df80667f
Ik denk wel dat UNH koopwaardig was aan 250-260 USD/share dus, zoals ik al schreef, kijk ik graag terug over een jaar naar deze post.patrick4 schreef: ↑Vandaag 11:02Het bedrijf kijkt aan tegen een federale criminele strafzaak. Een daling van 60% valt dan nog erg goed mee. Geen enkel groot beleggingsfonds wilt hier nog maar iets te maken hebben. Reputatie is alles. En dit alles na het missen van financiele targets en het doodschieten van de CEO (wegens meest gehate bedrijf). Het wordt een werk van lange adem om hier een gezonde en gereputeerde onderneming van te maken. Spannend, dat wel.
https://www.wsj.com/us-news/unitedhealt ... n-df80667f
How low can it possibly go? (zie speech van Peter Lynch)