Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Een goed idee. Misschien ga ik dat de komende winter ook wel doen.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48Bedankt.VTEC schreef: ↑Gisteren 22:40
Fijne vakantie gewenst!
Kan je daar rechtstreeks naar vliegen, want dat is voor mij wat het probleem met dat soort bestemmingen qua buitenverblijf - Neem bvb. de Algarve, tijdens het seizoen plenty vluchten op Faro maar daarbuiten moet je vliegen via Zürich, Genève, München, Lisboa en noem het maar en ben je minstens een halve dag kwijt.
Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Andere mogelijkheden zijn eerst naar Madrid vliegen en dan naar La Palma, ofwel eerst naar Tenerife of Gran Canaria en dan naar La Palma. De laatste manier heb ik gedaan.
Het feit dat je wat moeite moet doen om er te geraken is natuurlijk ook een reden dat er minder toeristen zijn. En gelukkig maar. Hoe ouder ik word hoe minder mensen ik kan verdragen.
Het is ook zeer bergachtig en er wonen maar 87.000 mensen waarvan dan nog eens ongeveer de helft in de twee belangrijkste steden woont, alhoewel het woord stad relatief is voor een oord met 20.000 inwoners.
De meeste mensen komen hier om in de bergen te wandelen en te genieten van de natuur en de stilte. De stranden zijn dan ook uiterst rustig, vandaag zat er geen 15 man op het strand.
Zatte en feestende Engelsen en Nederlanders zal je hier niet tegenkomen.
Ik vind het hier werkelijk zalig. Het voordeel is dat het het hele jaar door ongeveer dezelfde temperatuur is. De extremen zoals in Zuid-Spanje heb je hier niet. Het is hier al de hele week tussen de 22 en 25 graden. Ook in de winter dezelfde temperaturen. Ik kom pas op 5 juni terug dus nog wat verder genieten.
Ik heb ondertussen al afgesproken met de verhuurder van ons vakantiehuis dat ik deze winter voor 2 maanden mag huren aan een verminderde prijs omdat hij dan uiteraard zeker is dat hij 2 maand kan verhuren.
Dan kom ik dus terug om hier op het gemak de mogelijkheden te bekijken en contacten te leggen.
Ze bufferen het water dat er wel valt en bij ons loopt het weg in het riool.VTEC schreef: ↑Gisteren 23:04 Mijn petekind en haar ouders wonen in Castelldefels, een residentieel voorstad(je) van Barcelona vlak aan de zee. Het regent daar bijna nooit, in de zomer is het daar pokkeheet maar letterlijk iedereen heeft daar een zwembad & niet van de kleinste. Alle gazons zijn groen en ook het publiek domein is mooi groen. Waterschaarste hebben ze nog nooit van gehoord en het water is er niet spotgoedkoop maar wel beduidend minder dan hier.
Wat loopt er dan mis in BE na een jaar waarin we bijna verzopen?
Hier staan overal bekkens om het water dat uit de bergen komt op te vangen. Ze gebruiken op sommige plaatsen hier (vooral aan de kusten) ook wel ontzilt zeewater.
Bedankt voor je omstandige antwoord!Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48 Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Andere mogelijkheden zijn eerst naar Madrid vliegen en dan naar La Palma, ofwel eerst naar Tenerife of Gran Canaria en dan naar La Palma. De laatste manier heb ik gedaan.
Het feit dat je wat moeite moet doen om er te geraken is natuurlijk ook een reden dat er minder toeristen zijn. En gelukkig maar. Hoe ouder ik word hoe minder mensen ik kan verdragen.
Dus ja, overstappen - ik heb in mijn werkleven al talloze vluchten genomen / moeten nemen / aansluitingen gemist / op een hotel bij de luchthaven geslapen en merk voor mezelf dat hoe ouder ik word... hoe minder zin ik heb in transit tijd.
Leuke vakantie in Andorra La Vella gehad recent maar omdat Andorra geen eigen echte luchthaven heeft wel 12h onderweg door-to-door, dat weegt.
Er zal toch ook wel een Ferry van Tenerife naar La palma gaan. Veel leuker.VTEC schreef: ↑Vandaag 00:02Bedankt voor je omstandige antwoord!Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48 Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Dus ja, overstappen - ik heb in mijn werkleven al talloze vluchten genomen / moeten nemen / aansluitingen gemist / op een hotel bij de luchthaven geslapen en merk voor mezelf dat hoe ouder ik word... hoe minder zin ik heb in transit tijd.
Leuke vakantie in Andorra La Vella gehad recent maar omdat Andorra geen eigen echte luchthaven heeft wel 12h onderweg door-to-door, dat weegt.
Ja dat klopt, wel een stuk duurder dan het vliegtuig. Ik had in eerste instantie gekeken voor de ferry van Gran Canaria naar La Palma maar je zat er 8u op en het was meer dan 200 euro. Ik vloog in 50 minuten voor 40 euro van Gran Canaria naar La Palma, 23 kg ruimbagage en 10 kg handbagage incluis maar de ferry is inderdaad leuker.Finny10 schreef: ↑Vandaag 00:16Er zal toch ook wel een Ferry van Tenerife naar La palma gaan. Veel leuker.VTEC schreef: ↑Vandaag 00:02
Bedankt voor je omstandige antwoord!
Het vliegtuig was ook wel een aparte ervaring. Het was een propeller vliegtuig, nog nooit in gezeten dus dat was wel eens leuk.
Laatst gewijzigd door Kwakkie op 25 mei 2025, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon al die zonnepanelen, thuisbatterijen, grafieken en electr. auto's vergeten. Daarmee redt België de wereld niet.
Dat is alleen maar de gevolgen wat proberen te bestrijden, maar niet de oorzaak aanpakken.
Heel groen allemaal. Maar het probleem is de overbevolking en te veel luxe.
Stoppen met al die door overheden gesubsidieerde charters en met de cruises.
Niet meer bij Shein en Temu kopen omdat het lekker goedkoop is. Gewoon producten uit eigen land kopen bij de resterende plaatselijke middenstand.
Scheelt 88 vracht 777's per dag uit China en bij Amazone 86.
En ook die leuke planten en bloemen vergeten die ontwikkeld worden in Laboratoria in ZuidAmerika. En garnalen vol bewaarmiddelen die heen en weer vliegen naar Marokko om daar gepeld te worden.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk allemaal.
Dat is alleen maar de gevolgen wat proberen te bestrijden, maar niet de oorzaak aanpakken.
Heel groen allemaal. Maar het probleem is de overbevolking en te veel luxe.
Stoppen met al die door overheden gesubsidieerde charters en met de cruises.
Niet meer bij Shein en Temu kopen omdat het lekker goedkoop is. Gewoon producten uit eigen land kopen bij de resterende plaatselijke middenstand.
Scheelt 88 vracht 777's per dag uit China en bij Amazone 86.
En ook die leuke planten en bloemen vergeten die ontwikkeld worden in Laboratoria in ZuidAmerika. En garnalen vol bewaarmiddelen die heen en weer vliegen naar Marokko om daar gepeld te worden.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk allemaal.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien is dit wel het probleem

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dankzij Engie en hun kerncentrales lekker 6 miljard € naar Frankrijk gestort.
Och ja, hier mogen wij als gebruiker altijd maar meer en meer betalen.
Zouden daar toch wel wat belastingen mogen op betalen, de rijkentaks kan dan op de schop.
Blijkbaar voor de rechtsen de normaalste zaak.
Valsheid in geschrifte ook het nieuwe normaal.
Daar zwijgen ze over.
Als het over wind en zon gaat de haantjes de voorste.
Zouden daar toch wel wat belastingen mogen op betalen, de rijkentaks kan dan op de schop.
Daar zwijgen ze over.
Estate Guru believer.
We gaan er nooit uitgeraken als er geen enkele hoogbegaafde minister in BE het inzicht krijgt dat je een energie-mix moet implementeren: windenergie, zonne-energie, kernenergie, pompcentrale(s), batterijen, elektrolyse-plants voor aanmaak H2, biomassa, waterkrachtcentrales op de rivieren, energie-opslag obv perslucht en ook obv pompcentrale(s) en ook obv H2, internationale high-voltage grid-connecties Oost-West en Noord-Zuid. Maw een brede energie-mix met intelligente software die alles stuurt.platin schreef: ↑Vandaag 10:35 Dankzij Engie en hun kerncentrales lekker 6 miljard € naar Frankrijk gestort.
Daar zwijgen ze over.
Maar bon, maar goed, vind in BE maar een hoogbegaafde minister. Waar zijn die ? Vind mij een politieker met een IQ boven de 145. En de kans dat die minister van energie wordt is zeer klein want Engie gaat die zelf allemaal aanwerven uiteraard.
En inderdaad, de rechtse rakkers hier op het forum die zwijgen als een graf als het inzicht het dreigt over te nemen op hun slogans. Dan is het silence. Of dan gooien ze er een image-plaatje bovenop in de hoop dat je je verstand niet zou gebruiken en hun verstand-op-nul visuals klakkeloos volgt. The painter wants to sell his paintings - but - the market is slow.
Laatst gewijzigd door chesini op 25 mei 2025, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Jep, dat hebben we allemaal te danken aan die linkse energie experte Tinne VdS, die heeft er voor gezorgd dat België geen nucleaire taksen meer mag innen, de belastingbetaler mag opdraaien voor het langer openhouden van twee centrales, voor de gesubsidieerde gascentrales, voor de onbekende factuur voor nucleair afval en voor de extra CO2 uitstoot van ons land. Blijkbaar de normaalste zaak voor de linksen, daar zwijgen ze over.
Als het over de andere moet belastingen betalen, haantjes de voorste.
Laat ons duidelijk zijn. Tine Van Der Straeten kent het verschil niet tussen een Volt, een Ampere, een Watt, een MegaWatt, een GigaWatt, een AmpereUur, een KiloWattUur, een MegaWattUur, een Joule, een KiloCalorie. Hoe dat die minister van energie geraakt is, is mij nog altijd een raadsel. Het is dan ook normaal dat Engie met haar voeten gespeeld heeft. En dat de BE-inwoners er (opnieuw) voor opdraaien. Hoogste tijd dat men ministers een IQ-test laat afleggen.vortex schreef: ↑Vandaag 11:27Jep, dat hebben we allemaal te danken aan die linkse energie experte Tinne VdS, die heeft er voor gezorgd dat België geen nucleaire taksen meer mag innen, de belastingbetaler mag opdraaien voor het langer openhouden van twee centrales, voor de gesubsidieerde gascentrales, voor de onbekende factuur voor nucleair afval en voor de extra CO2 uitstoot van ons land. Blijkbaar de normaalste zaak voor de linksen, daar zwijgen ze over.
Gaat niet lukken. Als die heeeeel laag uitvalt, dan denken ze dat ze heeel weinig fouten hebben gemaakt.chesini schreef: ↑Vandaag 12:28Laat ons duidelijk zijn. Tine Van Der Straeten kent het verschil niet tussen een Volt, een Ampere, een Watt, een MegaWatt, een GigaWatt, een AmpereUur, een KiloWattUur, een MegaWattUur, een Joule, een KiloCalorie. Hoe dat die minister van energie geraakt is, is mij nog altijd een raadsel. Het is dan ook normaal dat Engie met haar voeten gespeeld heeft. En dat de BE-inwoners er (opnieuw) voor opdraaien. Hoogste tijd dat men ministers een IQ-test laat afleggen.vortex schreef: ↑Vandaag 11:27
Jep, dat hebben we allemaal te danken aan die linkse energie experte Tinne VdS, die heeft er voor gezorgd dat België geen nucleaire taksen meer mag innen, de belastingbetaler mag opdraaien voor het langer openhouden van twee centrales, voor de gesubsidieerde gascentrales, voor de onbekende factuur voor nucleair afval en voor de extra CO2 uitstoot van ons land. Blijkbaar de normaalste zaak voor de linksen, daar zwijgen ze over.

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Is redelijk dicht bij mij; geen waterschaarste, dat heb je wel mis. 2 jaar geleden nog waren in heel de provincie bijna alle fonteinen afgesloren en stonden aan alle openbare douches bordjes om water te besparen omdat ze zo'n waterschaarste hadden.VTEC schreef: ↑Gisteren 23:04 Mijn petekind en haar ouders wonen in Castelldefels, een residentieel voorstad(je) van Barcelona vlak aan de zee. Het regent daar bijna nooit, in de zomer is het daar pokkeheet maar letterlijk iedereen heeft daar een zwembad & niet van de kleinste. Alle gazons zijn groen en ook het publiek domein is mooi groen. Waterschaarste hebben ze nog nooit van gehoord en het water is er niet spotgoedkoop maar wel beduidend minder dan hier.
Maar het water is hier op zich spotgoedkoop, 40 euro voor 4 maanden en als je geen zwembad vult kan je je 3x douchen per dag zonder probleem.
Groen is het hier inderdaad altijd, of je hier nu in de winter of zomer komt, komt omdat, dat heb je ook mis; het hier vaak regent maar dan meestal 's nachts waardoor je er geen last van hebt.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Via BCN met Vueling ook een optie normaal.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48Bedankt.VTEC schreef: ↑Gisteren 22:40
Fijne vakantie gewenst!
Kan je daar rechtstreeks naar vliegen, want dat is voor mij wat het probleem met dat soort bestemmingen qua buitenverblijf - Neem bvb. de Algarve, tijdens het seizoen plenty vluchten op Faro maar daarbuiten moet je vliegen via Zürich, Genève, München, Lisboa en noem het maar en ben je minstens een halve dag kwijt.
Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Het is ook zeer bergachtig en er wonen maar 87.000 mensen waarvan dan nog eens ongeveer de helft in de twee belangrijkste steden woont, alhoewel het woord stad relatief is voor een oord met 20.000 inwoners.
De meeste mensen komen hier om in de bergen te wandelen en te genieten van de natuur en de stilte. De stranden zijn dan ook uiterst rustig, vandaag zat er geen 15 man op het strand.
Zatte en feestende Engelsen en Nederlanders zal je hier niet tegenkomen.
Ik vind het hier werkelijk zalig. Het voordeel is dat het het hele jaar door ongeveer dezelfde temperatuur is. De extremen zoals in Zuid-Spanje heb je hier niet. Het is hier al de hele week tussen de 22 en 25 graden. Ook in de winter dezelfde temperaturen. Ik kom pas op 5 juni terug dus nog wat verder genieten.
Ik heb ondertussen al afgesproken met de verhuurder van ons vakantiehuis dat ik deze winter voor 2 maanden mag huren aan een verminderde prijs omdat hij dan uiteraard zeker is dat hij 2 maand kan verhuren.
Dan kom ik dus terug om hier op het gemak de mogelijkheden te bekijken en contacten te leggen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, stormkanalen hebben ze hier overal, enig minpunt hieraan is dat als het eens hevig regent die vol met afval liggen en Spanjaarden niet echt graag afval uit de natuur halen ...Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:51Ze bufferen het water dat er wel valt en bij ons loopt het weg in het riool.VTEC schreef: ↑Gisteren 23:04 Mijn petekind en haar ouders wonen in Castelldefels, een residentieel voorstad(je) van Barcelona vlak aan de zee. Het regent daar bijna nooit, in de zomer is het daar pokkeheet maar letterlijk iedereen heeft daar een zwembad & niet van de kleinste. Alle gazons zijn groen en ook het publiek domein is mooi groen. Waterschaarste hebben ze nog nooit van gehoord en het water is er niet spotgoedkoop maar wel beduidend minder dan hier.
Hier staan overal bekkens om het water dat uit de bergen komt op te vangen. Ze gebruiken op sommige plaatsen hier (vooral aan de kusten) ook wel ontzilt zeewater.