Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Lege winkelrekken brengen niet veel op hé.Finny10 schreef: ↑13 juli 2025, 22:20Dat vind ik vreemd. Het aanbod kan de vraag niet bijbenen! Dan zou het aandeel juist moeten stijgen en kunnen ze zonder problemen de winstmarge verhogen.karine schreef: ↑13 juli 2025, 21:44 Daarom krijgt Lotus Bakeries beursklappen:
Het speculoos-aanbod kan de vraag voorlopig niet volgen.
President Trump heft 30 procent op fruit voor gezonde snackrepen.
De hoge cacaoprijs dreigt koeken en gebakjes nóg duurder te maken.
Beleggers en fondsen verkiezen aandelen van defensie-, bouw- en infrastructuurbedrijven.
Samen met die uitstekende jaarresultaten van 2024 moest Lotus melden dat het aanbod van Biscoff niet langer de wereldwijde vraag kon volgen, zelfs niet met de huidige machines op volle capaciteit. Pas vanaf 2026 (ten vroegste in het tweede kwartaal, red.) komt er een oplossing in zicht als in Thailand een nieuwe, extra fabriek operationeel zal worden.”
“Toch een instapkans”
Maar zelfs aan de huidige 7.300 euro toont het aandeel zich nog vrij prijzig. De meeste beursanalisten die Lotus Bakeries volgen, blijven voorlopig bij een houden-advies. Bij Exane BNP Paribas verlaagde men het koersdoel intussen zelfs naar 6.700 euro
Met de nieuwe fabriek half 2026 zal hier wel serieuze verbetering in komen.
De winkelrekken zijn juist niet leeg, want ze produceren maximaal. Hun omzet is dus ook maximaal. Ze kunnen gewoon de prijs verhogen zelfs.
Eerder het gevaar dat ze volgend jaar met hun overproductie blijven zitten als ze een nieuwe fabriek er bij hebben.
Het speculoos-aanbod kan de vraag voorlopig niet volgen.
Hier wat Luc Kroeze (De kaviaarformule) schrijft over Lotus: https://luckroeze.substack.com/p/lotus- ... eggershart
(en waar ik mij overigens helemaal in kan vinden).
(en waar ik mij overigens helemaal in kan vinden).
Laatst gewijzigd door patrick4 op 14 juli 2025, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Het is speculaas, niet speculoos. Je zegt toch ook niet Sinterkloos?

Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
We wonen hier nog steeds in België.
In Nederland eet men speculaas.
In België eet men vooral speculoos.
Je moet niet alles geloven wat chatgpt je vertelt. Je koekje is enkel speculoos wanneer het geen specu bevat.
(PS.: Het was een mopje) En ik denk dat het ondertussen gewoon Biscoff geworden is.
Trouwens zelf speculaas maken is niet moeilijk (idem marsepein) en leuk om te doen samen met de kinderen.
Speculaaskruid vind je makkelijk op de wekelijkse markt, wel de dosering respecteren. Recepten op Dagelijkse Kost en VTM Koken.
Speculaaskruid vind je makkelijk op de wekelijkse markt, wel de dosering respecteren. Recepten op Dagelijkse Kost en VTM Koken.
Natuurlijk. En tussen ons gezegd en gezwegen, die Lotus brol is bijlange niet de lekkerste speculaas. Veel te zoet en te gecaramelliseerd. Maar goed, het is een massa-product, het verkoopt goed en is goedkoop te maken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo kan men het in ieder geval makkelijk onthouden inderdaad.

Dat is gewoon een merknaam.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 juli 2025, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is alleen maar bruine suiker, goed om de kinderen met diabetes op te voeden.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2025, 18:58Natuurlijk niet ... het is dan ook speculoos ipv speculaas.![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.lotusbakeries.be/nl/producten/speculoos
Mmmmm ....Ingrediënten
Tarwebloem, suiker, plantaardige oliën (palmolie van duurzame en gecertificeerde plantages, raapolie), kandijstroop, rijsmiddel (natriumwaterstofcarbonaat), sojabloem, zout, kaneel
Het aandeel vind ik minder lekker.
Diabetes is the middle name of the average American. Zo slecht zal het dan toch niet zijn.Finny10 schreef: ↑14 juli 2025, 18:59Het is alleen maar bruine suiker, goed om de kinderen met diabetes op te voeden.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2025, 18:58
Natuurlijk niet ... het is dan ook speculoos ipv speculaas.![]()