Allianz woningverzekering vs KBC
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Allianz woningverzekering vs KBC
Die regel zegt dat je als bedrijfsleider en zelfstandige niet onbeperkt fiscaal kunt sparen. Het is een wettelijke regel. Alle maatschappijen moeten die regel volgen.voorheenCP1234 schreef: ↑23 mei 2025, 09:44 Als expert in deze materie, kan je de 80% regel eens in lekentaal kort uitleggen aub, bedankt alvast.![]()
Je kunt maar zoveel fiscaal sparen voor je aanvullend pensioen tot het totaal pensioen (wettelijk + aanvullend) max. 80% van je laatste brutoloon is (bedrijfsleiders) of van het gemiddelde van het bruto loon van de laatste 3 jaar van zelfstandigen.
In de praktijk is het een ingewikkelde berekening omdat het complexe materie is en omdat je schattingen moet maken, soms over de verre toekomst. En nog ingewikkelder voor wie een gemengde loopbaan heeft.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
De vraag gaat over een woningverzekering niet over pensioensparen etc.
Check gewoon je polis - ik ben verzekerd tegen 'nieuwbouwwaarde' & hopelijk heb ik dat vooral nooit nodig.
Precies. Heb ik ook, verzekerd bij Vivium voor nieuwbouwwaarde.
Kleine spaarder kan niet begrijpend lezen helaas en googled maar wat en kopieert dat dan.
Als je schade hebt, heb je de keuze om al dan niet te herstellen of her op te bouwen. Volgens de wet op de verzekeringen moet een maatschappij minimaal 80% van de schade vergoeden indien je niet herstelt. Als je wel herstelt en facturen bezorgt, krijg je daarnaast nog de overige 20% en de BTW.voorheenCP1234 schreef: ↑23 mei 2025, 09:44
Bedankt voor de tip.
Als expert in deze materie, kan je de 80% regel eens in lekentaal kort uitleggen aub, bedankt alvast.![]()
Er zijn echter maatschappijen die ineens 100% betalen ongeacht of je al dan niet herstelt of heropbouwt. Vandaar dat ik geen fan ben van AXA of Vivium. Je gaat minder schadevergoeding krijgen als je er niet onmiddellijk voor kiest om te herstellen. Of als je om bepaalde redenen er bijvoorbeeld niet voor zou kiezen om je pand her op te bouwen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de klare en duidelijke uitlegNS2SN schreef: ↑23 mei 2025, 14:26Als je schade hebt, heb je de keuze om al dan niet te herstellen of her op te bouwen. Volgens de wet op de verzekeringen moet een maatschappij minimaal 80% van de schade vergoeden indien je niet herstelt. Als je wel herstelt en facturen bezorgt, krijg je daarnaast nog de overige 20% en de BTW.voorheenCP1234 schreef: ↑23 mei 2025, 09:44
Bedankt voor de tip.
Als expert in deze materie, kan je de 80% regel eens in lekentaal kort uitleggen aub, bedankt alvast.![]()
Er zijn echter maatschappijen die ineens 100% betalen ongeacht of je al dan niet herstelt of heropbouwt. Vandaar dat ik geen fan ben van AXA of Vivium. Je gaat minder schadevergoeding krijgen als je er niet onmiddellijk voor kiest om te herstellen. Of als je om bepaalde redenen er bijvoorbeeld niet voor zou kiezen om je pand her op te bouwen.

Make Spaargids " Great Again ! "
Ondertussen heb ik me nog verder verdiept in de brandverzekeringen.
In augustus vervalt mijn polis bij KBC en zal het gaan tussen Allianz/Beobank/Yuzzu en Ethias.
Welke zouden jullie kiezen?
In augustus vervalt mijn polis bij KBC en zal het gaan tussen Allianz/Beobank/Yuzzu en Ethias.
Welke zouden jullie kiezen?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe komt Beobank ineens in je lijstje binnen, ben deze nog nooit tegen gekomen bij mogelijke of aan te raden brandverzekeringen en daar ik er ook klant ben, wel benieuwd.
Ook naar de mening van de experts hier over BEOBANK zijn brandverzekering.
Make Spaargids " Great Again ! "
Beobank heeft zelf geen verzekeringen. Zij verkopen verzekeringen van ACM Verzekeringen, wat feitelijk een dochter is van het Franse Crédit Mutuel. Ik heb er zelf weinig ervaring mee maar op het eerste zicht lijkt het een basisdekking. De vraag is ook in hoeverre Beobank iets te zeggen heeft als er discussie is bij een schadegeval.
Keuze tussen Yuzzu/Ethias en Allianz is deels ook een keuze of je liever een makelaar hebt of liever alles direct (zelf) doet.
Keuze tussen Yuzzu/Ethias en Allianz is deels ook een keuze of je liever een makelaar hebt of liever alles direct (zelf) doet.
Is er zoveel voordeel aan een makelaar? Behalve dat die ook een graantje meepikt? Wat vinden jullie?
Foto's doorsturen etc kunnen we zelf ook he...
Foto's doorsturen etc kunnen we zelf ook he...
Dat is inderdaad zeer persoonlijk. Voor mij is de toegevoegde waarde van een makelaar zeer beperkt. Maar er zijn veel mensen die weinig kaas gegeten hebben van verzekeringen of er gewoon weg weinig affiniteit mee hebben. Als je dan een goeie makelaar hebt, ben ik er wel van overtuigd dat die een verschil kan maken. Vooral als er iets mis gaat in een schadegeval of in het beheer van een contract.
Ethias of Yuzzu gaan je echt niet helpen als er een probleem is met bijvoorbeeld de afhandeling van een schade. Als je hun kiest, zou ik ook een goede contractuele rechtsbijstand afsluiten bij bijvoorbeeld een Das of Arag.
Ethias of Yuzzu gaan je echt niet helpen als er een probleem is met bijvoorbeeld de afhandeling van een schade. Als je hun kiest, zou ik ook een goede contractuele rechtsbijstand afsluiten bij bijvoorbeeld een Das of Arag.
Als je de optie rechtsbijstand bij je brandverzekering neemt, heb je vrij keuze van advocaat. Die kan toch helpen dan met de afhandeling van schade, indien nodig?
Als in die rechtsbijstand contractuele geschillen met uw eigen verzekeraar gedekt zijn en dat is niet altijd zo. Bovendien geeft het vaak aanleiding tot problemen omdat je tegen uw eigen maatschappij aan het procederen bent. Echt onafhankelijk is het vaak niet...
Maar dat is hetzelfde bij KBC of een andere. Dan moet je al echt een aparte rechtsbijstandverzekering nemen
Als ik zo lees je wil het max, maar het mag niks kosten.
Wanneer je iets ernstig voor hebt, of iets klein, een slotenmaker midden in de nacht bye bye goedkope polis.
Ga je rap ondervinden wat een goedkope inhoud.
En ja, je moet me niet geloven hoor.
Estate Guru believer.
Daarvoor zit ik toch op Spaargids?
Zoveel mogelijk rendement tegen een zo laag mogelijke kost.
Zoveel mogelijk rendement tegen een zo laag mogelijke kost.