slapende spaarrekeningen zijn kosteloos?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
slapende spaarrekeningen zijn kosteloos?
Ik heb al mijn spaargeld weggehaald bij Credit Europe Bank door de rekeningen gewoon op nul te zetten.
Nu vraag ik mij wel af of er geen kosten worden gerekend als die rekeningen een gans jaar op nul staan (slapend zijn)?
Weet iemand hier wat meer over?
Nu vraag ik mij wel af of er geen kosten worden gerekend als die rekeningen een gans jaar op nul staan (slapend zijn)?
Weet iemand hier wat meer over?
Re: slapende spaarrekeningen zijn kosteloos?
Vroeger rekende enkel Argenta kosten aan voor "onrendabele rekeningen". Ik dacht zelfs dat bij Argenta deze kost verdwenen is. Normaal gezien zijn er geen kosten voor slapende spaarrekeningen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat argenta nog steeds boetes geeft aan onrendabele rekeningen (nog een mail gehad hieromtrent van mijn kantoordirecteur begin deze maand)Vaganzza schreef:Vroeger rekende enkel Argenta kosten aan voor "onrendabele rekeningen". Ik dacht zelfs dat bij Argenta deze kost verdwenen is. Normaal gezien zijn er geen kosten voor slapende spaarrekeningen.
Kan je die mail (met de nodige privé zaken weggelaten) hier posten? Dat zou willen zeggen dat Argenta dit overal verwijderd heeft, maar toch nog kan aanrekenen.Maarten schreef:Ik denk dat argenta nog steeds boetes geeft aan onrendabele rekeningen (nog een mail gehad hieromtrent van mijn kantoordirecteur begin deze maand)Vaganzza schreef:Vroeger rekende enkel Argenta kosten aan voor "onrendabele rekeningen". Ik dacht zelfs dat bij Argenta deze kost verdwenen is. Normaal gezien zijn er geen kosten voor slapende spaarrekeningen.
Vraag: welke baat heb je als klant met slapende rekeningen? Ruis volgens mij... 
Sommigen houden rekeningen bv omdat ze tijdelijk minder spaarcenten hebben (aankoop huis bv) ofwel omdat de rente ergens anders op dit moment hoger is en ze snel willen kunnen terugkeren bij een andere situatie.cardoman schreef:Vraag: welke baat heb je als klant met slapende rekeningen? Ruis volgens mij...
Beste *****,Vaganzza schreef:Kan je die mail (met de nodige privé zaken weggelaten) hier posten? Dat zou willen zeggen dat Argenta dit overal verwijderd heeft, maar toch nog kan aanrekenen.Maarten schreef: Ik denk dat argenta nog steeds boetes geeft aan onrendabele rekeningen (nog een mail gehad hieromtrent van mijn kantoordirecteur begin deze maand)
......
Wij raden u aan om +/- 50€ op de zichtrekening te laten staan om te voorkomen dat dit een slapende rekening wordt. Enkel in dit geval kunnen er kosten
aangerekend worden (+/- 4.95€)
Hopende u hiermee te hebben geholpen, verblijf ik met vriendelijke groeten
Argenta *****
Deze mail heb ik ontvangen op 4/01/2010
en om werkpaard te quoten uit een ander topic:
Klik op "juridische bepalingen" onderaan elke pagina op de site van Argenta.
Daar vind je het algemeen reglement, de volledige en de verkorte tarievenlijst terug.
In de volledige tarievenlijst staat nog altijd de kost voor onrendabele rekeningen (blz. 22).
argenta rekent dus nog zeker steeds de boete aan voor onrendabele rekeningen
Klik op "juridische bepalingen" onderaan elke pagina op de site van Argenta.
Daar vind je het algemeen reglement, de volledige en de verkorte tarievenlijst terug.
In de volledige tarievenlijst staat nog altijd de kost voor onrendabele rekeningen (blz. 22).
argenta rekent dus nog zeker steeds de boete aan voor onrendabele rekeningen
Ik kan het niet vinden in het algemeen reglement van geldig is vanaf 01/01/2010
http://www.argenta.be/nl/Images/Algemee ... -15514.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.argenta.be/nl/Images/Algemee ... -15514.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind het er ook niet direct, maar in de tarievelijst onder juridische bepalingen (aangepast 14/01/2010) staat het er sowieso wel in. Ik zou er dus toch maar vanuit gaan dat ze het nog steeds toepassen.
Had dit vorige week ook per e-mail gevraagd aan mijn kantoor, en dit was hun antwoord :
"Als de maxi een saldo < 49.58 euro vertoond en zonder verrichtingen in het voorbije kalenderjaar wordt er per rekening een kost van 4.96 euro aangerekend."
"Als de maxi een saldo < 49.58 euro vertoond en zonder verrichtingen in het voorbije kalenderjaar wordt er per rekening een kost van 4.96 euro aangerekend."
I see...Vaganzza schreef:Sommigen houden rekeningen bv omdat ze tijdelijk minder spaarcenten hebben (aankoop huis bv) ofwel omdat de rente ergens anders op dit moment hoger is en ze snel willen kunnen terugkeren bij een andere situatie.cardoman schreef:Vraag: welke baat heb je als klant met slapende rekeningen? Ruis volgens mij...
Uiteindelijk is die situatie bij argenta heel simpel op te lossen, 50 euro op de rekening houden en je bent van alle kopzorgen verlost.cardoman schreef:I see...Vaganzza schreef:
Sommigen houden rekeningen bv omdat ze tijdelijk minder spaarcenten hebben (aankoop huis bv) ofwel omdat de rente ergens anders op dit moment hoger is en ze snel willen kunnen terugkeren bij een andere situatie.
Als je zelf die niet meer kan missen, sluit dan het boeltje af.