Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Klimaathysterie

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5202 berichten
  • Pagina 347 van 347
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
Finny10
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

Re: Klimaathysterie

• Citeer

Bericht door Finny10 » Gisteren 23:51

Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48
VTEC schreef: ↑Gisteren 22:40

Fijne vakantie gewenst!
Kan je daar rechtstreeks naar vliegen, want dat is voor mij wat het probleem met dat soort bestemmingen qua buitenverblijf - Neem bvb. de Algarve, tijdens het seizoen plenty vluchten op Faro maar daarbuiten moet je vliegen via Zürich, Genève, München, Lisboa en noem het maar en ben je minstens een halve dag kwijt.
Bedankt.
Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Andere mogelijkheden zijn eerst naar Madrid vliegen en dan naar La Palma, ofwel eerst naar Tenerife of Gran Canaria en dan naar La Palma. De laatste manier heb ik gedaan.
Het feit dat je wat moeite moet doen om er te geraken is natuurlijk ook een reden dat er minder toeristen zijn. En gelukkig maar. Hoe ouder ik word hoe minder mensen ik kan verdragen.
Het is ook zeer bergachtig en er wonen maar 87.000 mensen waarvan dan nog eens ongeveer de helft in de twee belangrijkste steden woont, alhoewel het woord stad relatief is voor een oord met 20.000 inwoners.
De meeste mensen komen hier om in de bergen te wandelen en te genieten van de natuur en de stilte. De stranden zijn dan ook uiterst rustig, vandaag zat er geen 15 man op het strand.
Zatte en feestende Engelsen en Nederlanders zal je hier niet tegenkomen.
Ik vind het hier werkelijk zalig. Het voordeel is dat het het hele jaar door ongeveer dezelfde temperatuur is. De extremen zoals in Zuid-Spanje heb je hier niet. Het is hier al de hele week tussen de 22 en 25 graden. Ook in de winter dezelfde temperaturen. Ik kom pas op 5 juni terug dus nog wat verder genieten.
Ik heb ondertussen al afgesproken met de verhuurder van ons vakantiehuis dat ik deze winter voor 2 maanden mag huren aan een verminderde prijs omdat hij dan uiteraard zeker is dat hij 2 maand kan verhuren.
Dan kom ik dus terug om hier op het gemak de mogelijkheden te bekijken en contacten te leggen.
Een goed idee. Misschien ga ik dat de komende winter ook wel doen.

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » Gisteren 23:51

VTEC schreef: ↑Gisteren 23:04 Mijn petekind en haar ouders wonen in Castelldefels, een residentieel voorstad(je) van Barcelona vlak aan de zee. Het regent daar bijna nooit, in de zomer is het daar pokkeheet maar letterlijk iedereen heeft daar een zwembad & niet van de kleinste. Alle gazons zijn groen en ook het publiek domein is mooi groen. Waterschaarste hebben ze nog nooit van gehoord en het water is er niet spotgoedkoop maar wel beduidend minder dan hier.
Wat loopt er dan mis in BE na een jaar waarin we bijna verzopen?
Ze bufferen het water dat er wel valt en bij ons loopt het weg in het riool.
Hier staan overal bekkens om het water dat uit de bergen komt op te vangen. Ze gebruiken op sommige plaatsen hier (vooral aan de kusten) ook wel ontzilt zeewater.

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » Vandaag 00:02

Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48 Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Andere mogelijkheden zijn eerst naar Madrid vliegen en dan naar La Palma, ofwel eerst naar Tenerife of Gran Canaria en dan naar La Palma. De laatste manier heb ik gedaan.
Het feit dat je wat moeite moet doen om er te geraken is natuurlijk ook een reden dat er minder toeristen zijn. En gelukkig maar. Hoe ouder ik word hoe minder mensen ik kan verdragen.
Bedankt voor je omstandige antwoord!
Dus ja, overstappen - ik heb in mijn werkleven al talloze vluchten genomen / moeten nemen / aansluitingen gemist / op een hotel bij de luchthaven geslapen en merk voor mezelf dat hoe ouder ik word... hoe minder zin ik heb in transit tijd.
Leuke vakantie in Andorra La Vella gehad recent maar omdat Andorra geen eigen echte luchthaven heeft wel 12h onderweg door-to-door, dat weegt.

Finny10
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Finny10 » Vandaag 00:16

VTEC schreef: ↑Vandaag 00:02
Kwakkie schreef: ↑Gisteren 23:48 Vanuit België kun je er niet rechtstreeks naar vliegen, wel vanuit Amsterdam.
Dus ja, overstappen - ik heb in mijn werkleven al talloze vluchten genomen / moeten nemen / aansluitingen gemist / op een hotel bij de luchthaven geslapen en merk voor mezelf dat hoe ouder ik word... hoe minder zin ik heb in transit tijd.
Leuke vakantie in Andorra La Vella gehad recent maar omdat Andorra geen eigen echte luchthaven heeft wel 12h onderweg door-to-door, dat weegt.
Er zal toch ook wel een Ferry van Tenerife naar La palma gaan. Veel leuker.

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » Vandaag 00:20

Finny10 schreef: ↑Vandaag 00:16
VTEC schreef: ↑Vandaag 00:02

Er zal toch ook wel een Ferry van Tenerife naar La palma gaan. Veel leuker.
Ja dat klopt, wel een stuk duurder dan het vliegtuig. Ik had in eerste instantie gekeken voor de ferry van Gran Canaria naar La Palma maar je zat er 8u op en het was meer dan 200 euro. Ik vloog in 50 minuten voor 40 euro van Gran Canaria naar La Palma, 23 kg ruimbagage en 10 kg handbagage incluis maar de ferry is inderdaad leuker.
Het vliegtuig was ook wel een aparte ervaring. Het was een propeller vliegtuig, nog nooit in gezeten dus dat was wel eens leuk.
Laatst gewijzigd door Kwakkie op 25 mei 2025, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Finny10
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Finny10 » Vandaag 00:33

Gewoon al die zonnepanelen, thuisbatterijen, grafieken en electr. auto's vergeten. Daarmee redt België de wereld niet.
Dat is alleen maar de gevolgen wat proberen te bestrijden, maar niet de oorzaak aanpakken.

Heel groen allemaal. Maar het probleem is de overbevolking en te veel luxe.
Stoppen met al die door overheden gesubsidieerde charters en met de cruises.
Niet meer bij Shein en Temu kopen omdat het lekker goedkoop is. Gewoon producten uit eigen land kopen bij de resterende plaatselijke middenstand.
Scheelt 88 vracht 777's per dag uit China en bij Amazone 86.

En ook die leuke planten en bloemen vergeten die ontwikkeld worden in Laboratoria in ZuidAmerika. En garnalen vol bewaarmiddelen die heen en weer vliegen naar Marokko om daar gepeld te worden.

Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk allemaal.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 09:32

Misschien is dit wel het probleem ???

IMG_4010.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » Vandaag 10:35

Dankzij Engie en hun kerncentrales lekker 6 miljard € naar Frankrijk gestort.
Och ja, hier mogen wij als gebruiker altijd maar meer en meer betalen.
Zouden daar toch wel wat belastingen mogen op betalen, de rijkentaks kan dan op de schop.

Blijkbaar voor de rechtsen de normaalste zaak.
Valsheid in geschrifte ook het nieuwe normaal.

Daar zwijgen ze over.
Als het over wind en zon gaat de haantjes de voorste.
Estate Guru believer.

chesini
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 10:55

platin schreef: ↑Vandaag 10:35 Dankzij Engie en hun kerncentrales lekker 6 miljard € naar Frankrijk gestort.
Zouden daar toch wel wat belastingen mogen op betalen, de rijkentaks kan dan op de schop.

Blijkbaar voor de rechtsen de normaalste zaak.
Valsheid in geschrifte ook het nieuwe normaal.

Daar zwijgen ze over.
Als het over wind en zon gaat de haantjes de voorste.
We gaan er nooit uitgeraken als er geen enkele hoogbegaafde minister in BE het inzicht krijgt dat je een energie-mix moet implementeren: windenergie, zonne-energie, kernenergie, pompcentrale(s), batterijen, elektrolyse-plants voor aanmaak H2, biomassa, waterkrachtcentrales op de rivieren, energie-opslag obv perslucht en ook obv pompcentrale(s) en ook obv H2, internationale high-voltage grid-connecties Oost-West en Noord-Zuid. Maw een brede energie-mix met intelligente software die alles stuurt.

Maar bon, maar goed, vind in BE maar een hoogbegaafde minister. Waar zijn die ? Vind mij een politieker met een IQ boven de 145. En de kans dat die minister van energie wordt is zeer klein want Engie gaat die zelf allemaal aanwerven uiteraard.

En inderdaad, de rechtse rakkers hier op het forum die zwijgen als een graf als het inzicht het dreigt over te nemen op hun slogans. Dan is het silence. Of dan gooien ze er een image-plaatje bovenop in de hoop dat je je verstand niet zou gebruiken en hun verstand-op-nul visuals klakkeloos volgt. The painter wants to sell his paintings - but - the market is slow.
Laatst gewijzigd door chesini op 25 mei 2025, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Vandaag 11:27

platin schreef: ↑Vandaag 10:35 Dankzij Engie en hun kerncentrales lekker 6 miljard € naar Frankrijk gestort.
Jep, dat hebben we allemaal te danken aan die linkse energie experte Tinne VdS, die heeft er voor gezorgd dat België geen nucleaire taksen meer mag innen, de belastingbetaler mag opdraaien voor het langer openhouden van twee centrales, voor de gesubsidieerde gascentrales, voor de onbekende factuur voor nucleair afval en voor de extra CO2 uitstoot van ons land. Blijkbaar de normaalste zaak voor de linksen, daar zwijgen ze over.
Als het over de andere moet belastingen betalen, haantjes de voorste.

chesini
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 12:28

vortex schreef: ↑Vandaag 11:27
Jep, dat hebben we allemaal te danken aan die linkse energie experte Tinne VdS, die heeft er voor gezorgd dat België geen nucleaire taksen meer mag innen, de belastingbetaler mag opdraaien voor het langer openhouden van twee centrales, voor de gesubsidieerde gascentrales, voor de onbekende factuur voor nucleair afval en voor de extra CO2 uitstoot van ons land. Blijkbaar de normaalste zaak voor de linksen, daar zwijgen ze over.
Laat ons duidelijk zijn. Tine Van Der Straeten kent het verschil niet tussen een Volt, een Ampere, een Watt, een MegaWatt, een GigaWatt, een AmpereUur, een KiloWattUur, een MegaWattUur, een Joule, een KiloCalorie. Hoe dat die minister van energie geraakt is, is mij nog altijd een raadsel. Het is dan ook normaal dat Engie met haar voeten gespeeld heeft. En dat de BE-inwoners er (opnieuw) voor opdraaien. Hoogste tijd dat men ministers een IQ-test laat afleggen.

Finny10
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Finny10 » Vandaag 12:54

chesini schreef: ↑Vandaag 12:28
vortex schreef: ↑Vandaag 11:27
Laat ons duidelijk zijn. Tine Van Der Straeten kent het verschil niet tussen een Volt, een Ampere, een Watt, een MegaWatt, een GigaWatt, een AmpereUur, een KiloWattUur, een MegaWattUur, een Joule, een KiloCalorie. Hoe dat die minister van energie geraakt is, is mij nog altijd een raadsel. Het is dan ook normaal dat Engie met haar voeten gespeeld heeft. En dat de BE-inwoners er (opnieuw) voor opdraaien. Hoogste tijd dat men ministers een IQ-test laat afleggen.
Gaat niet lukken. Als die heeeeel laag uitvalt, dan denken ze dat ze heeel weinig fouten hebben gemaakt. ;D

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

5202 berichten
  • Pagina 347 van 347
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy