Hoera meerwaardebelasting!
TIP
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Hoera meerwaardebelasting!
… omdat jij geen kinderen hebt.

Ik heb er wel. En als ik het kan regelen dan gaat 100% naar hen en 0% naar de staat.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
60 % van de mensen hebben al een vereenvoudigde belastings aangifte. Dat is nu serieus opletten. De regering ging het gemakkelijk maken voor de mensen. Janbon ziet dat anders.iemandergens schreef: ↑4 juli 2025, 22:49 Ik vraag me af:
1) Hoe ze vanaf 2026 gaan bijhouden wat de aankoopwaarde is als je nadien tegen verschillende koersen aankoopt. Dan gaat de fiscus elke transactie moeten bijhouden en nakijken?
2) Hoe de meerwaarde wordt bepaald bij verkoopt. Geldt er FIFO, FILO of wordt er met een gemiddelde gerekend?
3) Hoe een normaal persoon kan weten hoeveel hij precies mag verkopen om onder de 10.000 euro per jaar te blijven (afhankelijk van hoe de meerwaarde wordt berekend).
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Uw plaat blijft hangen jongen ...VincentVega schreef: ↑5 juli 2025, 17:30De Wever was toen nog niet geboren maar je bedoelt vermoedelijk net zoals vele Blokkers![]()
Heb je soms een fotooke nodig van Flipke Den Chinees met een Verdinaso vlag om je geheugen op te frissen?
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
U vraagt, wij draaien …voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 07:57Uw plaat blijft hangen jongen ...VincentVega schreef: ↑5 juli 2025, 17:30
De Wever was toen nog niet geboren maar je bedoelt vermoedelijk net zoals vele Blokkers![]()
Heb je soms een fotooke nodig van Flipke Den Chinees met een Verdinaso vlag om je geheugen op te frissen?
Flipke - samen met een ander fascist - trots poserend met Verdinaso vlag. Op de sociale media zet hij er ook nog een SS spreuk naast (hoe dom kan je zijn?)
Voor diegenen die Verdinaso niet kennen: een fotooke van hun leider Joris Van Severen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Welke impact verwachten julie van meerwaardetaks op reeds afgesloten Tak21?
Ik vrees dat meerwaardetaks voor Tak21 extra nadelig en discriminerend is.
Een jaarlijkse vrijstelling is namelijk niet mogelijk omdat 8 jaar blijven noodzakeljjk is in kader van uitstapkosten en roerende voorheffing.
Door de lange termijn van dit product lopen interesten veel hoger op dan bij producten met kortere looptijd.
Desondanks werd op deze producten wel reeds 2% verzekeringstaks ingehouden.
Met amper 75000 euro aan 2,7% zit men 8 jaar later al boven die vrijstelling van 15000 euro.
Een jaarlijkse vrijstelling is namelijk niet mogelijk omdat 8 jaar blijven noodzakeljjk is in kader van uitstapkosten en roerende voorheffing.
Door de lange termijn van dit product lopen interesten veel hoger op dan bij producten met kortere looptijd.
Met amper 75000 euro aan 2,7% zit men 8 jaar later al boven die vrijstelling van 15000 euro.
Hopelijk doeken ze dit op:)Smartkid schreef: ↑Gisteren 11:17 Welke impact verwachten julie van meerwaardetaks op reeds afgesloten Tak21?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor fiscaal pensioensparen of langetermijnsparen is de meerwaardebelasting niet van toepassing.
Voor de rest zie: meerwaardetaks-op-tak21-t33619.html#p653253
Mensen met turbo's zullen ook niet blij zijn, tenzij nog een turbo diesel?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn eer is ook trouw; als je geen eer kent zal je dat niet begrijpen, doe maar voort jongen, je bent zielig maar ook braaf hoor ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 08:21U vraagt, wij draaien …
Flipke - samen met een ander fascist - trots poserend met Verdinaso vlag. Op de sociale media zet hij er ook nog een SS spreuk naast (hoe dom kan je zijn?)
IMG_1580.jpeg
Voor diegenen die Verdinaso niet kennen: een fotooke van hun leider Joris Van Severen.
IMG_1578.jpeg

Misschien moeten ze ook een meerwaarde op B.T.W. instellen.
Dat gaat tenslotte ook over toegevoegde waarde.
En wie meer dan 10.000 B.T.W. betaalt heeft tenslotte ook sterke schouders, want hij geeft ongeveer 50.000 à 60.000 uit per jaar.
Voor aandeelhouders met meer dan 20% van de aandelen telt dat niet. Want die mogen voortaan gewoon de B.T.W. aftrekken.
Dat gaat tenslotte ook over toegevoegde waarde.
En wie meer dan 10.000 B.T.W. betaalt heeft tenslotte ook sterke schouders, want hij geeft ongeveer 50.000 à 60.000 uit per jaar.
Voor aandeelhouders met meer dan 20% van de aandelen telt dat niet. Want die mogen voortaan gewoon de B.T.W. aftrekken.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk spreken SS spreuken jou aan. Ik had niets anders verwacht.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 15:33Mijn eer is ook trouw; als je geen eer kent zal je dat niet begrijpen, doe maar voort jongen, je bent zielig maar ook braaf hoor ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 08:21
U vraagt, wij draaien …
IMG_1580.jpeg
IMG_1578.jpeg![]()

Het is al goede, klein jongetje. Je bent braaf geweest en mag je rechterarm terug laten zakken. Flipke leest niet meer mee. Die zit al lang bij de Chinees. Of bij de Rus. Of bij de Syrische banneling.

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
goed zo jongen, duidelijk dat je maar één plaat kent, die van de inhoud alvast niet ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:49Natuurlijk spreken SS spreuken jou aan. Ik had niets anders verwacht.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 15:33
Mijn eer is ook trouw; als je geen eer kent zal je dat niet begrijpen, doe maar voort jongen, je bent zielig maar ook braaf hoor ...![]()
![]()
Het is al goede, klein jongetje. Je bent braaf geweest en mag je rechterarm terug laten zakken. Flipke leest niet meer mee. Die zit al lang bij de Chinees. Of bij de Rus. Of bij de Syrische banneling.![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Sinds wanneer heeft het Blok inhoud?voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 16:03goed zo jongen, duidelijk dat je maar één plaat kent, die van de inhoud alvast niet ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:49
Natuurlijk spreken SS spreuken jou aan. Ik had niets anders verwacht.![]()
Het is al goede, klein jongetje. Je bent braaf geweest en mag je rechterarm terug laten zakken. Flipke leest niet meer mee. Die zit al lang bij de Chinees. Of bij de Rus. Of bij de Syrische banneling.![]()

Een Blokker met inhoud ? Onmogelijk.
Wat met de minwaarden?
De meesten hier zitten met heel mooie winsten op hun portefeuilles en de beurzen staan hoog.
Op 1 jan 2026 wordt er een foto van die portefeuilles genomen.
Wanneer we volgend jaar in een correctiemodus gaan of de beurzen dalen plots 20%, wat blijft er dan nog over van hun meerwaardetax?
Het zou wel eens aardig kunnen tegenvallen voor de overheid.
De meesten hier zitten met heel mooie winsten op hun portefeuilles en de beurzen staan hoog.
Op 1 jan 2026 wordt er een foto van die portefeuilles genomen.
Wanneer we volgend jaar in een correctiemodus gaan of de beurzen dalen plots 20%, wat blijft er dan nog over van hun meerwaardetax?
Het zou wel eens aardig kunnen tegenvallen voor de overheid.