Peiling nieuw beleid VS
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
DE DAG VAN DE APRILBODEM EN HET BEGIN VAN +30 % STIJGING VAN ZOWEL DE NASDAG ALS DE S&P500... post KleineSpaarder deze waarschuwing !!!

Op enkele maanden meer dan +30 % op Wallstreet volgde! Daar doen die normaal JAREN over !

Een mens zou er voor minder een trauma aan overhouden gelijk KleineSpaarder.
Die draagt Trump zijn hele verdere leven als een zware last met zich mee

- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk blijft IWDA achter. IWDA belegt vooral in de US en doet het dus slechter dan Europa op 2 vlakken:the_bishop schreef: ↑7 augustus 2025, 15:50KleineSpaarder schreef: ↑7 augustus 2025, 14:38 YTD:
S&P 500: 8,12%
USD tov EUR: -12,42%
Gecombineerd: -5,3%
Had je in de Eurostoxx belegd, dan stond je nu op +8,67%.Er staat hier nochtans een dikke winst te blinken al dit jaar !
![]()
Gespreid over IWDA, Europa en de emerging markets, IWDA blijft wat achter
- in lokale munt doet de Europese markt het beter dan de Amerikaanse
- de desastreuze daling van de USD
IWDA YTD dus op -1,36%

Gelukkig zit er in IWDA ook Europa, Japan, ... en niet enkel US of het was nog slechter

Dat je positief staat, heeft dus alles te maken met jouw beleggingen buiten de US

Had je niets in de US, dan had je nog veel meer.
Die Trump fans: rekenen is niet hun sterkste kant. Maar dat hoeft ook niet: Trump vertelt hen hoe fantastisch hij bezig is, en dat is genoeg voor hen

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De Europese markt doet het al maanden slechter dan de Amerikaanse. Misschien een ander brilletje kopen KleineSpaarder. Het voorbije DECENNIA doet de Amerikaanse markt het al beter dan de EuropeseKleineSpaarder schreef: ↑7 augustus 2025, 15:57- in lokale munt doet de Europese markt het beter dan de Amerikaansethe_bishop schreef: ↑7 augustus 2025, 15:50Er staat hier nochtans een dikke winst te blinken al dit jaar !
![]()
Dat je positief staat, heeft dus alles te maken met jouw beleggingen buiten de US
Had je niets in de US, dan had je nog veel meer.

Desastreuze daling vd $

Had ik niet in de US belegt had ik nog veel meer

Dacht het niet !!!

Had ik dat niet gedaan en enkel in Europa belegt, het zo maar een mager beestje geweest zijn

Tellen is KleineSpaarder nooit zijn sterkste kant geweest.... op zijn vingers tot 10 en that's it vrees ik.
Trollen en tellen....., dat gaat slecht samen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Een belegger kijkt niet naar de voorbije jaren.the_bishop schreef: ↑7 augustus 2025, 16:27Het voorbije DECENNIA doet de Amerikaanse markt het al beter dan de EuropeseKleineSpaarder schreef: ↑7 augustus 2025, 15:57
Had je niets in de US, dan had je nog veel meer.en nog geen beetje !
Dat de beurzen het toen goed deden, is de verdienste van Biden en de voorgaande presidenten.
Nu is het Trump versie 2.
De grote Amerikaanse beleggers zijn eind 2024 geswitcht naar de Europese aandelen want ze wisten welk vlees ze met Trump in de kuip hadden.
En terecht, YTD:
Een Amerikaan die niet geswitcht heeft, heeft YTD:
- S&P 500: +8,11%
Een Amerikaan die wel geswitcht heeft, heeft YTD:
- Eurostoxx 50: +8,49%
- Stijging EUR tov USD: + 12,17%
- Gecombineerd: +21,7%
+21,7% tov +8,11%

Blijf jij jezelf maar wijsmaken hoe fantastisch Trump het doet

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 7 augustus 2025, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Kleinespaarder heeft 100% met zijn berekening waaruit blijkt dat diene Trump op alle gebied een dikke nul is.
Ik moet the bishop wel gelijk geven wat betreft europese pensioenfondsen. Net een overzicht bekeken van mijn fortis balanced pensioensparen: het gemiddelde rendement op jaarbasis is nog geen 3 percent over de afgelopen tien jaar. Net iets beter dan een spaarrekening, maar zwaar onder de inflatie.
Ik , Marleen Brembos , geef kleinespaarder gelijk. Ik kijk elke dag uit naar zijn analyses.
Analyses? Wat zijn dat ook alweer?
Daar moet je geloof ik wat werk voor verrichten, vooral denkwerk.
Knip- en plakwerk heet toch anders?
Daar moet je geloof ik wat werk voor verrichten, vooral denkwerk.

Knip- en plakwerk heet toch anders?
Laatst gewijzigd door Finny10 op 7 augustus 2025, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bremtrol en Kleine trol...haha...net even teruggescrolled en gezien dat cp1234 blijkbaar iedereen als een trol ziet...neemt die mens zijn medicatie op tijd?
Ik pleit er voor om de notie trol niet meer te gebruiken. Het is te goedkoop om forumleden constant weg te zetten als trollen.
Chesini, gewoon even een vraagje. Heb je nu een eigen zaak of niet?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trump gaat de olympische spelen van LA mee organiseren Brembos ?
Dat is een zeer spijtige zaak...

dan zal deze mevrouw misschien niet mogen deelnemen in de discipline zich met om ter gekste pruik uitdossen. (Hier nog op foto voor zij doorstootte tot de wereldtop)
En we maakten kans op goud

En deze mejuffrouw, luisterend naar de naam Laurel Hubbard (sinds een tijdje toch), hier te zien in de vrouwengewichtsklasse +78kg, zal zich ook niet kunnen meten met de andere meisjes. Heel spijtig.

Oneerlijke

Laatst gewijzigd door the_bishop op 7 augustus 2025, 19:31, 7 keer totaal gewijzigd.
Jawel Finny. Maar ik ben op pensioen. Dus de zaak is uitgedoofd. Ikzelf nog niet, maar dat had je wel al gemerkt zeker. Die oude knarren durven er nog wel eens een lap op geven. Oud van lichaam maar jong van geest.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
In de dictatuur USA is de FBI akkoord gegaan om de Democratische parlementsleden van het Texaanse parlement te lokaliseren die buiten Texas op reis zijn.KleineSpaarder schreef: ↑6 augustus 2025, 15:25 Met Trumps 2e termijn is een einde gekomen aan de democratie in de US.
Dit neemt hallucinante proporties aan. Als Trumps capriolen in een roman beschreven zouden staan, zou iedereen de roman totaal ongeloofwaardig vinden.
Trump en zijn trawanten willen de FBI inschakelen (dit is helaas geen fantasie) om democratische parlementsleden van de staat Texas achter slot en grendel te zetten, omdat ze op reis zijn en dus niet kunnen deelnemen aan stemmingen in het parlement van Texas.
Dit zou een scène kunnen zijn uit de Handsmaid's Tale. Een boek dat, zoals jullie weten, verboden is in meerdere openbare en schoolbibliotheken waar de republikeinen de plak zwaaien.
De dictatoriale samenleving van de Handmaid's Tale lijkt te veel op de US onder Trump![]()
Ze hebben niets misdaan, geen wet overtreden. Niets.
Democrats respond to FBI agreement to locate Texas lawmakers: 'We will not be intimidated'
Democrats have responded to the news earlier that the FBI has agreed to assist local law enforcement to track down Democratic lawmakers who left the state to break quorum in protest of the state’s GOP-drawn congressional map.
It comes after Republican Senator John Cornyn’s statement earlier, praising FBI director Kash Patel for his support.
Hakeem Jeffries lambasted the move in a post on X.
“The Trump administration continues to weaponize law enforcement to target political adversaries,” the House minority leader wrote. “We will not be intimidated.”
Meanwhile, Illinois governor JB Pritzker underscored on a podcast on Wednesday that Texas lawmakers hadn’t broken any laws. He also said that any arrests by FBI agents would be “unwelcome” in his state.
“They’re grandstanding, there’s literally no federal law applicable to this situation,” he added.
Mijn boodschap aan die parlementsleden:
Nolite te bastardes carborundorum!