Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Stand op 01/07 is 0,77% YTD

24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
21%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/07/2025
21%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/07/2025
Volgens Bolero 3,07%
YTD is +0.83%
Portefeuilleverdeling:
- aandelen 39.7%
- obligaties 28%
- cash 14.8%
- edelmetalen 16.7%
- bitcoin 0.8%
Portefeuilleverdeling:
- aandelen 39.7%
- obligaties 28%
- cash 14.8%
- edelmetalen 16.7%
- bitcoin 0.8%
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
We zullen eens naar de YTD prestaties kijken van prox en Xfab:
Prox: + 62,81%
Xfab: + 36,9%
Voila, dat zag ik er dus in

-2,93%
78,86% ETF
17,44% cash
3,7% stocks
78,86% ETF
17,44% cash
3,7% stocks
Waarom zijn jullie zo geïnteresseerd in de YTD van anderen?
Het zegt n.l. zo weinig.
En ieders manier van beleggen is ook weer anders.
Ook afhankelijk van leeftijd en kapitaal.
Simpel gesteld al voorbeeld:
- iemand die 65+ is en met een kapitaal van 1 miljoen + 7 à 10% haalt vind ik erg goed.
- een student die met een optie en een kapitaal van 300 euro 100% haalt zegt me niets.
Het zegt n.l. zo weinig.
En ieders manier van beleggen is ook weer anders.
Ook afhankelijk van leeftijd en kapitaal.
Simpel gesteld al voorbeeld:
- iemand die 65+ is en met een kapitaal van 1 miljoen + 7 à 10% haalt vind ik erg goed.
- een student die met een optie en een kapitaal van 300 euro 100% haalt zegt me niets.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb er goede hoop in dat mijn portefeuille de 600% haalt op tien jaar. In 2016 begonnen met de huidige portefeuille. Vandaag schommel ik rond de 550%. Zou de evolutie van IWDA eens moeten bekijken op 10 jaar om te zien of ik het beter doe. Er was hier toch iemand op het forum die zijn stand bijhield vanaf 2008 en al boven de 1000% zat. Was dat B4H7long niet of Divi?
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Ben je nu sarcastisch bezig? Je kunt toch de evolutie ook zien van IWDA sinds 2016.koenvhaver schreef: ↑21 juli 2025, 20:36 Ik heb er goede hoop in dat mijn portefeuille de 600% haalt op tien jaar. In 2016 begonnen met de huidige portefeuille. Vandaag schommel ik rond de 550%. Zou de evolutie van IWDA eens moeten bekijken op 10 jaar om te zien of ik het beter doe. Er was hier toch iemand op het forum die zijn stand bijhield vanaf 2008 en al boven de 1000% zat. Was dat B4H7long niet of Divi?

Door dat wachten gaat er dan wel 60% meerwaardetaks af.koenvhaver schreef: ↑21 juli 2025, 20:36 Ik heb er goede hoop in dat mijn portefeuille de 600% haalt op tien jaar. In 2016 begonnen met de huidige portefeuille. Vandaag schommel ik rond de 550%. Zou de evolutie van IWDA eens moeten bekijken op 10 jaar om te zien of ik het beter doe. Er was hier toch iemand op het forum die zijn stand bijhield vanaf 2008 en al boven de 1000% zat. Was dat B4H7long niet of Divi?

-
- Full Member
- Contacteer:
Heb daarna de evolutie bekeken van IWDA. Ik was oprecht verbaasd dat het rendement zo laag was. Ik dacht minimum ook zeker 400%.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Als je enigszins met beleggen bezig bent, dan kun je toch een ruwe inschatting maken van het rendement van de beurs? De S&P deed het bovengemiddeld goed, en haade een rendement dat pakweg gemiddeld een procent of 9 bedraagt. Dat is -zeer grof ingeschat- een verdubbeling van je vermogen elke 7 jaar, gemiddeld genomen. Dan kun je nooit op een vervijfvoudiging op 10 jaar komen met een index die breder is dan de bovengemiddeld presterende S&P. Je zou toch ook moeten weten dat bedrijfswinsten of het GDP van ontwikkelde markten over alle sectoren heen niet aan dit tempo evolueren?koenvhaver schreef: ↑22 juli 2025, 07:13 Heb daarna de evolutie bekeken van IWDA. Ik was oprecht verbaasd dat het rendement zo laag was. Ik dacht minimum ook zeker 400%.
Voorts moet je je rendement (ervan uit gaande dat het niet volstrekt verzonnen is) ook afzetten tegenover het genomen risico dat in tegenstelling tot rendement zelfs achteraf niet te kwantificeren valt. IWDA een relatief veilige belegging. Mits de nodige psychologische weerbaarheid om de schommelingen van de beurs te kunnen verdragen kan je hier gerust een behoorlijk deel van je vermogen in investeren. Of dat ook geldt voor de samenstelling van jouw portefeuille is nog maar zeer de vraag.
Verder ben ik nooit onder de indruk geweest van mensen die opscheppen over hun (al dan niet verzonnen) rendement. Als je echt succesvol bent in beleggen dan heb je geen nood aan externe erkenning op een anoniem forum.
Bron: het internet.
Goed gedaan jongen, vermeldt er ook even bij wat er in die buy and hold van jou zit.koenvhaver schreef: ↑21 juli 2025, 20:36 Ik heb er goede hoop in dat mijn portefeuille de 600% haalt op tien jaar. In 2016 begonnen met de huidige portefeuille. Vandaag schommel ik rond de 550%. Zou de evolutie van IWDA eens moeten bekijken op 10 jaar om te zien of ik het beter doe. Er was hier toch iemand op het forum die zijn stand bijhield vanaf 2008 en al boven de 1000% zat. Was dat B4H7long niet of Divi?
Welke aandelen of trackers etc. en in welke hoeveelheden. Dat geeft nl meer inzicht dan die loze kreten.
De reden waarom ik mijn ytd post ( dit zei ik al eerder) is om te tonen dat je normale rendementen kunt halen met lager risico dan indexbeleggen. Ik wil tonen dat er alternatieven zijn voor de bijbel.
Vanaf vorig jaar post ik niet meer elke maand, omdat ik zag dat er mensen in dit topic wel heeeel creatief waren met hun YTD en vooral de vergelijkingen etc.
Ik post altijd heel conservatief, de realiteit is eigenlijk een tikje beter als ik alles tel, maar dat is achter de komma.
Het heeft niks met opscheppen te maken, bij mij toch niet...
Vanaf vorig jaar post ik niet meer elke maand, omdat ik zag dat er mensen in dit topic wel heeeel creatief waren met hun YTD en vooral de vergelijkingen etc.
Ik post altijd heel conservatief, de realiteit is eigenlijk een tikje beter als ik alles tel, maar dat is achter de komma.
Het heeft niks met opscheppen te maken, bij mij toch niet...
Volgens zijn onderschrift vooral edelmetalen? Als dat waar is, dan heb je het over een speculatieve portefeuille die het de voorbije jaren inderdaad erg goed gedaan heeft.
Bovendien zegt een percentage nooit veel. Een goed gestructureerde portefeuille, daar kun je een vermogen aan toevertrouwen. Een veel kleiner winstpercentage zorgt dan nog altijd voor een goed absoluut rendement.
Bron: het internet.