Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

update eID

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
poulidor
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2018
Contacteer:
Contacteer poulidor
Verstuur privébericht

update eID

  • Citeer

Bericht door poulidor » 19 mei 2025, 17:29

Krijg bij inloggen op internetbankieren bericht dat mijn eID gegevens dienen geactualiseerd te worden. Klopt want eID is gelet op vervaldatum vernieuwd. Dit kan zowel via de smartphone als via internetbankieren op PC. Na 3 dagen tevergeefs geprobeerd te hebben aan de vraag te voldoen contact opgenomen met bankkantoor. Uitleg van het kantoor is "sorry meneer het systeem werkt niet je zal eens moeten langskomen in de bank ". Nogmaals het zoveelste bewijs dat men meer en meer moet betalen voor minder en minder service.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3824
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 19 mei 2025, 17:42

Internetbankieren betekent voor mijn gevoel dat alle verrichtingen via internet kunnen gedaan worden.
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
borgie
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 10 jan 2021
Contacteer:
Contacteer borgie
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door borgie » 19 mei 2025, 17:59

Nefertari schreef: ↑19 mei 2025, 17:42 Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Simpel, een scan van voor- en achterkant bezorgen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3824
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 19 mei 2025, 18:18

borgie schreef: ↑19 mei 2025, 17:59 Simpel, een scan van voor- en achterkant bezorgen.
Uiteraard doen veel (of de meeste) online banken dat op die manier.
Maar ik bedoelde eigenlijk: als online banken dat zo kunnen oplossen, waarom moet er dan in dit geval in het kantoor langsgekomen worden?
poulidor schreef: ↑19 mei 2025, 17:29 ... Uitleg van het kantoor is "sorry meneer het systeem werkt niet je zal eens moeten langskomen in de bank "...
Waarschijnlijk om van de gelegenheid te profiteren om de klant iets anders proberen aan te smeren?
Omhoog

Gebruikersavatar
voorheenCP1234
Hero Member
Hero Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 11 jan 2024
Contacteer:
Contacteer voorheenCP1234
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 19 mei 2025, 18:28

Nefertari schreef: ↑19 mei 2025, 17:42 Internetbankieren betekent voor mijn gevoel dat alle verrichtingen via internet kunnen gedaan worden.
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Ik ben klant bij banken, zowel online als met kantoren die me na het klant worden nog nooit om een update hebben gevraagd ...

In Spanje blokkeren ze je rekening als je voor de vervaldatum van je huidige de nieuwe niet ingeeft, zullen wat verder staan als in ons apenland ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Omhoog

Dieteren
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jan 2023
Contacteer:
Contacteer Dieteren
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Dieteren » 19 mei 2025, 18:36

Recent ook ID-kaart vernieuwd. Het varieert sterk van bank tot bank hoe gebruiksvriendelijk dit online kan gebeuren. Bij een bepaalde bank kreeg ik ook een melding bij het inloggen om mijn gegevens aan te passen. Bij het volgen van de link werkte het ook niet. Via een andere weg (door na het inloggen naar een submenu te gaan daar ID kaart kunnen inlezen en gegevens updaten) het toch kunnen regelen. Als het bij dezelfde (staats) bank is, kan je mss zo proberen en bespaar je je een gesprekje op kantoor.
Omhoog

iejoor
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 06 nov 2013
Contacteer:
Contacteer iejoor
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door iejoor » 19 mei 2025, 23:26

Nefertari schreef: ↑19 mei 2025, 17:42 Internetbankieren betekent voor mijn gevoel dat alle verrichtingen via internet kunnen gedaan worden.
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Bij KBC en Argenta weet ik dat je de nieuwe eID-kaart in een automaat moet steken.
Bij de meeste banken een scan of foto uploaden of mailen.
Omhoog

Finny10
VIP member
VIP member
Berichten: 1293
Lid geworden op: 28 jan 2024
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Finny10 » Gisteren 00:02

iejoor schreef: ↑19 mei 2025, 23:26
Nefertari schreef: ↑19 mei 2025, 17:42 Internetbankieren betekent voor mijn gevoel dat alle verrichtingen via internet kunnen gedaan worden.
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Bij KBC en Argenta weet ik dat je de nieuwe eID-kaart in een automaat moet steken.
Bij de meeste banken een scan of foto uploaden of mailen.
Bij ING en Fortis ook.
Hier in de buurt hebben de banken een paar gezamelijke pinautomaten in het centrum staan, dan kun je daarin je nieuwe ID kaart meteen uploaden bij zowel ING, Fortis als KBC. Alleen bij Argenta moest ik bij hun pinautomaat langsgaan.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3955
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door platin » Gisteren 09:13

Naar het appeltje kantoor gebeld. (14 dagen terug)
Ja, u kan het aanpassen aan een bankautomaat.(wel vergeten te vertellen dat het enkel aan een Argenta automaat kan).
Dichts bij zijnde een paar kilometer.
Terug naar het kantoor gebeld, u kan langskomen op kantoor met de ID kaarten.
Dus kilometers op stap, medewerker uw id kaart inlezen is geen probleem dat van uw echtgenote gaat niet lukken ze moet tekenen.
Dus werd lastig kwam iemand ergens vandaan en plots kon het zonder tekenen.
Nu gisteren zijn alle centjes naar een andere bank overgeplaatst.
En de relatie stopgezet.
Bij start was kantoor in eigen gemeente na een paar maanden plots een ander kantoor kilometers verder.
Estate Guru believer.
Omhoog

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 dec 2011
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door SMGGM » Gisteren 10:17

poulidor schreef: ↑19 mei 2025, 17:29Uitleg van het kantoor is "sorry meneer het systeem werkt niet je zal eens moeten langskomen in de bank ".
Dit lijkt me meer een bankkantoor die het technisch probleem niet wilde onderzoeken en snel van je vraag vanaf wilde.
Voor die persoon is het veel gemakkelijker te zeggen: "ah ja het werkt niet, kom beter maar even af" dan te helpen over iets waar die persoon mogelijk geen bal vanaf weet.
Omhoog

DonQuichot
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2025
Contacteer:
Contacteer DonQuichot
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door DonQuichot » Gisteren 15:34

poulidor schreef: ↑19 mei 2025, 17:29 Uitleg van het kantoor is "sorry meneer het systeem werkt niet je zal eens moeten langskomen in de bank ".
mss. ook eens vermelden, WELKE bank je hebt?! ???
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Kevva » Vandaag 00:07

Lol, hier niet hetzelfde. eID ook vernieuwd en een versleten bankkaart dat niet meer te lezen viel. Ik vroeg per mail of ik een nieuwe kon krijgen (samen met een foto van de kaart).
Het antwoord was dat ik best telefonisch contact kon opnemen met hen. Ik bel naar de helpdesk en daar wisten ze me te zeggen dat ze dat niet zomaar kunnen doen. Ik heb een nieuwe eID en moest die laten uitlezen in een fysiek kantoor. Ok, op zich geen probleem. Er is bij mij om de hoek een filiaal en aan mijn werk is er ook één dus maakt niet uit welk kantoor het is.

Eénmaal daarbinnen, heel vriendelijk ontvangen. Ze lezen je eID uit, printen een blad af en dan begint het hé
'Zeg ..., al gedacht om je verzekeringen over te brengen? Wij hebben een totaalpakket'.
Direct afgeblokt door te zeggen dat mijn verzekeringen al samen zitten bij een bank waar ik mijn hypotheek heeft en dat ik niet van plan ben daar een wijziging in door te voeren.

Dan daarna 'beleg jij soms? Via welke banken doe je dat?'
Je voelt ze zo aan komen hé. Ik meteen 'Via MeDirect, DeGiro, Keytrade want die zijn veel goedkoper dan hier. Dus ik ga ook hier niets veranderen'.


Zijn smerige trucen om die laatste klanten (die zelfredzaam zijn) nog eens naar de bank te lokken.
Toen ik buiten stapte dacht ik echt van 'waarom was ik hier nu eigenlijk? Waarom kan ik geen nieuwe onnozele bankkaart aanvragen via de online bankomgeving?'
Omhoog

tuinder666
Full Member
Full Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 mei 2024
Contacteer:
Contacteer tuinder666
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door tuinder666 » Vandaag 07:37

Bij de meeste banken is het inderdaad mogelijk om via de app een nieuwe bankkaart aan te vragen. Het is jammer dat deze specifieke bank die optie nog niet aanbiedt. Mag ik vragen over welke bank het gaat?

Daarnaast viel het me op dat je best wat persoonlijke informatie deelde met de bankmedewerker.

Weet dat je gerust gewoon kort en beleefd kunt antwoorden met “Nee, dank u wel” wanneer ze beginnen met het bekende verkoopspraatje. Je bent hen geen uitleg of verantwoording verschuldigd. Over de beleggingen "Via welke banken doe je dat?'", dat zijn toch al helemaal hun zaken niet?
Omhoog

Gebruikersavatar
Ayhrual
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 dec 2016
Contacteer:
Contacteer Ayhrual
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Ayhrual » Vandaag 13:25

tuinder666 schreef: ↑Vandaag 07:37 Bij de meeste banken is het inderdaad mogelijk om via de app een nieuwe bankkaart aan te vragen. Het is jammer dat deze specifieke bank die optie nog niet aanbiedt. Mag ik vragen over welke bank het gaat?

Daarnaast viel het me op dat je best wat persoonlijke informatie deelde met de bankmedewerker.

Weet dat je gerust gewoon kort en beleefd kunt antwoorden met “Nee, dank u wel” wanneer ze beginnen met het bekende verkoopspraatje. Je bent hen geen uitleg of verantwoording verschuldigd. Over de beleggingen "Via welke banken doe je dat?'", dat zijn toch al helemaal hun zaken niet?
Je hebt het recht om de vraag te stellen maar ook het recht om er niet op te antwoorden.
Ik heb er geen problemen mee dat de banken, telecom, energie, .... vragen stellen.
Als je niet wilt antwoorden dan zegt het gewoon.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: update eID

  • Citeer

Bericht door Kevva » Vandaag 18:50

Ik heb er geen probleem mee om eerlijk te antwoorden.

Zo belde een bepaalde telecomprovider mij 3 maanden geleden met de vraag of ik ik mijn gsm abonnement bij hen wou. Ik heb hen kordaat gezegd dat ik geen interesse had maar die mannen zijn iets harder in hun aanpak en gaan meteen in wederwoord en gaan je echt proberen overtuigen.
Dan maar direct gezegd dat 'als hun gsm abonnement even zwak is en even onbetrouwbaar is als mijn internet thuis, dat ik liever pas!'

Geloof me, daar kunnen ze geen antwoord op formuleren ;)
(Dat van dat zwak internet hoeft daarom nu niet persé waar te zijn)
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy