Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Die 10k vrijstelling hadden ze beter niet gedaan, als je tob en bid/ask gaat bekijken moet je al goed tellen om er paar 100 euro aan over te houden. Die politiekers kunnen ofwel niet tellen, of het is bewust.
Alle, even denken.
Met de 10k vrijstelling kan je tijdens je pensioen jaarlijks 10k meerwaarde afhalen zonder belastingen; een mooie toevoeging aan je pensioen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 juli 2025, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Men moet het wel heel relativeren :
10 k vrijstelling = 1000 euro maximum in de pocket ( daarvan moet nog de beurstaks van 0,35 % worden afgetrokken en indien men dezelfde aandelen vlug opnieuw koopt, dan ook nog eens de beurstaks van de aankoopkosten en het makelaarsloon van de broker.
10 k vrijstelling = 1000 euro maximum in de pocket ( daarvan moet nog de beurstaks van 0,35 % worden afgetrokken en indien men dezelfde aandelen vlug opnieuw koopt, dan ook nog eens de beurstaks van de aankoopkosten en het makelaarsloon van de broker.
Taks die je niet moet betalen, is taks die je niet moet betalen.paul schreef: ↑10 juli 2025, 17:38 Men moet het wel heel relativeren :
0,12% beurstaks die je ook vandaag zou moeten betalen, dus daar verandert niets.
Waarom zou je opnieuw kopen als je op pensioen bent?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer: