Frauduleuze transactie eigen rekening:bank twijfelt
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Frauduleuze transactie eigen rekening:bank twijfelt
Ja, dat denk ik ook. Volgens je ex zou je dat zelf gedaan hebben. Zelfs de grootste idioot gelooft dat niet!Ayhrual schreef: ↑26 mei 2025, 10:22Uw ex heeft gewoon uw inloggegevens kunnen bemachtigen toen jullie samen waren. Geen andere verklaring is mogelijk.HildevdB schreef: ↑25 mei 2025, 14:15 Als we beiden onze eigen bankapp openen dan zien we beiden:
-mijn individuele rekening (hij geen volmacht. Verschillende keren gevraagd aan de bank of hij erin kan. Iedere keer werd mij verzekerd dat hij er NIET in kan)
-gezamenlijke rekening (beiden volmacht)
-zijn individueel rekening (ik geen volmacht, ik kan geen enkele transactie doen in zijn rekening)
Ik heb geen enkele keer ooit op zijn telefoon gezeten en hij heeft geen enkele keer op mijn telefoon gezeten. Daar ik met het openen van een nieuwe individuele rekening de dag erna een nieuwe iPhone kocht en de bankapp daar op installeerde.
De transactie vanuit mijn individuele rekening is ook gebeurd met zijn eigen iPhone. Dat kon de bank ook bevestigen

Je moet eens zoeken op wat een "keylogger" doet op pc of laptop.
Dat is één manier.
Verborgen camera of over je schouder meegekeken... dat is een andere.
Zonder de inloggegevens kan hij dat niet gedaan hebben. Onmogelijk.
Dat is één manier.
Verborgen camera of over je schouder meegekeken... dat is een andere.
Zonder de inloggegevens kan hij dat niet gedaan hebben. Onmogelijk.
Ik hoop dat ze bij de bank dit willen bevestigen.
En mijn geld terug willen storten
Net weer gebeld met de bank: ze zijn nog steeds bezig met het onderzoek
Ik weet dat ik ongeduldig ben, maar zolang ik nog van niemand de bevestiging heb gekregen dat ze zijn exacte stappen hebben kunnen achterhalen en dat hij dus frauduleus en onrechtmatig in mijn rekening is geweest kan ik niet rusten of het loslaten
De bank zal alleen maar tussenkomen als uit onderzoek blijkt dat de fout bij hen ligt. In alle andere gevallen komen ze niet tussen.
Als blijkt dat je nu bijna ex aan je inloggegevens is geraakt daar kan de bank niets aan doen.
En zoals ik eerder al zei, diefstal tussen echtgenoten is niet strafrechterlijk vervolgbaar. Zolang jullie niet officieel gescheiden zijn blijven jullie dus gehuwd.
Blijft enkel nog over, een burgerlijke procedure.
Als blijkt dat je nu bijna ex aan je inloggegevens is geraakt daar kan de bank niets aan doen.
En zoals ik eerder al zei, diefstal tussen echtgenoten is niet strafrechterlijk vervolgbaar. Zolang jullie niet officieel gescheiden zijn blijven jullie dus gehuwd.
+1Kwakkie schreef: ↑26 mei 2025, 13:24 De bank zal alleen maar tussenkomen als uit onderzoek blijkt dat de fout bij hen ligt. In alle andere gevallen komen ze niet tussen.
De bank is niet in fout dus zullen ze niets doen. Klacht voor diefstal tegen uw ex is de enige manier maar dan zal je wel moeten bewijzen dat het uw geld was.
Wees ervan bewust dat dit allicht nog enige tijd zal aanslepen vooraleer je bank je uitsluitsel kan geven (en dan nog ...).HildevdB schreef: ↑26 mei 2025, 13:02Ik hoop dat ze bij de bank dit willen bevestigen.
Ik weet dat ik ongeduldig ben, maar zolang ik nog van niemand de bevestiging heb gekregen dat ze zijn exacte stappen hebben kunnen achterhalen en dat hij dus frauduleus en onrechtmatig in mijn rekening is geweest kan ik niet rusten of het loslaten
Spaar jezelf daarin en focus op andere dingen (hoe moeilijk ook) want je gaat je jezelf opvreten van de zenuwen, vrees ik ...
Win toch advies in bij een advocaat. Hoe langer je wacht, hoe minder kans dat je het terug krijgt. En die bank blijft je gewoon aan het lijntje houden, die doet echt niets.olleke schreef: ↑26 mei 2025, 18:16Wees ervan bewust dat dit allicht nog enige tijd zal aanslepen vooraleer je bank je uitsluitsel kan geven (en dan nog ...).HildevdB schreef: ↑26 mei 2025, 13:02
Ik hoop dat ze bij de bank dit willen bevestigen.
Spaar jezelf daarin en focus op andere dingen (hoe moeilijk ook) want je gaat je jezelf opvreten van de zenuwen, vrees ik ...
Ik dank jullie voor jullie adviezen, vooral van degenen die niet twijfelen aan mijn verhaal.
Als ik een advocaat zou nemen en ik zou de zaak winnen wordt mijn ex dan veroordeeld tot het betalen van mijn advocaatkosten (geen idee hoe het werkt, heb nog nooit een rechtszaak tegen iemand aangespannen)
En wat als ik verlies? Geld kwijt én advocaatkosten van ex betalen?
Als ik een advocaat zou nemen en ik zou de zaak winnen wordt mijn ex dan veroordeeld tot het betalen van mijn advocaatkosten (geen idee hoe het werkt, heb nog nooit een rechtszaak tegen iemand aangespannen)
Je kunt eerst gratis advies vragen aan een advocaat en je e.e.a. uit laten leggen.HildevdB schreef: ↑26 mei 2025, 21:36 Ik dank jullie voor jullie adviezen, vooral van degenen die niet twijfelen aan mijn verhaal.
Amai, je ex moet al een heel slecht karakter hebben om je zoiets te lappen!HildevdB schreef: ↑26 mei 2025, 21:36 Ik dank jullie voor jullie adviezen, vooral van degenen die niet twijfelen aan mijn verhaal.

Een pleidooi om niet te huwen en al zeker niet met gemeenschap van goederen.evita schreef: ↑27 mei 2025, 09:12Amai, je ex moet al een heel slecht karakter hebben om je zoiets te lappen!HildevdB schreef: ↑26 mei 2025, 21:36 Ik dank jullie voor jullie adviezen, vooral van degenen die niet twijfelen aan mijn verhaal.
En wat als ik verlies? Geld kwijt én advocaatkosten van ex betalen?![]()
Veel mensen weten niet dat diefstal onder gehuwden niet strafbaar is en eindigen bij een scheiding met een financiële kater, zeker diegenen die een lager loon hadden en/of thuisblijven om voor het huishouden en/of kinderen te zorgen.
Exen en toekomstige exen zijn tot alles in staat.
Liefde en haat zijn twee gevoelens die dicht bij elkaar liggen en het kan heel snel van liefde naar haat omslaan.