depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Vraagje,
Op 06/04/23 heb ik €50.000 op een e-depo rekening gestort. Vanaf 01/05/23 zou deze dus rente genereren.
Als ik aanlog geeft hij weer dat mijn gespaarde rente €1.458,40 is.
Maar volgens mijn eigen berekening zou dit €1.750 moeten zijn.
Doe ik iets fout om dit te berekenen?
Op 06/04/23 heb ik €50.000 op een e-depo rekening gestort. Vanaf 01/05/23 zou deze dus rente genereren.
Als ik aanlog geeft hij weer dat mijn gespaarde rente €1.458,40 is.
Maar volgens mijn eigen berekening zou dit €1.750 moeten zijn.
Doe ik iets fout om dit te berekenen?
Mei 23 tot en met December 24 zijn 20 maanden.
Bruto rente per maand aan 2,5% is €125
Voor 20 maanden geeft dit €2.500
Met 30% RV eraf €1.750
Ik zie echt niet in waar mijn rekenfout zit om aan €1.458,40 te komen
Bruto rente per maand aan 2,5% is €125
Voor 20 maanden geeft dit €2.500
Met 30% RV eraf €1.750
Ik zie echt niet in waar mijn rekenfout zit om aan €1.458,40 te komen

De rente per maand is 50.000*(0,025/12)= 104,16 over die 20 maand dus toch 2083 brutto of 1458 netto 

aha vandaar, merci
De e-depo rekening begint weer interessant te worden. Rente is momenteel 2,30% bruto. Dat is 1,61% netto.
Is misschien wel terug nuttig als alternatief voor een spaarrekening of termijnrekening vóór personen die niet van risico’s houden of als spreiding
-
- Newbie
- Contacteer:
WAAROM KOMEN MENSEN ALTIJD MET INFLATIE??
Ja inflatie bestaat en aan inflatie kunt je niks doen, dus beter 1.61 netto of wat ook als niks.
En kom ook niet met de beurs of wat ook, er zijn mensen die van zekerheid houden ...
OK, die hebben dan in ieder geval de zekerheid dat ze koopkracht verliezen.jeanpierrecs schreef: ↑27 juli 2025, 17:58WAAROM KOMEN MENSEN ALTIJD MET INFLATIE??
Ja inflatie bestaat en aan inflatie kunt je niks doen, dus beter 1.61 netto of wat ook als niks.
En kom ook niet met de beurs of wat ook, er zijn mensen die van zekerheid houden ...

Het is toch de bedoeling om tegen je levenseinde langzaam naar 0 te gaan ? Op het kerkhof ben je niks met een goedgevulde bankrekening.
Dat geldt dan voor alle spaargeld want er is geen enkele spaarrekening die meer opbrengt dan de inflatie.Finny10 schreef: ↑27 juli 2025, 19:11OK, die hebben dan in ieder geval de zekerheid dat ze koopkracht verliezen.jeanpierrecs schreef: ↑27 juli 2025, 17:58
WAAROM KOMEN MENSEN ALTIJD MET INFLATIE??
En kom ook niet met de beurs of wat ook, er zijn mensen die van zekerheid houden ...![]()
Klopt, maar een stukje goud is ook een soort verzekering, zowel bij inflatie, onrust, oorlog(sdreiging) als een beurscrash.
-
- Newbie
- Contacteer: