Heeft iemand uitleg over hoe orders uitgevoerd worden?
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Heeft iemand uitleg over hoe orders uitgevoerd worden?
Saxo is onbetrouwbaar wat de uitvoering van orders betreft. Wanneer ze zeggen dat ze een order naar de beurs sturen, dan klopt dat niet atijd. Dan is het een leugen. Bedrog. Soms vullen ze een order zelf in, aan een slechtere prijs dan de beurs, en steken het verschil op zak.Leontje schreef: ↑Gisteren 11:43Handelen op Bolero gebeurt altijd in een real time omgeving, dus NIET aan vertraagde koersen.
Als men regelmatig handelt (de laatste 2 maanden) dan krijgt men ook de real time prijs (last traded price) bij de raadpleging op het scherm, en deze is nog een 5-tal seconden sneller dan de "real time" prijs op de website van Euronext zelf.
Ze hebben nu wel lagere tarieven, maar verdienen op een andere manier geld, zonder daar transparant over te zijn. De klant betaalt dat. Dat is nu eenmaal het verdienmodel van lage kostenbrokers (wat ze niet voor alle transacties toepassen).
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog niet meegemaakt wat gij vertelt hoor.
Saxo blijft voor mij op nr 1.
Medirect op 2.
degiro vertrouw ik dan weer niet.
Keytrade duur en maakt fouten maar herstelt ze op vraag.
Bolero en Re=Bel zijn ook te duur.
Ik zou nog graag TradeRepublic willen (gratis account)... ik wacht nog even.
Saxo blijft voor mij op nr 1.
Medirect op 2.
degiro vertrouw ik dan weer niet.
Saxo past SOR toe, dus niet rechtstreeks op de beurs zie artikel https://www.home.saxo/content/articles/ ... t-08122021
De opmerking van KleineSpaarder is terecht.
Medirect vind ik heel slecht: zeer beperkt aanbod, verlate koersen, geen orderboek en erg duur voor grotere bedragen (bijvoorbeeld op Euronext bedrag > 50000€ en in vergelijking met Keytrade, Bolero en Re-Bel )spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 14:24 Medirect op 2.
...
Keytrade ruim gamma, real time koersen mogelijk, iceberg orders mogelijk, goedkoper dan Medirect, Bolero en Re-Bel
Bolero: real time koersen mogelijk, orderboek raadpleegbaar, handelsmarge (kopen zonder dat er al cash op de rekening staat)
Re-Bel: verlate koersen, geen orderboek, beperkt aanbod; makelaarsprijs gelijkaardig als Bolero
Iedereen moet zijn eigen rekening maken. Wat "duur" is voor de ene persoon, is dit niet noodzakelijk voor een ander persoon.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gesteund op mijn ervaring, zijn er enkele voorwaarden die voldaan moeten worden om dit te doen:
- de beurs moet het toelaten (bv Euronext)
- van toepassing op ETF's (waarschijnlijk ook op aandelen, maar dat weet ik niet)
- het totale order moet groot genoeg zijn (> 10000€)
- werkt met limietorder (dagorder)
- het orderaantal dat getoond (verhandeld) is maximum 1/10 van het totale aantal
Voorbeeld aankoop
totaal: 649 aandelen van etf: IMAE limietprijs: 85,42€ (dus totaal ongeveer 55438€)
max. aantal dat getoond wordt: 50
resultaat: aankoop aan 85,22€
De mogelijkheid van een iceberg order is wat verborgen in de interface: men moet eerst limietprijs, het aantal ingeven en dan komt er een icoontje, en als men dat aanklikt ziet men een veld waarin men "het max. aantal dat getoond wordt" invult (in het voorbeeld: 50)